Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Heidi
#3005411
Ik heb al erg veel gelezen hier, maar zie soms door de bomen het bos niet meer.
Wij hebben met onze hond een allergie test laten doen, daaruit bleek dat hij allergisch is voor Copramijt, Farinaemijt, Meelmijt, Huisstofmijt, Timotheegras, Melganzevoet. Hierna hebben wij er voor gekozen om de hond te desensibiliseren. Hiermee zijn wij in juli begonnen.
In het stuk, Allergy Sollutions for dogs las ik veel over enzymen en vetten. Wat kunnen wij hiervan de hond ter ondersteuning geven?
Op het moment heeft hij even een dipje met weer meer niezen en jeuk onder zijn bek. Misschien door de verwarming?

Ook las ik veel over Borage olie, is dit bij zijn allergieën ook goed om te geven?

Bedankt alvast voor de hulp
Door Lizzy
#3005462
Heidi schreef: Ik heb al erg veel gelezen hier, maar zie soms door de bomen het bos niet meer.
Wij hebben met onze hond een allergie test laten doen, daaruit bleek dat hij allergisch is voor Copramijt, Farinaemijt, Meelmijt, Huisstofmijt, Timotheegras, Melganzevoet. Hierna hebben wij er voor gekozen om de hond te desensibiliseren. Hiermee zijn wij in juli begonnen.
In het stuk, Allergy Sollutions for dogs las ik veel over enzymen en vetten. Wat kunnen wij hiervan de hond ter ondersteuning geven?
Op het moment heeft hij even een dipje met weer meer niezen en jeuk onder zijn bek. Misschien door de verwarming?

Ook las ik veel over Borage olie, is dit bij zijn allergieën ook goed om te geven?

Bedankt alvast voor de hulp
Wat voor test heb je laten doen? Dat is wel belangrijk. Omdat een bloedtest alleen niet goed genoeg is. Een huidtest alleen ook niet.

Dit is wel het seizoen voor huisstof en de Copramijten. Deze mijten 'groeien' het bij beste bij vochtig, warm weer. Ze zitten overal, deze krengen.

Mag ik vragen hoe oud je hond is?

Je zou je hond kunnen wassen. Met een zachte milde shampoo (zonder haver!).

En verder zou je visolie (een goede!) kunnen gaan geven. Ik zou dat verkiezen boven borage. En als je al borage zou willen geven, dan in combinatie met een goede visolie.

Hoe is je Engels? Dit is een goede video: In het kort:

Ik weet niet wat je hond eet? Maar rijst, aardappel en andere granen: moet je niet geven.

Kokosolie (extra vergine en bio) is erg goed. Visolie idem.

Geen vaccinaties!

Je hond afspoelen is erg belangrijk. Wassen is ook prima, maar nogmaals, geen oatmeal/haver shampoo.

Je huis en hondenmanden heeeeeeel schoonhouden. Een luchtreiniger is ook prima.

Supplementen: Quercetin, bromelaïne, papaïne (die laatste twee zijn enzymen).

Kurkuma kan ook heel goed gegeven worden trouwens! Er staat een artikel over kurkuma in de bieb.
Door Heidi
#3005627
Bedankt voor je reactie Lizzy!

Wij hebben een Artuvetrin test laten doen bij de hond. Onze hond is nu 2 jaar oud en wil er dus alles aan doen om hem nog een lang fit leven te bieden.
Hij krijgt TOTW brokken, de bizon variant. Tussendoortjes krijgt hij gedroogde runderpens, runderlong en hondenkoekjes.
Ook wordt hij al regelmatig gewassen en uitgeblazen. Wel heeft hij nu erg vee jeuk aan zijn bek, met wandelen stopt hij echt overal zijn neus in. Overdag krapt hij hier niet aan maar wel in de nacht. Misschien zijn bek voor het slapen gaan uitspoelen?
Het filmpje is erg verhelderend moet ik zeggen.
Verder wassen we zijn kleden veel uit, elke dag stofzuigen en het huis luchten.
Heb net veel gelezen over de kurkuma en andere supplementen/enzymen die je schreef.

Wat zijn van de visolie en de quercetin goede merken om te geven?
Door Lizzy
#3005708
Heidi schreef: Bedankt voor je reactie Lizzy!

