Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3007705
Smeugie schreef: Bedankt voor de reacties. Ik heb laatst van een voedingsdeskundige gehoord dat een te veel aan omega 6 juist weer ontstekingen uitlokt. Het gaat om de juiste verhouding tussen omega 3 en omega 6. Soms zie je door de bomen het bos niet meer !! Momenteel is ze medicatie vrij ! krijg ze twee maal per dag der vlees eend en konijn. Ik geef L Glutaime voor de darmwand, probiotica en in de avond krijgt ze nu bieten/wortel korrels door haar voer van Olweo. Ik kreeg deze tip van een dobermann fokker die al een tijdje meedraait. Ook adviseerde hij Propolistinctuur, dit ga ik van de week bestellen. Ik wil het een kans geven, ik heb nu 16 maanden het regulieren pad gevolgd zonder succes dus nu ga ik mijn eigen gevoel volgen. Dode zee zout is denk ik te vinden bij bv de tuinen ? bedankt voor de tips. Gr Sandy & Joy
Dode zeezout is vaak geen dood zee zout. Ik meen dat hier ooit een uitzending aan is gewijd door Keuringsdienst van Waarde (NL TV). Ik weet niet of het een idee is maar misschien juist een ander zout proberen zoals Himalaya zout of Celtisch zeezout?
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3007904
Lizzy schreef: Dode zeezout is vaak geen dood zee zout. Ik meen dat hier ooit een uitzending aan is gewijd door Keuringsdienst van Waarde (NL TV). Ik weet niet of het een idee is maar misschien juist een ander zout proberen zoals Himalaya zout of Celtisch zeezout?

Ja dat klopt! Keuringsdienst van Waarde heeft daar een uitzending over. Gelukkig hebben we de keuringsdienst van waarde nog die af en toe eens een tipje van de ondoorzichtige sluier oplicht...
Door Gittje
#3009589
Smeugie schreef:ik heb nu 16 maanden het reguliere pad gevolgd zonder succes dus nu ga ik mijn eigen gevoel volgen.
Moest het te herdoen zijn, zou jij nog het reguliere pad volgen?

Wij zitten met Igor nog maar aan het begin. Deze morgen een eerste consult gehad bij de dermatoloog en ik heb er geen goed gevoel bij (zie pg. 3 van topic "Aanpak atopische dermatitis").

Intussen ook aan het overwegen om Efaskin te geven. Weet iemand waar dit middel tegen schappelijke prijs te vinden?
Laatst gewijzigd door Gittje op vr 24 okt 2014, 08:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Smeugie
#3010860
hoi ik had in je andere topic al gereageerd. Ik denk als ik het over zou doen weer hetzelfde pad zo volgen. Ik heb nu eerst de wetenschap ze ding laten doen, kan alles uitsluiten, weet wat ongeveer wel en niet helpt. Met die wetenschap ga je verder puzzelen en kijken wat alternatief daar op aanslaat. bv ik weet dat een lange ab kuur van cerferal werkt dus antibiotica werkt. Ik ben nu aan het zoeken naar een alternatief middel, bv yucca intensive schijnt heel goed te werken. Zoals ik eerder al schreef ga niet steeds van pad verwisselen dan zie je door het bos de bomen niet meer. Volg eerst een pad dan het andere, gaande weg ga je zien wat helpt en niet. Evafet is bijna hetzelfde en kost ruim tien euro minder en heeft voor joy goed gewerkt. Ik vind het vreemd dat hella mentox eerst zweerde bij efavet het was haar paradepaardje en nu is dat opeens efaskin omdat de samenstelling veranderd is, ik heb hier een dubbel gevoel bij.
Door Gittje
#3011446
Smeugie schreef:Zoals ik eerder al schreef ga niet steeds van pad verwisselen dan zie je door het bos de bomen niet meer. Volg eerst een pad dan het andere, gaande weg ga je zien wat helpt en niet.
Met die visie heb ik geen problemen als het over supplementen en voeding gaat. Ik krijg het wel moeilijk als het reguliere medicatie (AB, cortico's e.a.) waarvan je weet dat ze de immuniteit verder verzwakken. En zeker als het als uitsluitingsfactor dient.

