Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Lou & Joy
#3040318
Hope schreef: Ik heb het nu hier besteld: http://www.iherb.com/search?kw=quercetin+bromelain+papain&x=0&y=0#p=1 omdat ik het snel wilde hebben en omdat ik deze link van Lizzy kreeg. Ik gok dat ze het in Nederland ook hebben en dat het hier ook goedkoper is.

Verder zou ik hem gaan wassen. Liefst met een shampoo met havermeel en aloe-vera. Zijn voeding liet ik eens even voor wat die was. Geef je kvv of barf? Wild konijn of tam?
En ik ging hem kurkuma geven met een goede kokosolie.

Maar voor nu: eerst rust in de hond.
Geef hem zes weken alleen konijn en probeer hem zo veel mogelijk jeukvrij te krijgen. Daarna één voor één pas een diersoort toevoegen.
Ik hou het nu ook even zo, zat alleen al wat verder te denken. Maar misschien inderdaad wat meer voedingssupplementen proberen zoals jij hierboven beschrijft.

Met de probiotoca kan ik wek doorgaan? Daar reageert hij niet op, ben ik net mee begonnen en dat gaat goed.

Ik barf en geef tamme konijn. Waarschijnlijk is wild beter maar ik kan daar geen orgaan en spiervlees en bot van aankomen.

Ik heb nog shampoo van de dierenarts Allermyl heet dat. Is dat ook goed, of kan ik beter havermeel-aloe halen en zo ja welke merk raadt je me aan?

Kokosolie heb ik staan 100% natuurlijk en onbewerkt, dus dat komt goed.
Kurkuma ken ik niet, ga ik even op googlen.

Maar hoor graag welke merken supplementen jullie adviseren want er is zo veel verschil.

Bedankt :-)
Door Juul
#3040347
Ik zou de kokosolie ook even laten voor wat het is. Of dat als een toegevoegde soort nemen en ook echt bekijken of hij daar wel tegen kan. Ik ben ook wel benieuwd welk supplement het precies is.
Gebruikersavatar
Door Lou & Joy
#3040351
Juul schreef: Ik zou de kokosolie ook even laten voor wat het is. Of dat als een toegevoegde soort nemen en ook echt bekijken of hij daar wel tegen kan. Ik ben ook wel benieuwd welk supplement het precies is.
Tis lastig he, ben een week geleden met de chinese kruiden Xie Tang begonnen, hij likt op dit moment niet meer aan zijn poten en de wondjes zijn aan het genezen. Dus ik hoop dat het daar van komt.
Zolang de wondjes nog niet genezen zijn geef ik in ieder geval niets anders,
Door Juul
#3040354
Het is meer dan lastig. Met epke zitten we na 3/4 jaar pas op haas en varken wat zeker goed gaat. Verder een hoop twijfelgevallen.
Gebruikersavatar
Door Lou & Joy
#3040363
Juul schreef: Het is meer dan lastig. Met epke zitten we na 3/4 jaar pas op haas en varken wat zeker goed gaat. Verder een hoop twijfelgevallen.
Oh echt varken, dan heb je wss ook al veel geprobeerd van te voren. Varken is niet een diersoort wat je zomaar ineens pakt lijkt me. Fijn dat het goed gaat, ik ben nu ongeveer een jaar bezig met vers voeren. Nog steeds niet de juiste formule voor hem gevonden, maar we geven niet op :-)

Geef jij verder nog iets van supplementen of shampoo ter ondersteuning?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3040424
Ik geef de eerste die er staat, en de natural factors chewable papaya enzymes.

Allermyl werkt hier beduidend minder goed dan de shampo die ik nu gebruik. Ik zal eens kijken waar ik die ook alweer vandaan heb.
Gebruikersavatar
Door Lou & Joy
#3040605
Ok bedankt, ik zag bij medpets, coatex shampoo obv havermout en aloë. Misschien bedoel je die, had ook goede reviews zag ik. Allermyl werkt een paar uur en daarna niet meer....
Gebruikersavatar
Door Hope
#3040622
Sorry, ik moest even zoeken.
Ik heb zoveel besteld voor Nelson op internet dat ik even niet meer wist op welke site haha.

