Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kiara
#3032713
valerie16 schreef: Ik weet het bijna altijd te voorkomen door een snack te geven inderdaad... Maar gister was ik 9 uur van huis, en vriendlief het vergeten... En toen ik thuis kwam was het leed al geschied zegmaar...
Hij is verder gezond, ik ben echt een miep met de honden met alles dus meneer is al volledig binnenstebuiten gekeerd...
Hij wordt gewoon misselijk van honger en normaal helpt iets echt lekkers nog, maar gisteren echt niets meer...
Heb m 100 gram KVV in z'n keel geduwd en dat kwam er net zo hard weer uit...
Tot 02:00 bezig geweest met mini lepeltjes voeren en vanmorgen at ie eindelijk weer zelf..
(Dan denk je dat een baby soms lastig kan zijnAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingneem mijn hond)
Gelukkig... Nou ja gelukkig... Lees ik dat het toch vaker voorkomt...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja erg he grote baby, heb net paar proefpakket doglovers gehaald, gelukkig nou ja gelukkig eet de Sint wel als ik het in der bek stop en komt het er niet uit, ik doe dat 2 x per dag
Ja niet goed okee maar wat dan? Weet het niet meer, zal mij benieuwen met die brokjes, let op eet ze die brokjes op en laat der vlees staan !
Door valerie16
#3032740
Hij is wel echt kieskeurig met eten, een prachtig konijn karkas moet ECHT geen restje van wat voor orgaan dan ook bevatten want dan haalt ie z'n neus op... Trek ik het kk helemaal kaal smult ie ervan...
Hij ruikt niet uit z'n bek, nou ja gewoon naar honden adem, eet bijna alles... Behalve vis, orgaan, zwaan, patrijs, wilde eend... Ok ok ik hou al op, het is een lastige eter, KVV gaat prima , net als alle normale diersoorten ...
Zodra ik tegen mijn da begin over eten heb ik het al direct gedaan, want ik voer vlees, en volgens hem komen daar ALLE mogelijk problemen vandaan.. Dus dat heb ik echt opgegeven.
Hij heeft bloed onderzoek, ontlasting onderzoek en urine onderzoek gehad, maag echo, ik vind het goed zo...
Hij is werkelijk gezond alleen je moet m niet te lang niet voeren...
En als ie dus om wat voor reden dan ook wel te lang niet gevoerd is... Tsja los dat maar op.. Vandaar mijn vraag hier