Met Efavet & Efaskin heb ik geen ervaring. Onze DA evenmin.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3011448
Gittje schreef: Met die visie heb ik geen problemen als het over supplementen en voeding gaat. Ik krijg het wel moeilijk als het reguliere medicatie (AB, cortico's e.a.) waarvan je weet dat ze de immuniteit verder verzwakken. En zeker als het als uitsluitingsfactor dient.

Met Efavet & Efaskin heb ik geen ervaring. Onze DA evenmin.
+1
Ik zou het trouwens omdraaien. Eérst een goede holistische da raadplegen en pas als dat niet helpt evt het reguliere pad.
Door Fido
#3011450
Smeugie schreef: Hallo allemaal mijn naam is Sandy ben 43 jaar en kom uit Hoorn. Ik heb al ruim 15 jaar dobermanns. Mijn dober Joy kreeg met 14 maanden ( juli 2013) ontstekingen in der oksel. Hiervoor kreeg zij een prik wat de jeuk deed afnemen maar niet de ontstekingen. Hierna een ab kuur voor 6 weken en toen waren de huidontstekingen weg. Helaas na de kuur keerde ze terug en zijn wij op eigen verzoek naar het mcd in amsterdam gegaan. Hier hebben ze getest op schimmel,s mijten het hele pakket maar niets van dit alles. Toen moesten wij 6 weken elimineren met geit. Helaas had joy al veel vlees mixen gehad en dus waren er nog weinig nieuwe eiwit opties. Helaas gaf dit niet het gewenste resultaat en hebben wij een bloedtest laten afnemen, hierna een huidtest en zijn der twee huid biopten weggehaald. We kregen de uitslag erfelijke atopie. Joy is allergisch voor: meelmijt, hooimijt, farinamijt, copramijt ander honden, katten konijnen, cavia's en maisplanten. Hierna zijn wij gestart met de desensibilisatie kuur maar na 8 maanden nog steeds niet het gewenste effect. Joy is al die tijd wel zonder medicijnen geweest en hielden wij haar onder controle met probiotica en efavet. Toen wij mochten stoppen het desensibiliseren kwam dat gelijk met de jaarlijkse enting. Hierna heeft zij een hele heftige reactie gehad met extreme jeuk en bulten en heeft ze zich open gekrabd. Nu is dus de vraag heeft het desensibiliseren toch wel wat gedaan maar niet optimaal ? of heeft ze gereageerd op der injectie.  Hierna ging het bergafwaarts. Op de dag van de enting moesten wij starten met atopica, de volgende dag na de heftige reactie kreeg zij een shot prednison, een ab kuur, prednison pillen en moesten wij verder met de atopica. Mijn hond werd mager, lag te trillen en het voelde allemaal niet goed. Ondanks al deze medicijnen bleven de huidontstekingen gewoon doorgaan. Volgens mijn dierenarts moest zij terug komen over vier weken om de ziekte van weil te boosteren, dit heb ik gevoel matig niet gedaan. De ab kuur en de prednison zijn nu klaar en sinds twee dagen mogen wij ook stoppen met de atopica van de dermatoloog, dit had na 6 weken effect moeten hebben. Nu zonder alle medicijnen is het beeld nog steeds hetzelfde. Jeuk is matig maar de ontstekingen blijven ontstaan. Wel is ze weer op gewicht en vrolijk en ligt ze niet meer zo te trillen. Na overleg met de dermatoloog gaan wij nu 6 weken elimineren met eend omdat ze toch naast de omgeving allergie voedsel verdenken.  In de jaarlijkse enting zit rund eiwit dus ze vermoeden dat er twee zaken door elkaar spelen en wij haar daarom zo slecht onder controle krijgen. Al met al zijn wij nu 16 maanden verder en nog niets opgeschoten. Met joy wilde wij pups dit gaat niet door ivm de erfelijke factor. Op de shows haalde zij uitmuntende beoordelingen en al twee maal het cac. Niet het belangrijkste uiteraard maar wel zuur en het heeft toch een acceptatie proces nodig. Het enige wat ik nu wens is dat wij een weg vinden om het voor haar dragelijk te maken der rest van der leven. Als wij regulier uitbehandeld zijn overwegen wij nog naar een holistisch arts te gaan. Ik ben opzoek naar mensen die zich herkennen in mijn verhaal. Vooral de steeds terugkerende ontstekingen van de haarzakjes vooral aan beide flanken, nek en hoofd. Ook der dijbenen en soms der oksel. Het is een heel verhaal geworden en alvast bedankt voor het lezen en eventuele reacties. Mvg Sandy
Zo zeg! Jou hond is al lekker ver heen *dus not :-X*
Ik heb één tip voor je. Hoorn Heiloo is niet ver. Wij hebben veel ervaring met dit soort problemen. Dit vergt een verdere aanpak dan alleen regulier maar daar was je al achter en/of wat supplementen. Stuk epigenetica speelt hier ook in mee. 