Ik heb de Organic Shampoo van het merk Azmira Holistic Animal Care en hiervan ook de Organic Conditioner.
Het werkt hier echt stukken beter dan de Allermyl. Met Allermyl waste ik dagelijks, met de Organic was ik 1x in de week. Ik heb hem hier besteld: http://www.dierendokter.nl/contents/nl/d43_Natuurlijke_behandeling_van_huid_problemen_bij_hond_kat_en_andere_huisdieren.html
Zeker ook een conditioner gebruiken om de vetlaag te herstellen. Een droge huid is een jeukende huid.
Gebruikersavatar
Door Lou & Joy
#3040656
Ok ik ga de shampoo en conditioner bestellen. Heb je toevallig ook ervaring met de Rejuva spray van hen, die behandelt de aangedane huid, verzacht en verlicht de jeuk. Wil daar namelijk ook een alternatief voor, het enige wat nu werkt is de Dermapet creme van de da, maar die bevat cortisonen :-(
Gebruikersavatar
Door doranto
#3040724
De vorige keer had ik na het wassen van mijn jeukerige hond het haver herstellend haarmasker van Weleda gebruikt. Het bevat een extract van biologische haver en biologische jojobaolie. Hij heeft toen dagen geen jeuk gehad.
Ik ga die dingen die jij gebruikt @Hope, ook uitproberen!
Gebruikersavatar
Door Wodans avonturen
#3040739
Zelf heb ik snel last van teveel histamine. Dit is een bericht dat ik er over geschreven heb: http://www.kiwienzo.nl/jeuk-door-teveel-histamine/ ik heb helemaal geen last van vers (gebakken) rood vlees en vis. Gerookte vis en bewerkt vlees daarentegen zorgt voor jeuk. Denk aan gedroogde worst bijvoorbeeld. Zou me niet verbazen als gedroogde snacks ook veel histamine bevatten.

Bedenk je wel, als allergiereactie maakt het lichaam zelf histamine aan. Dat is ook wat er bij hooikoorts gebeurt. Mocht de hond allergisch zijn voor rood vlees, kan hij daar dus dezelfde reactie op hebben als wanneer je rode bietjes en bleekselderij aan de groentemix toevoegd (zijn rijk aan histamine)
Door tt-tjes
#3040763
Hope schreef: Ik zou even geen dingen toevoegen, tot je weer een stabiele hond hebt.

Als antihistamine kan je quercetine toevoegen. Nelson reageert daar ontzettend goed op.
Hij krijgt een supplement met ook bromelaine en papain.
Ik zal daar ook eens naar gaan kijken.
Door Ike
#3040787
Wodans avonturen schreef: Zelf heb ik snel last van teveel histamine. Dit is een bericht dat ik er over geschreven heb: http://www.kiwienzo.nl/jeuk-door-teveel-histamine/ ik heb helemaal geen last van vers (gebakken) rood vlees en vis. Gerookte vis en bewerkt vlees daarentegen zorgt voor jeuk. Denk aan gedroogde worst bijvoorbeeld. Zou me niet verbazen als gedroogde snacks ook veel histamine bevatten.

Bedenk je wel, als allergiereactie maakt het lichaam zelf histamine aan. Dat is ook wat er bij hooikoorts gebeurt. Mocht de hond allergisch zijn voor rood vlees, kan hij daar dus dezelfde reactie op hebben als wanneer je rode bietjes en bleekselderij aan de groentemix toevoegd (zijn rijk aan histamine)
Ik ga voor mezelf eens in jouw link duiken, heb een mestcelziekte en dus een veel te hoge
concentratie histamine in m'n lijf (in de organen, botten, beenmerg, bloed enz)
Volg ook een histamine vrij dieet, maar het is lastig hoor, en op verschillende sites staan weer andere dingen die je wel en niet mag.
Het lastigste is dat ik vaak niet direct last heb als ik iets gegeten heb maar het stapelt natuurlijk
wel op de al te grote hoeveelheid in m'n lijf.
Maar dank je wel  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door