Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door mhelledoorn
#3055398
Ik heb een 3 jarig Bernersennen teefje met aanhoudende diaree.
Het leek allemaal op een infectie aldus de dierenarts die het bloed en de ontlasting heeft onderzocht. Na 10 antibiotica leek het te verbeteren maar enkele dagen erna begon het opnieuw. Giardia is niet gevonden. De hond is niet ziek, levendig en ondeugend als altijd, maar het blijft hutspot tot waterachtig.
Als ik haar rijst, kip en sperziebonen voer gaat het prima....stap ik over op brokken dan begint de ellende weer. Ik heb inmiddels 3 merken voer geprobeert voor gevoelige stoelgang: Smulti lamb&rice (heeft ze maanden gegeten zonder problemen), Royal Canin van dierenarts en Dog Chow sensitive.
Het wil niet helpen en omdat ik al 280euro aan de dierenarts heb mogen betalen zonder resultaat, probeer ik nu zelf uit te vinden waar het aan ligt.

Ik ben gisteren begonnen om weer een beetje gekookte rijst toe te voegen aan het voer en hoop dat dat helpt......
iemand nog suggesties? Ik wil best zelf voer maken voor de hond als het probleem dan oplost maar ik heb geen idee hoeveel en wat ik dan moet geven?
Gebruikersavatar
Door kiara
#3055403
Ik zou in ieder geval stoppen met rijst en brokken
Ik zou okugest inzetten en om te beginnen een goede KVV , en dat is aan kijken voor paar dagen
Niet combineren met brokken
Gebruikersavatar
Door doranto
#3055405
kiara schreef: Ik zou in ieder geval stoppen met rijst en brokken
Ik zou okugest inzetten en om te beginnen een goede KVV , en dat is aan kijken voor paar dagen
Niet combineren met brokken
+1
Door Lizzy
#3055408
Kennelijk ligt het toch wel aan het voer waardoor je hond slechte ontlasting krijgt.... Misschien moet je eerst overstappen op een goed merk KVV, dit de eerste dagen even een paar seconden koken en daarna het voer langzaam rauw gaan geven (wel goed op kamer temperatuur). Je kunt KVV nooit altijd gekookt blijven geven, dus je moet wel langzaam rauw gaan voeren, maar dat kun je doen door eerst 1 eetlepel rauw en de rest gekookt te geven, de dag erop 2 eetlepels rauw, en zo verder

Verder raad ik je aan een goed merk probiotica te gaan geven. Dit moet je niet over het gekookte voer strooien, want dat doodt de bacterieen (de hitte). Dus eerst goed af laten koelen, dan de probiotica erover en dan aan je hond geven.
Gebruikersavatar
Door Enzepens
#3055418
Ik heb een jonge hond met darmproblemen, na onderzoek zijn we erachter dat het chronisch is.
Ik ben gestart met Gastro van huisdierendokter.nl, dit werkt geweldig na een aantal dagen geen diarree en bloed meer, het is het proberen waard.
Gebruikersavatar
Door pike
#3055774
Enzepens schreef: Ik heb een jonge hond met darmproblemen, na onderzoek zijn we erachter dat het chronisch is.
Ik ben gestart met Gastro van huisdierendokter.nl, dit werkt geweldig na een aantal dagen geen diarree en bloed meer, het is het proberen waard.
Maar dan was het toch niet chronisch????
Gebruikersavatar
Door nova
#3055836
is jouw hond onderzocht om PLE?  = eiwitverlies via de darmwand
Wil nog wel eens voorkomen binnen ons ras, vandaar die vraag  ;)


In elk geval zou ik de  brokken opdoeken en overstappen op vers vleesvoeding,  en starten met een goede KVV.

Hier vindt je een scala aan merken:  http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,58724.0.html
Nu kan het best zijn dat merk A niet meteen het beste past bij jouw hond, maar dan is het proberen van merk B  het proberen waard.
Voor de rest ga ik met vorige schrijvers mee

even off topic:
Waar komt jouw hond vandaan en wie is de fokker?
Pure interesse hoor  ;)

Edit: zie dat bloedonderzoek gedaan is,  dan zal PLE  wel  afvallen denk ik
Laatst gewijzigd door nova op zo 11 jan 2015, 01:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Enzepens
#3055929
pike schreef: Maar dan was het toch niet chronisch????
Dat is het zeker wel en alleen met medicatie in toom te houden, ze heeft een soort ziekte van crohn.  Zodra ik stop met de medicatie gaat het weer mis.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door