Ik reageer omdat de frustratie door je bericht heen knalt en weet dat er heel wat verbeterd aan je hond kan worden.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3011739
Tjonge, wat een gedoe!

Wat voer je jou hond nu?

Een hond als die van jou (en ook die van mij) zou ik niet eens laten titeren. Gewoon NOOIT meer enten. Tegen niks niet. Want enten is gewoon echt heel slecht bij allergische honden. Ook ontwormen echt alleen na gedegen wormonderzoek en geen gif tegen vlooien etc.

In plaats van azijn zou ik biologische appelazijn nemen. Dat is zachter voor de huis. De hypoallergene baby-doekjes zou ik even laten voor wat ze zijn, of je moet goed weten dat jou hond daar écht niet allergisch op reageerd. Ik zou dan liever na een wandeling lekker afblazen met bijvoorbeeld een waterblazer.
Gebruikersavatar
Door Smeugie
#3012213
Fido schreef: Zo zeg! Jou hond is al lekker ver heen *dus not :-X*
Ik heb één tip voor je. Hoorn Heiloo is niet ver. Wij hebben veel ervaring met dit soort problemen. Dit vergt een verdere aanpak dan alleen regulier maar daar was je al achter en/of wat supplementen. Stuk epigenetica speelt hier ook in mee. 

Ik reageer omdat de frustratie door je bericht heen knalt en weet dat er heel wat verbeterd aan je hond kan worden.
Jullie staan als eerste op mijn lijst ! ik had al een afspraak gepland maar de dermatoloog vroeg om nog 6 weken om rundereiwit te elimineren dus die geef ik der nog. ( jullie overigens wel netje afgebeld ) Kan me vinden in het feit dat ze geen twee kapiteins op één schip wil maar dit is echt het laatste. Ik ben eens bij een lezing geweest over vers vlees en toen aan het eind al gesproken met iemand van jullie en al tips gehad ivm L glutamine ed. Momenteel krijg Joy alleen de L glutamine, probiotica en dus eend en konijn en ik moet zeggen dat ze stabiel is maar deze maanden zijn ook de minst erge maanden. Ik denk dat het niet lang duurt dat jullie mij met mijn bruine dobermann dame zien verschijnen.
Laatst gewijzigd door Smeugie op ma 27 okt 2014, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Smeugie
#3012216
Doranto schreef: +1
Ik zou het trouwens omdraaien. Eérst een goede holistische da raadplegen en pas als dat niet helpt evt het reguliere pad.
Dat is uiteraard een vrije keuze.
Laatst gewijzigd door Smeugie op ma 27 okt 2014, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Smeugie
#3012217
Gittje schreef: Met die visie heb ik geen problemen als het over supplementen en voeding gaat. Ik krijg het wel moeilijk als het reguliere medicatie (AB, cortico's e.a.) waarvan je weet dat ze de immuniteit verder verzwakken. En zeker als het als uitsluitingsfactor dient.

