Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door K9Jordan
#340145
Klopt het dat ik ergens heb gelezen dat collie-achtigen slecht reageren op stonghold???
Ik kan het niet meer vinden, maar volgens mij heb ik het ergens voorbij zien komen....

Even een begeleidend verhaaltje...
Mijn ouders zijn weer terug na twee maanden vakantie (frankrijk, spanje en portugal) en Yuri (hun sheltie) was ook mee. Nu heeft mijn vader tijdens de vakantie twee pilletjes stonghold gebruikt tegen de vlooien en teken enzo. Dit op advies van de DA destijds want Yuri zou een vlooienallergie hebben..
Hij heeft een tijdje veel jeuk gehad en beet zijn hele lichaam maar vooral zijn buik en oksels helemaal kaal en kapot. Dus kwam de DA aan met een kuurtje stronghold. Daarna werd het winter en het gif niet gebruikt uiteraard...tot de vakantie. Nu als weer enige weken behoorlijk last van jeuk, dus weer krabben en bijten.

Enig idee????

Groetjes,
Aryanne
Door Helen
#340154
Nu ze moet in ieder geval weer een middel tegen hartworm (dus stronghold bijv). De laatste dosis moet je geven als je uit het risicogebied bent. Dus dat zou ik sowieso ff uitzoeken.
Door K9Jordan
#340191
Yep die info zocht ik! Bedankt Truus...
Ik ben nog niet zo thuis in het zoekgebeuren hier!!!! ;D

@ Helen: Wat bedoel je precies????
Door Truus
#340198
K9Jordan schreef: Yep die info zocht ik! Bedankt Truus...
Ik ben nog niet zo thuis in het zoekgebeuren hier!!!! ;D

@ Helen: Wat bedoel je precies????
Graag gedaan hoor ;). Het stond in de bibliotheek medisch. En anders bovenin bij zoeken een trefwoord intikken en je krijgt een hoop informatie...maar zo gaat het ook he ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door