Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3052930
Een kennis van mijn nichtje heeft een hond die aanvallen heeft. Ze varieren in tijd van 10 minuten tot wel 1,5 uur. De hond valt ook echt om. Blijkbaar is epilesie uitgesloten. Ze zijn bij een universitair ziekenhuis geweest, geen idee welk. Ee wordt gezegt dat het geen epilepsie kan zijn omdat de aanvallen soms zo lang duren. Ze denken iets neurologisch maar hebben geen flauw idee.
De hond is volgens mij net 3 jaar.

Dacht vraag het hier omdat hier toch mensen zitten met behoorlijk wat ervaring.


Edit: Link naar filmpje verwijderd omdat het niet te zien was
Laatst gewijzigd door Aprilsnow op do 08 jan 2015, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door charmed
#3052944
Aanvallen (als het iets van Epileptische aanvallen weg heeft) van zo'n lange duur kan duiden op een stofwisselingsziekte. Ik heb ook honden met lange aanvallen, dan wordt er veelal aan iets anders gedacht dan Epilepsie. Mijn honden hebben dan ook als symptoom van de stofwisselingsziekte Epileptiforme aanvallen. Die ook uren kunnen duren. Helaas kan ik het filmpje niet zien.
Door Aprilsnow
#3052973
Bedankt voor de reactie Charmed. Ik ga het aan ze doorgeven. Sorry van het filmpje, het staat op FB maar weet niet hoe ik het dan hier zichtbaar moet krijgen.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3052980
Ik kan het ook nier zien maar het is vreselijk om dat mee te maken, zeker zo vaak en zo lang.
Mijn Berner heeft het nu 2 x gehad maar gelukkig niet zo lang maar ik vind het zo eng
Is het niet iets van een tumor ofzo wat op de hersens drukt?
Enorm veel sterkte
Door Martine-Tom
#3054467
Mijn vorige hond heeft het gehad, op aanraden van de da een week volledig prikkelarm geleefd, dus gordijnen dicht, tv-geluid uit, deurbel eruit, telefoon zo zacht mogelijk, alleen maar naar de hoek van de straat om te plassen en verder mand of benchrust.
Na een week waren de aanvallen idd over, ze heeft nog 2 jaar geleefd daarna maar werd vanaf toen wel echt oud (ze was 13 toen het begon) en kreeg langzaam steeds meer klachten (epilepsie, doof, blind, dement, incontinent) en is ze dus ingeslapen, maar van GVB heeft ze geen last meer gehad....
#3054477
Had al begrepen dat het voornamelijk bij oudere honden voor komt. Deze is nog maar net 3 volgens mij.
Heb mijn nichtje op dit forum gewezen. Kan ze het doorgeven aan haar vriendin dat hier mensen zijn met ervaring met deze aandoening bij honden.
Blijf anders ook maar een doorgeefluikje  ???

Ook maar wel even gemeld dat ze hier wel behoorlijk pro vers zijn  :biggrin2:
#3055317
odradaatje schreef: Had al begrepen dat het voornamelijk bij oudere honden voor komt. Deze is nog maar net 3 volgens mij.
Heb mijn nichtje op dit forum gewezen. Kan ze het doorgeven aan haar vriendin dat hier mensen zijn met ervaring met deze aandoening bij honden.
Blijf anders ook maar een doorgeefluikje  ???

Ook maar wel even gemeld dat ze hier wel behoorlijk pro vers zijn  :biggrin2:
Ik dacht dat het alleen bij oudere honden voorkwam.  Maar wat mij betreft des te meer reden om 'meditatie' in te zetten, vitamine B en iets van bloedverdunners.
#3055354
Laura2004 schreef: Ik dacht dat het alleen bij oudere honden voorkwam.  Maar wat mij betreft des te meer reden om 'meditatie' in te zetten, vitamine B en iets van bloedverdunners.
Vestibulair syndroom is toch een evenwichtsstoornis. Waarom dan bloedverdunners???? Er is geen medicatie voor. VitB wordt inderdaad soms gegeven. Meestal treedt spontaan herstel op.
#3055598
Ik zit net te lezen en ik denk dus dat de dierenarts van mijn moeder dit heeft voorgeschreven, omdat hij dacht dat het een hersenbloeding was.
Door Antraciet zijn we erachter gekomen dat het geriatrisch vestibulair syndroom was.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door