Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3038465
De laatste paar weken valt me op dat Tay wat vage klachten heeft. Zijn ogen zijn af en toe wat rood (natuurlijk niet als je bij de DA bent), maar dat kan ik me ook verbeelden. Als ik dat namelijk aan iemand wil laten zien, zien ze er weer normaal uit. De onderkant en voorkant van zijn bek zijn wat dunner behaard en krabt hij wel eens aan of schuurt langs de bank ermee. Ook bijt en likt hij soms aan zijn poten en anus. Dit was allemaal maar heel af en toe, ik hield het wel in de gaten, maar omdat het niet vaker voorkwam heb ik het een beetje opzij geschoven. Vooral ook omdat het schuren met zijn kop wel leek op wat hij altijd deed als hij iets enorm lekkers gekregen had, maar achteraf was dat meer rollen dan schuren.

Tot hij maandag dus vaker aan zijn poten en anus ging likken. Vanaf gisteren middag is hij of aan het slapen, of likt aan poten en anus. Er is niks te zien aan hem verder. Hij heeft vannacht dus binnen geslapen om hem in de gaten te kunnen houden en dat heeft ervoor gezorgd dat ik de halve nacht wakker was van het likken.

Ben ik gek als ik aan een allergie denk?

Even foto van zijn bekkie, maar je ziet het hier beter als in het echt (flits)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door TessaThomas op vr 12 dec 2014, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
#3038605
Heeft hij misschien last van volle anaal klieren? Is zijn ontlasting misschien ook slap?

Qua voedsel, je had al een beetje verteld wat hij kreeg; van alles en nogwat  :biggrin2:
Kans is natuurlijk aanwezig dat er iets tussen zit waar hij niet (meer) goed op reageert. Wat geef je nu op trainen qua beloning?
Aangezien hij daar zoveel krijgt is het misschien een idee dat eventjes op 1 soort te houden en zijn eten ook. Anders is er geen beginnen aan om te kijken wat het kan zijn.
#3038616
Ontlasting is netjes en anaalklieren zijn ook niet vol.

En ja, hij krijgt echt van alles haha. Op training krijgt hij kaas, worst en gedroogde penstrainers. Misschien tijdelijk zijn KVV drogen als beloning? Probleem zit hem vooral in speuren, daar krijgt hij nog heel veel. Misschien kan het ook zonder te drogen, want droger heb ik niet.
#3038899
Eerder dit jaar had Oscar jeuk. Was ook vaag, want huid perfect rustig, geen correlatie met wat dan ook aan eten of dingen die we met hem deden. Wij hebben hem toen ontgift met witte leem (dat werkt milder dan groene leem, omdat Oscar zo belachelijk gevoelig is op sommige middelen). Daarna heeft hij guldenroede gehad voor zijn nieren. Naar mijn idee wat de leemkuur heel erg goed, toen was de jeuk echt al zo veel minder geworden.
We zijn nu een dik half jaar verder en hij begon weer te jeuken, dus we zijn weer met een kuur bezig. En warempel, het gaat na een week alweer stukken beter.

Wij hebben dit gedaan onder begeleiding van een natuurgeneeskundige. Omdat ik weinig verstand van dit soort dingen heb en middeltjes wel moeten passen. Het resultaat was echt naar tevredenheid. Ik wilde met zulke vage klachten ook niet direct naar de reguliere arts voor heftige middelen.

Ik zou er voorlopig hoe dan ook even voor zorgen dat ie zo schoon mogelijk eet. Dus kvv drogen voor beloningen lijkt me een hele slimme. Even zo min mogelijk rommel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door