Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jantina
#3059616
Mijn hechte roedeltje merkt dat Saar op haar eind begint te lopen van de dracht en neemt de zorgtaken weer te serieus.... De jongste Teckel Nina is melk aan het maken (kan niet schijnzwanger zijn, was van de zomer loops voor de 1e keer) blijkbaar en we ontdekken nu een melkklierontsteking, in ieder geval een heel harde klier waar ze behoorlijk pijn aan heeft. Ze is nog alert, eet nog maar rilt van de pijn. Temp. 39.4.
Ik heb met de spoeddienst overleg gehad en die vonden het niet nodig om nu meteen in te grijpen.
Ik heb haar 1 ml Traumeel gegeven. Hoe vaak mag dat?
Ik koel met een koud washandje met kamferspiritus.
Hebben jullie nog tips?
Door Jantina
#3059760
Nee dat is het echt lijkt me want alle klieren zijn vol, alleen is er 1 erg dik en hard. De achterste links. Die loopt ook vol en dik door naar achteren. Zowiezo laat ik er morgenochtend bij mijn eigen DA naar kijken hoor. Of eerder, mocht ze terugvallen. Ik heb een koud washandje uit de koelkast, die drenk ik met kamferspiritus en dan een beetje masseren.
Ze voelt ook de noodzaak continu bij Saar te liggen. Volgens de dienstdoende DA zou het best door Saar haar feromonen kunnen komen.
Door Jantina
#3060450
Ja het is wel nog steeds voller maar het is niet hard en pijnlijk meer. Ik masseer nog steeds met kamferspiritus. Ze heeft geen koorts of ongemak gehad meer. Maar dit is wel donders oppassen als de pups er straks dus zijn....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door