Sent from my iPhone using Tapatalk
Door inni
#3032773
kiara schreef: Ja erg he grote baby, heb net paar proefpakket doglovers gehaald, gelukkig nou ja gelukkig eet de Sint wel als ik het in der bek stop en komt het er niet uit, ik doe dat 2 x per dag
Ja niet goed okee maar wat dan? Weet het niet meer, zal mij benieuwen met die brokjes, let op eet ze die brokjes op en laat der vlees staan !
Hier was iets nieuws goed voor een dag of 2 dan kreeg hij diarree en dan was het nieuwste ook Bah, gelijk wat hoor, brokken, patés, kvv, kippenvleugels, eendenek, lamsvlees, paard (gebakken bleef lang goed gaan)..........als hij 't goed had gedaan op boterhammen met choco of roomsoezen had hij die gekregen... blijkbaar kreeg hij van de meeste dingen pijn.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3032793
inni schreef: Hier was iets nieuws goed voor een dag of 2 dan kreeg hij diarree en dan was het nieuwste ook Bah, gelijk wat hoor, brokken, patés, kvv, kippenvleugels, eendenek, lamsvlees, paard (gebakken bleef lang goed gaan)..........als hij 't goed had gedaan op boterhammen met choco of roomsoezen had hij die gekregen... blijkbaar kreeg hij van de meeste dingen pijn.
Ik denk dat dit een ander probleem is dan wat de topicstartster aankaartte. Haar hond is kerngezond maar krijgt klachten als er te lange tijd tussen de maaltijden zit. Als ik dit zo lees denk ik dat er met jouw hond meer aan de hand was.
Door inni
#3032833
Doranto schreef: Ik denk dat dit een ander probleem is dan wat de topicstartster aankaartte. Haar hond is kerngezond maar krijgt klachten als er te lange tijd tussen de maaltijden zit. Als ik dit zo lees denk ik dat er met jouw hond meer aan de hand was.
idd maar ik denk dat het vaak zo is dat ze wanneer ze ergens pijn van krijgen ze er gewoon niet meer durven aankomen. Hij eet en geeft het terug, zijn zin om het opnieuw te proberen is weg.
Door Lil
#3032842
Voor de duidelijkheid, mijn hond is een VREET!!!!!!!! zak, echt niet normaal (is voor de helft labrador, maar wat betreft eten voor 2000% labrador). Dus heeft hier niets met kieskeurigheid te doen. Hoop dat ts snel uitvindt hoe ze het probleem kan oplossen.
Door sella
#3032848
Als ik de foto zie, lijkt het me een hoog in zijn energie zittende hond.
Ik vindt 9 uur nou niet zo lang tussen een voeding dat hij daar zo beroerd van zou moeten worden.
Ik zou hem dan niets opdringen, gewoon iets van geitenkarnemelk voor hem neerzetten en kijken wat er gebeurd.
Hoe meer druk je jezelf maakt om het niet eten, breng je dat ook op je hond over.
En je hoeft mij ook niet iets dwingen te eten,het komt er net zo hard weer uit.
Iets van een zelfgetrokken bouillon op voorraad hebben, wat je in geval van nood zo ontdooit in wat warm water?
Gebruikersavatar
Door kiara
#3033035
sella schreef: Als ik de foto zie, lijkt het me een hoog in zijn energie zittende hond.
Ik vindt 9 uur nou niet zo lang tussen een voeding dat hij daar zo beroerd van zou moeten worden.
Ik zou hem dan niets opdringen, gewoon iets van geitenkarnemelk voor hem neerzetten en kijken wat er gebeurd.
Hoe meer druk je jezelf maakt om het niet eten, breng je dat ook op je hond over.
En je hoeft mij ook niet iets dwingen te eten,het komt er net zo hard weer uit.
Iets van een zelfgetrokken bouillon op voorraad hebben, wat je in geval van nood zo ontdooit in wat warm water?
Ben het met je eens, maar toch maak je je zorgen/ druk onbewust en hebben ze door, ik weet het
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3033065
Herkenbaar! Van de vier terriërs doen beide kerels (Max en Kruimel) het regelmatig.

Bij mij krijgen ze 's morgen en tussen de middag een snack en 's avonds de complete maaltijd.  Max heeft 2x dgs hartmedicatie (Cardisure) die hij normaal zo uit de hand opeet (weggrist  :biggrin2: ). Inderdaad ook hier eens in de twee weken wendt hij de kop af als ik het 's morgens voorhoud. Zelfs een plakje ham er omheen helpt dan niet. Vreemd genoeg blijft hij wel met gespitst koppie bij de roedel staan bij het uitdelen, maar weigert elke snack. Eenndennek, pens, konijnenoor, long, gewoon niets lust hij dan. Meestal 's avonds wel weer aan de bak.
En een kabaal dat er uit dat kleine buikje komt!  :-\ Dat hoor ik vaak 's nachts al te keer gaan...

Kruimel heeft hetzelfde, alleen hoor ik de buik meestal niet zo te keer gaan. Bij hem moet ik ook wel eens de etensbak 's avonds wegzetten door gebrek aan eetlust. Kruim is ook de enige van de vier die geen groente blieft. Hoe ik het er ook doorheen probeer te mengen, hij heeft alleen een brandschoon gelikte bak als er geen groente doorgaat.