Wij hebben een Artuvetrin test laten doen bij de hond. Onze hond is nu 2 jaar oud en wil er dus alles aan doen om hem nog een lang fit leven te bieden.
De bloedtest alleen is helaas niet voldoende. Deze test alleen geeft nooit een goed beeld. En ook honden die nergens last van hebben, 100% gezond zijn testen vaak positief voor alles en nog wat.
Hij krijgt TOTW brokken, de bizon variant. Tussendoortjes krijgt hij gedroogde runderpens, runderlong en hondenkoekjes.
Ik neem aan dat je weet op welk forum je aanbeland bent. Ik zou daarom willen zeggen: stap als eerste eens over op een verse voeding. Rauw. En schrap de hondenkoekjes. En ga zelf snacks drogen.
Ook wordt hij al regelmatig gewassen en uitgeblazen. Wel heeft hij nu erg vee jeuk aan zijn bek, met wandelen stopt hij echt overal zijn neus in. Overdag krapt hij hier niet aan maar wel in de nacht. Misschien zijn bek voor het slapen gaan uitspoelen?
Ja, goed idee.
Het filmpje is erg verhelderend moet ik zeggen.
Verder wassen we zijn kleden veel uit, elke dag stofzuigen en het huis luchten.
Heb net veel gelezen over de kurkuma en andere supplementen/enzymen die je schreef.

Wat zijn van de visolie en de quercetin goede merken om te geven?
Solgar is goed. En als je via I Herb besteld, is het nog redelijk betaalbaar ook. Royal Green heeft ook goede visolie. Doil ook. Nou moet ik er wel bij zeggen dat we sinds een half jaar een paar gevallen hebben waarbij de honden meer jeuk kregen van visolie. Ik zou dus sowieso niet alles tegelijkertijd doen/geven, anders weet je straks niet meer wat nu wat heeft gedaan.

Maar je prioriteit ligt bij het overschakelen naar verse/rauwe voeding, als je het mij vraagt.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3005721
Zo'n bloedtest zegt, zoals Lizzy al aangeeft, helaas niet alles.
Ik zou ook zeker een reactie op de voeding niet uitsluiten en stapte over op een goede rauwe voeding zonder granen, rijst of andere toevoegingen.
Door Heidi
#3005733
Bedankt voor de reacties. Ik weet dat ik hier op barfplaats ben en wij hebben ook ruim een half jaar geprobeerd de hond op vlees te krijgen (kvv) maar dit ging er bij hem echt niet in, viel gewoon af en zijn ontlasting werd er ook niet beter op. Wij hebben verschillende merken geprobeerd. Daarom zijn wij toen over gegaan op een andere brok en dus TOTW. De enigste kvv die hij wel lekker vind is Smuldier, maar dit is na mijn idee niet de beste om elke dag te geven.

Ik zal de koekjes maar rap laten liggen dan. Zitten er in de gedroogde snacks van de dierenwinkel ook gewoon mijten? Denk je iets goeds te geven. Zal hier op het forum ook wat gaan lezen over het drogen van snacks.

Ik had idd ook gelezen dat er soms allergische reacties kunnen zijn van visolie.
Ik wil denk ik aan de slag gaan met de kurkuma en de quercetine. De quercetine van Solgar staat bij voor volwassenen 2 per dag. Is voor de hond 37/38 kilo 1 per dag dan voldoende?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3005743
Heb je een half jaar lang alleen maar vers gegeven, of zat daar nog een deel brok bij?
Dan kan dat goed de reden zijn dat de ontlasting niet goed was. Er zijn honden die goed tegen afwisseling kunnen, maar er zijn er ook die dat niet verdragen (omdat de spijsvertering zich dan steeds om moet stellen), met als resultaat een slechte ontlasting.
Er zijn inderdaad honden die het op vers niet goed doen, maar dat zijn héle grote uitzonderingen en honden die ziek zijn en een afwijking aan de spijsvertering hebben, zoals bijvoorbeeld honden met een lekkende darm.
Laatst gewijzigd door doranto op wo 15 okt 2014, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door renate1985
#3005752
Misschien barf proberen?

In alle brokken zitten mijten. Onze labrador is allergisch voor verschillende mijten en voor granen.
Hij kan absoluut geen brok verdragen dan krijgt hij jeuk en overal ontstekingen ( oren, ogen, blaas en zelfs zijn huid ontsteekt).

Tegen veel soorten kvv kan hij niet, dan krijgt hij weer jeuk.
Wij geven daarom barf en dat gaat super.
Verder hebben we alles van stof uit de benedenverdieping gehaald ( behalve een kleedje bij de voor en achterdeur om de voeten te vegen). 
Stofzuigen doen we iedere dag ( basco moet dan buiten),  iedere dag doen we alles met een natte doek af en 1x per week doe ik de vloer met een stoomreiniger ( we hebben tegels liggen).

