Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ine
#344818
Irm-Joh schreef: Hoi Rovanna, Ik denk dat de meesten die hier gereageerd hebben goed begrijpen wat jij bedoelt.
Ik kan alleen maar zeggen: Vertrouw op je gezonde verstand als je zo'n product voor het eerst probeert, dan maak je de juiste keuzes voor jou en je dieren.

Het geldt voor Swiffer, het geldt voor een heel aantal andere schoonmaakmiddelen die tegenwoordig op de markt zijn: Hoe minder je jezelf in moet spannen om resultaat te krijgen bij het gebruik van zo'n middel, hoe meer agressieve stoffen zitten er in.

Mijn medeleven gaat naar alle proefdieren die dat spul in de ogen gespoten kregen, toen men tests uitvoerde, om te bewijzen dat het allemaal "onschuldig" is.

Groetjes.
Irm
Waar heb je dit gelezen, dat ze het zo getest hebben?
Door Irm-Joh
#344828
Ine, Het zal er wel aan liggen dat ik allochtoon ben, maar deze reactie begrijp ik niet.
Verder boven had JIJ in een bijdrage hier neergezet dat 40 mio mensen tevreden zijn met Swiffer en dat een of ander VS organisatie de Swiffer voor "volledig onschadelijk" verklaard heeft, toch...? Deze info komt van jou of zijn hier op dit forum verschillende Ine's?

Het maakt verder niet uit - het enige wat een aantal mensen hier gezegd hebben is: Wees voorzichtig met schoonmaakmiddelen, ze zijn minder onschuldig dan men ons vaak probeert te vertellen.
Dat vind ik een goede, verstandige reactie op de vraag van Rovanna.
Waar maak je je in vredesnaam druk om.
Aan deze discussie verlies ik dan ook verder geen tijd meer. Ze eindigt voor mij HIER.

Irm
Door gertie
#344833
Irm-Joh schreef: Ine, Het zal er wel aan liggen dat ik allochtoon ben, maar deze reactie begrijp ik niet.
Verder boven had JIJ in een bijdrage hier neergezet dat 40 mio mensen tevreden zijn met Swiffer en dat een of ander VS organisatie de Swiffer voor "volledig onschadelijk" verklaard heeft, toch...? Deze info komt van jou of zijn hier op dit forum verschillende Ine's?

Het maakt verder niet uit - het enige wat een aantal mensen hier gezegd hebben is: Wees voorzichtig met schoonmaakmiddelen, ze zijn minder onschuldig dan men ons vaak probeert te vertellen.
Dat vind ik een goede, verstandige reactie op de vraag van Rovanna.
Waar maak je je in vredesnaam druk om.
Aan deze discussie verlies ik dan ook verder geen tijd meer. Ze eindigt voor mij HIER.

Irm

Ik begrijp ook wel eens iets niet en ik ben geen allochtoon ??? jammer dat je als allochtoon zo denkt dat veel dingen in het leven daar aan ligt ::) niet doen is niet nodig.
Door Ine
#344836
Irm-Joh schreef: Ine, Het zal er wel aan liggen dat ik allochtoon ben, maar deze reactie begrijp ik niet.
Verder boven had JIJ in een bijdrage hier neergezet dat 40 mio mensen tevreden zijn met Swiffer en dat een of ander VS organisatie de Swiffer voor "volledig onschadelijk" verklaard heeft, toch...? Deze info komt van jou of zijn hier op dit forum verschillende Ine's?
Als jij op de site van Swiffer had gekeken, zou je gezien hebben, dat het een quote van hun site was!
Dus niet mijn woorden!
Het spijt me, maar ik snap niet, wat allochtoon zijn daarmee te maken heeft.
Het maakt verder niet uit - het enige wat een aantal mensen hier gezegd hebben is: Wees voorzichtig met schoonmaakmiddelen, ze zijn minder onschuldig dan men ons vaak probeert te vertellen.
Dat vind ik een goede, verstandige reactie op de vraag van Rovanna.
Waar maak je je in vredesnaam druk om.
Aan deze discussie verlies ik dan ook verder geen tijd meer. Ze eindigt voor mij HIER.

Irm


En dat is het makkelijkst, maar heb ik dus geen antwoord op mijn vragen gekregen!
Kende jij die persoon van die honden persoonlijk?
en
Waar heb je dit gelezen, dat ze het zo getest hebben?
Door Ine
#344841
Irm-Joh, als je nu even opnieuw mijn 2de berichtje in deze topic leest, zul je het misschien beter begrijpen, ik heb hem aangepast, door de quote van de swiffersite even blauw te maken.
Laatst gewijzigd door Ine op zo 03 jul 2005, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door rees
#344849
ine schreef: Ken jij die mensen persoonlijk, of van horen zeggen?

Ja :( twee stuks (honden )baasje maakte de vloer van de keuken altijd schoon met swiffer.
Honden aten in de keuken en likte altijd de vloer daarna schoon vooral rond hun water en eet bakken en hebben zeer waarschijnlijk zo die bende binnen gekregen.
Weet niet meer precies hoe het heet maar lijkt erg veel op anti vries .
En van de honden is ook overleden jammer genoeg :(
Door Ine
#344858
rees schreef: Ja :( twee stuks (honden )baasje maakte de vloer van de keuken altijd schoon met swiffer.
Honden aten in de keuken en likte altijd de vloer daarna schoon vooral rond hun water en eet bakken en hebben zeer waarschijnlijk zo die bende binnen gekregen.
Weet niet meer precies hoe het heet maar lijkt erg veel op anti vries .
En van de honden is ook overleden jammer genoeg :(
Als dat zo is, dan kunnen ze swiffer toch aanklagen!
Als ik de bewijzen zou hebben, zou ik er zeker achteraan gaan om meer leed te voorkomen bij andere huisdiereigenaren!
Door 202spots
#344864
rees schreef: Ja :( twee stuks (honden )baasje maakte de vloer van de keuken altijd schoon met swiffer.
Honden aten in de keuken en likte altijd de vloer daarna schoon vooral rond hun water en eet bakken en hebben zeer waarschijnlijk zo die bende binnen gekregen.
Weet niet meer precies hoe het heet maar lijkt erg veel op anti vries .
En van de honden is ook overleden jammer genoeg :(
Zijn dan zeker dezelfde mensen die in de orginele fabeltje vermeld worden ???