Ik weet eigenlijk niet beter en accepteer die dagen als een feit. Sneu dat dat buikje zo rommelt, maar ik voer gevarieerd en laat er niet teveel tijd tussen (behalve de nacht dan). Veel meer dan ze met rust laten en de volgende dag weer verder voeren zie ik niet. Maar echt doodziek/misselijk en beroerd zijn ze er dan ook niet echt van, denk ik. Gewoon af en toe een vastdagje.
Door valerie16
#3033220
Als ik 9 uur van huis ben zit ie wel ruim
12 uur zonder voer...
Vandaag ging het allemaal weer prima.. Ik heb nog nooit geiten karnemelk geprobeerd... Waar kan ik dat vinden?
En ja het is een high energy hond... Die ook snel te mager wordt.. En als ie zo ziek is van het niet eten is ie ook echt ziek en zielig... Misschien moet ik harder zijn... Maar ik probeer dan liever toch eerst iets om hem te helpen..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Door doranto
#3033225
Omdat dit komt door langer niet eten en het een hond is die toch al gauw mager wordt, vind ik niet dat je in dit geval harder moet zijn.
Je kunt i.p.v. geitenkarnemelk ook gewone karnemelk proberen. Daar zit weinig smaakverschil tussen en verzuurd wordt koemelk veel beter verdragen, zodat in deze vorm koemelk ook kan. Onverzuurd zou ik geen koemelk geven.
Hier lusten ze echter op zo'n moment ook geen karnemelk maar alléén verse (geiten)melk  :-\. Zou dan gewoon gepasteuriseerde geitenmelk uit de supermarkt proberen. Volgens mij zit daar qua smaak geen verschil in.
Laatst gewijzigd door doranto op do 04 dec 2014, 07:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3033242
valerie16 schreef: Als ik 9 uur van huis ben zit ie wel ruim
12 uur zonder voer...
Vandaag ging het allemaal weer prima.. Ik heb nog nooit geiten karnemelk geprobeerd... Waar kan ik dat vinden?
En ja het is een high energy hond... Die ook snel te mager wordt.. En als ie zo ziek is van het niet eten is ie ook echt ziek en zielig... Misschien moet ik harder zijn... Maar ik probeer dan liever toch eerst iets om hem te helpen..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Wil ik ook graag weten waar te koop? Geitenboerderij?
Ik geef aan de Berner kwark maar ook dat moet de Sint niet
Overigens de brokjes moet ze ook niet zelfs niet als koekje
Door Fido
#3033264
valerie16 schreef: Als ik 9 uur van huis ben zit ie wel ruim
12 uur zonder voer...
Vandaag ging het allemaal weer prima.. Ik heb nog nooit geiten karnemelk geprobeerd... Waar kan ik dat vinden?
En ja het is een high energy hond... Die ook snel te mager wordt.. En als ie zo ziek is van het niet eten is ie ook echt ziek en zielig... Misschien moet ik harder zijn... Maar ik probeer dan liever toch eerst iets om hem te helpen..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nee hoor je moet niet harder zijn maar totaal anders gaan denken. Onderzoeken zijn niet afwijkend, hond is gezond en toch gaat het niet goed!
Er zal dus uitgezocht moeten worden wat de crux is BIJ JOUW HOND. Je geeft de indruk dat je sport met de hond, is dat fanatiek, hoe voer je, wat voer je, wanneer voer je, hoe is de hond, hoe is ie tijdens sport, rust, wat heeft de hond gedaan, wat is van belang ouders hond, is er ooit trauma geweest, hoe is de thuissituatie, hoe reageert de hond op omgeving, situaties.
Afijn: verbanden gaan leggen en dat omschakelen naar de gehele biochemie en misschien ook wel epigenetica. Dan komt het weer goed met je hond!
Door sella
#3033268
Ik zie de geitenkarnemelk gewoon bij de coop en dekamarkt staan. Appie en Jumbo zou ik eerlijk gezegd niet weten.
Toch zou ik liever voor een home made bouillon kiezen dan dat je voer naar binnen dwingt.
Is hij een sloper? Anders zou je hem een gevulde kong kunnen geven waar hij dan nog wat mee naar binnen krijgt?

Edit, ik vindt het juist hard om eten naar binnen te dwingen, dus wat is je definitie he ;)
Mischien hem eens na laten lopen door een osteopaat? En als Heiloo een optie is dan naar Erwin? Die is en osteopaat en heeft heel erg veel gestudeerd op voeding en levenswijze ect.
Laatst gewijzigd door sella op do 04 dec 2014, 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door