Met Efavet & Efaskin heb ik geen ervaring. Onze DA evenmin.
Kan me der iets bij voorstellen
Gebruikersavatar
Door Smeugie
#3012220
Hope schreef: Tjonge, wat een gedoe!

Wat voer je jou hond nu?

Een hond als die van jou (en ook die van mij) zou ik niet eens laten titeren. Gewoon NOOIT meer enten. Tegen niks niet. Want enten is gewoon echt heel slecht bij allergische honden. Ook ontwormen echt alleen na gedegen wormonderzoek en geen gif tegen vlooien etc.

In plaats van azijn zou ik biologische appelazijn nemen. Dat is zachter voor de huis. De hypoallergene baby-doekjes zou ik even laten voor wat ze zijn, of je moet goed weten dat jou hond daar écht niet allergisch op reageerd. Ik zou dan liever na een wandeling lekker afblazen met bijvoorbeeld een waterblazer.
Bedankt voor jou reactie. Joy krijg nu kvv eend en konijn. Daarnaast een eendenek als traktatie en gedroogde eenden brokjes om te belonen, verders helemaal niets. Ik zorg ook dat ze niks van straat kan eten, fiets lekker veel met der en het gaat momenteel redelijk. Ik was der eenmaal per week met sebomild. De azijn heb ik nog niet geprobeerd, had dit gelezen op een site in america en de doekjes laat ik ook even voor wat het is. Bedankt voor de tips en het meedenken.
Door Gittje
#3022393
En nog nieuws aan het (allergie)front?

Onze hond krijgt nu ook KVV met eend & konijn, maar z'n ABkuur is wel nog lopende. Nog een 7-tal dagen te gaan. Als je over z'n rug droog wrijft als hij gezwommen heeft of nat geregend werd, doen ze achterpoten wel nog steeds spontaan mee.
Gebruikersavatar
Door Smeugie
#3030763
Sorry even een tijdje druk geweest, joy is momenteel ook loops. Wij staan nog steeds op de eend en konijn, ook qua snack. Verder geven wij de yucca intensive. Ik onderhoud haar huid omdat wij haar in de winter niet kunnen wassen aangezien ze de trap naar boven niet oploopt met een lotion van Virbac. In de zomer wassen wij haar altijd in de tuin en als het echt moet in de winter gaat zij naar de trimsalon maar dat is een dure hobby 25 euro per week wassen. Haar flanken zijn nog steeds dun behaard en ze heeft ook nog wat ontstekingen maar momenteel is het even te doen maar dat komt mi ook door de wintermaanden, dan zijn alle mijten ed dood. Dus nu even rust en dan zien wat het voorjaar brengt. Een bezoekjes aan Erwin van Gijtenbeek staat ook nog op onze agenda. Tot zover even een kleine up date. Gr Sandy
Door Gittje
#3031512
Wij zitten met hetzelfde probleem dat onze badkamer zich op de bovenste verdieping bevindt en de hond op de koer gewassen wordt. De DA zei dat we hem zelfs in de winter met lauw water buiten mogen wassen, mits hij daarna onmiddellijk droog gewreven wordt en in de living verder mag opdrogen.

Als supplement geven wij al een 3-tal weken Biffiflor forte, Luposan Biotine+ en vorige week vrijdag gestart met Viacutan Plus. Voorlopig geen kale plekken meer, hoewel het gissen is naar wat nu precies geholpen heeft, maar de beharing is aan de dunne kant.

Hou je ons verder op de hoogte?
Laatst gewijzigd door Gittje op di 02 dec 2014, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door