Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3083232
Goed nieuws! Tot nu (hout vasthouden!) gaat het goed met Shiva  :biggrin2:! Sinds een week heeft ze geen echte buikpijn meer gehad, af en toe nog wat kleine krampen maar niets in vergelijking met wat het ervoor was. Ze krijgt ondertussen ook toch wat kvv eend van naturis en dat gaat ook goed. Ik heb de indruk dat het bot hier veel fijner gemalen is dan de vorige kvv's waardoor het bot precies wel verteerd wordt.
Het enige wat nu wel naar voren komt, is dat ze een beetje dement lijkt te zijn. Ze heeft wat moeite met slapen, vaak wakker worden en dan wat onrustig zijn maar geen pijn ofzo. Vanaf ik er dan ga bijzitten, is ze terug rustig en slaapt ze verder. Maar een paar uur later begint het opnieuw. Ik probeer nu met valeriaan en wat adaptil en dat lijkt te helpen. Zijn er nog andere dingen die ik kan bijgeven voor beginnende dementie?

Groetjes
#3086567
supernieuws!!! Wat fijn voor jullie!!

Ohh...dement...tja..daar kan ik je geen tips over geven...mijn vorige hond was vlak voor hij stierf dement aan het worden, maar gelukkig zonder er onrustig van te worden...hij wilde alleen op de raarste tijden ineens gaan wandelen..dat soort dingen...gelukkig had hij een alarmroep...woef....woef woef woef...woef....echt in dat ritme..zo grappig...later wel eens in een boekje gelezen dat dat ook echt een bepaalde roep is:)

hoop dat jij je hond nog een fijne onbezorgde oude dag zonder buikpijn kan geven!
#3087284
Cholodin is besteld en ze krijgt het nu een week. Een groot verschil in alertheid overdag te merken, alleen is ze 's nachts soms nog onrustig. Ze wordt dan even wakker, wil naar buiten draait haar om en komt terug binnen. Soms kan ze wel een tijdje jammeren wat vooral lastig is voor de baasjes  :P.
Buikpijn heeft ze nog gehad maar dan kunnen we meestal wel de oorzaak achterhalen (zoals paardenmest eten  :-X).
Deze week voor het eerst vis toegevoegd en dat gaat goed! Nu dus al 2 diersoorten die ze kan eten, we gaan de goede kant op!

Iedereen bedankt voor alle tips!!
Groetjes
Judith
#3087720
superfijn Judith! Zou zo fijn zijn als die buikpijn wegblijft en ze van een rustige oude dag kan genieten! Wel bijzonder dat bij jou eend en vis goed gaan...hier juist het idee dat dat erg vet is en hem geen goed doet...maarja, allergie/intolerantie is ook bij geen hond hetzelde!
Ook fijn dat het met de medicatie tegen dementie goed gaat, super!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door