"recently had a neighbor who had to have their 5-year old German Shepherd dog put down due to liver failure. The dog was completely healthy until a few weeks ago, so they had a necropsy done to see what the cause was. The liver levels were unbelievable, as if the dog had ingested poison of some kind. The dog is kept inside, and when he's outside, someone's with him, so the idea of him getting into something unknown was hard to believe. My neighbor started going through all the items in the house. When he got to the Swiffer Wetjet, he noticed, in very tiny print, a warning which stated "may be harmful to small children and animals." He called the company to ask what the contents of the cleaning agent are and was astounded to find out that antifreeze is one of the ingredients. (actually he was told it's a compound which is one molecule away from anitfreeze).

Therefore, just by the dog walking on the floor cleaned with the solution, then licking it's own paws, and the dog eating from its dishes which were kept on the kitchen floor cleaned with this product, it ingested enough of the solution to destroy its liver.

Soon after his dog's death, his housekeepers' two cats also died of liver failure. They both used the Swiffer Wetjet for quick cleanups on their floors. Necropsies weren't done on the cats, so they couldn't file a lawsuit, but he asked that we spread the word to as many people as possible so they don't lose their animals.
( end fabletje)
~~~~~~~~~~
***Also note that the danger posed to pets by antifreeze (i.e., ethylene glycol) has to do kidney failure, not destruction of the liver as claimed in the message quoted above.
~~~~~~~
Verder staat er op de eerder gegeven website
http://www.snopes.com/critters/crusader/swiffer.asp o.m:
The claims that the cleaning agent used with the Swiffer WetJet is "antifreeze" or "a compound which is one molecule away from" something else are quite similar to a number of other alarmist scares we've seen (such as one about margarine) and are indicative of an uninformed writer's making unwarranted assumptions

***
According to P&G's Material Safety Data Sheet (MSDS), most of the cleaning fluid used in the Swiffer WetJet system is water (somewhere between 90 and 100 percent), with propylene glycol n-propyl ether and isopropyl alcohol making up between 1 and 4 percent each, and the remainder of the solution composed of minor ingredients and preservatives.
***
The warning message claims that the anonymous writer found on his WetJet packaging a warning label which stated that the product "may be harmful to small children and animals." We examined the warning labels on every Swiffer WetJet product we could find at our local stores, and none of them bore such wording. The labelling on all these products (i.e., the Swiffer WetJet Power Mop with Jet-Action Sprayer, the Wood Floor Cleaner, the Multi-Purpose Cleaner, and the Cleaning Pad Refill) was identical and read: "AVOID ACCIDENTS: KEEP OUT OF REACH OF CHILDREN AND PETS.

Het is makkelijker om de hele website te lezen....

uhh...wats 'n allochtoon ???
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 03 jul 2005, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#344867
202Spots schreef:uhh...wats 'n allochtoon ???
al·loch·toon1 (de ~ (m.), -tonen)
1 iem. die van elders afkomstig is => allo, medelander; <=> autochtoon
Door 202spots
#344869
Rovanna schreef: al·loch·toon1 (de ~ (m.), -tonen)
1 iem. die van elders afkomstig is => allo, medelander; <=> autochtoon
Ohw...JA!!! ben ik er hier ook !!! ;D ;D ;D
Door rees
#344889
Hond was nog geen twee jaar oud toen de klachten begonnen en na 3 mnd is hij overleden.
En volgens de advocaat die ze om raad hebben gevraagd waren de bewijzen niet goed genoeg om een zaak te begingen.


Sorrie maar me engels is niet goed genoeg om het te kunnen lezen ;) :)
Laatst gewijzigd door rees op zo 03 jul 2005, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#345068
rees schreef: En volgens de advocaat die ze om raad hebben gevraagd waren de bewijzen niet goed genoeg om een zaak te begingen.
I rest my case ???
Door Lizzy
#345108
Alle schoonmaakmiddelen, behalve specifieke merken, worden op dieren uitgetest. En konijnen ratten en andere diertjes (ze gebruiken ook honden en katten in de laboratoria) krijgen inderdaad schoonmaakmiddelen op de huid en in de ogen ingespoten. Om o.a. deze reden ben ik al jaren lid van organisaties die zich inzetten TEGEN het gebruik van proefdieren.

Goed moet ik eerlijk bekennen dat ik een muts ben in deze dingen. Ik vind dat je een hond (die met vier blote pootjes door je huis loopt, op de vloer ligt en ook aan zijn eigen vacht en pootjes likt) nooit bloot moet stellen aan agressieve schoonmaakmiddelen. Hier wordt alleen gedweild met Ecover. De honden-eet-bakken (en drink) worden alleen gereinigd met Ecover. De kleedjes worden alleen gewassen met Ecover.

Ecover (en ik heb geen aandelen ;D):
*Laat geen ongewenste chemicaliën in je huis achter.
*Geschikt voor veganisten.
*Hoogst mogelijke biologische afbreekbaarheid.
*Minimale belasting voor het watermilieu.
*Niet getest op dieren
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 04 jul 2005, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door