Hij krijgt prednison als de jeuk te erg is. Normaal kreeg hij een half tabletje per week. In de zomer had hij 2x per week een half tabletje nodig en nu heeft hij al sinds begin september niks nodig gehad. Hij krijgt het dus niet standaard alleen als hij extreem veel jeuk heeft.
Het liefst geven we natuurlijk geen prednison maar als hij zo een jeuk heeft geef ik hem liever een half tabletje dan dat hij een prednison spuit bij de da krijgt.

Verder krijgt hij alleen zelf gemaakte snacks als tussendoortje en onze restjes aardappels en groente.

Ik zou dus barf proberen en kijken wat je in zijn omgeving kan aanpassen. Zodra basco op een stoffenkussen lag verging hij al van de jeuk.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3005770
Heidi schreef: Bedankt voor de reacties. Ik weet dat ik hier op barfplaats ben en wij hebben ook ruim een half jaar geprobeerd de hond op vlees te krijgen (kvv) maar dit ging er bij hem echt niet in, viel gewoon af en zijn ontlasting werd er ook niet beter op. Wij hebben verschillende merken geprobeerd. Daarom zijn wij toen over gegaan op een andere brok en dus TOTW. De enigste kvv die hij wel lekker vind is Smuldier, maar dit is na mijn idee niet de beste om elke dag te geven.

Ik zal de koekjes maar rap laten liggen dan. Zitten er in de gedroogde snacks van de dierenwinkel ook gewoon mijten? Denk je iets goeds te geven. Zal hier op het forum ook wat gaan lezen over het drogen van snacks.

Ik had idd ook gelezen dat er soms allergische reacties kunnen zijn van visolie.
Ik wil denk ik aan de slag gaan met de kurkuma en de quercetine. De quercetine van Solgar staat bij voor volwassenen 2 per dag. Is voor de hond 37/38 kilo 1 per dag dan voldoende?
Wat een boef! De meeste honden vinden kvv wel lekker.
Toch zou ik kijken of je hem op kvv of barf kan zetten. Brokken en allergieën gaan gewoon simpelweg niet samen helaas. In brokken zitten granen en mijten en laat dat nou net het punt zijn waar je last mee krijgt als het een gevoelige hond is.
Door Gittje
#3005837
Kan het geven van alleen rauwe voeding de weerstand van de hond zodanig opkrikken dat hij ook bestand is tegen omgevingsallergieën (mijten, grassen, bomen, onkruid)?

Onze DA sprak van een allergiedrempel die bij elke hond anders is, in functie van het aantal & soort allergenen in combinatie met de weerstand van de hond.

Hij stelde ons voor om Hill's Z/D (zie http://www.medpets.nl/voedselallergie-v ... -kat/1624/ ) aan onze hond te geven, maar dat zie ik niet zitten. Hij staat voorlopig op KVV, ook al helpt dit niet veel gezien hij vooral last heeft van omgevingsallergenen.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3005877
Gittje schreef: Kan het geven van alleen rauwe voeding de weerstand van de hond zodanig opkrikken dat hij ook bestand is tegen omgevingsallergieën (mijten, grassen, bomen, onkruid)?

Onze DA sprak van een allergiedrempel die bij elke hond anders is, in functie van het aantal & soort allergenen in combinatie met de weerstand van de hond.
Dat kan zeker!
Gittje schreef: Hij stelde ons voor om Hill's Z/D (zie http://www.medpets.nl/voedselallergie-v ... -kat/1624/ ) aan onze hond te geven, maar dat zie ik niet zitten. Hij staat voorlopig op KVV, ook al helpt dit niet veel gezien hij vooral last heeft van omgevingsallergenen.
Zou hem zeker niet op brok over gaan zetten.
Door Heidi
#3006002
ik heb vanmorgen de kurkuma geprobeerd, maar dat was geen succes haha hij vond het echt vies  :-X
Ik wacht mijn pakketje met Quercetin af en ga hopen dat dit hem helpt. Ik zal hem hier eerst 1 per dag van geven, voor mensen staat er namelijk 2 per dag.
Het niezen is nog steeds niet minder geworden sinds maandag, dus misschien morgen of vrijdag maar even naar de dierenarts.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door