Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door renate1985
#3001038
We zijn nu op dag 2 en tot nu toe gaat het heel goed met kaine.
De Novacam zijn we al flink aan het afbouwen.
Eergisteren kreeg hij alleen novacam voor 45kg.
Gisteren kreeg hij novacam voor 35kg en 3x daags 30druppels. Vandaag kreeg hij novacam voor 25kg en 3x daags 30druppels.
Hij krijgt ook 3x daags glucosamine maar zodra die op zijn krijgt hij gelatinaat.

Tot nu toe loopt hij beter als toen hij alleen novacam kreeg. Dus ik blijf hopen dat het goed blijft gaan als de Novacam helemaal weg is. Morgen bouwen we het af naar 15kg dus ben benieuwd!

Voor de winter maak ik zelf kousen voor hem om zijn ellebogen in de winter warm te houden.

Ook zijn voeding hebben we aangepast op aanraden van iemand anders.
Hij krijgt nu 2x per week zalm ( voor natuurlijke zalmolie) , 2x per week eend ( voor natuurlijke glucosamine)  en de rest van de week normaal. Zodat we wel minstens 4 diersoorten voeren ( zitten op 6 exclusief de zalm)
Door Gittje
#3001089
renate1985 schreef:Kaine sport niet maar we wandelen, fietsen en zwemmen veel. We zijn vaak 2,5 uur aan 1 stuk weg met de mannen.
Mijn jonge kruising rott x lab zou dit ook niet aankunnen, hoewel uit foto's blijkt dat z'n beendergestel prima in orde is.

Fijn dat het natuurlijk middel bij Kaine aanslaat. Vermoedelijk zal je het dagelijks blijven geven of is het enkel in de ergste periodes?
Door renate1985
#3001091
Dit blijft hij dagelijks krijgen. Hij heeft artrose en kan niet zonder. Tot augustus heeft hij pijnvrij, zonder medicatie, onze dagelijkse wandelingen kunnen doen.
Nu met pijnstillers gaat het weer heel goed. Van de 1 op andere dag ging het niet meer. Maar ook met een half uurtje lopen liep hij mank.
Door renate1985
#3002067
We zijn nu 3 dagen verder.
Kaine heeft vandaag de laatste novacam gehad.
Met de lange avond wandeling ging het super. Voor het eerst in lange tijd hebben ze even los gelopen en hebben ze samen flink gespeeld en gerend. Dit hebben we wel beperkt tot een paar minuten.

Daarna verder gelopen en heel de weg heeft kaine geen pas mank gelopen! Zelfs met novacam liep hij af en toe wat slecht maar nu nog helemaal niet.

Ik hoop dat dit zo goed blijft gaan maar tot nu toe gaat het al beter als verwacht!
Door renate1985
#3002070
Dank je wel! Ja ik hoop het ook. Het belangrijkste is dat kaine pijnvrij is. Of dat nu op natuurbasis of reguliere pijnstillers. Gelukkig gaat het tot nu toe op natuurlijke pijnstillers vele malen beter.
Zodra we de gelatinaat hebben en die hebben opgebouwd gaan we kijken of we de cox compositum wat kunnen minderen.

Het blijft even puzzelen maar we doen het wel op zo een manier dat kaine er niet onder lijd ( dus zonder pijn). 
Door renate1985
#3002104
Nog even een positieve update.
Normaal loopt kaine na het slapen even stram. Nu voor het eerst veerde hij zo omhoog en liep meteen goed!
Zo blij om mijn jongen weer normaal te zien lopen en gek doen!
Had dit veel eerder moeten doen!
Gebruikersavatar
Door dreumelaartje
#3002107
Goed te horen en ik zou er geen moment aan twijfelen dat je supplementen gaat proberen waaronder je mannetje lijdt. Super hoe je t aanpakt en uitproberen heet niet voor niets zo; als het een keer minder gaat dan speel je er op in. Succes!
Gebruikersavatar
Door doranto
#3002231
Je bent nu 1 week bezig. Ik ben benieuwd of het goed blijft gaan. Misschien dat ik het toch ook maar moet gaan proberen al zijn die van ons ook al oud. (13 en 14).
@Lil, jij hebt het ook een hele tijd gebruikt. Was de hond waar je het bij gebruikte toen al oud?

edit: Renate ik lees net dat je het pas later binnen hebt gekregen en dus nu pas een dag of 4 à 5 bezig bent. Was je al eerder begonnen met afbouwen van de novacam, of heb je daarmee gewacht tot je met de cox kon beginnen?
Laatst gewijzigd door doranto op wo 08 okt 2014, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door keetje
#3002248
Wat ik nu lees is dat cox beter niet gegeven kan worden bij (al dan niet beginnende) nierproblemen. Veel oudere dieren hebben toch wat minder functionerende nieren, hoort gewoon bij de ouderdom. Is het dan wijs om een oud(er) dier cox te geven?
Door Lizzy
#3002250
Ik denk dat NSAID's nog slechter zijn voor honden met nierproblemen. Maar, het kan geen kwaad om eens aan de Groene Os te vragen waarom zij dit vinden. Als ik naar de ingredienten kijk heb ik niet direct zoiets van "oh hemel, dat zou ik echt niet durven geven!".
Door renate1985
#3002254
Ik ben begonnen met afbouwen van de Novacam op de dag dat we met cox compositum begonnen.
Op novacam liep hij nog steeds wat mank. Nu helemaal niet meer. Vandaag is de eerste dag zonder novacam erbij en tot nu toe gaat het nog super.

Waarom je het niet mag geven bij slechtere nieren weet ik niet. Ik vind dit, zoals Lizzy ook aangeeft, een beter alternatief dan novacam. Het is allemaal natuurlijk en minder belastend voor zijn organen als novacam.
Wel wil het met de tijd proberen wat af te bouwen maar zolang kaine het er goed op doet ben ik heel blij.

Hij is pas 3 jaar en om dan nu al dagelijks novacam te blijven geven kan niet goed voor hem zijn. We blijven uitproberen wat voor hem werkt.
Straks krijgt hij ook gelatinaat erbij ( wanneer de glucosamine op is)  maar voor nu zijn we ontzettend blij met het resultaat van een paar dagen cox compositum icm glucosamine en een aangepast menu. Kaine is weer de jonge hond die hij hoort te zijn.
Door Lil
#3002294
Wat is wat ouder? Hij was toen 8 of 9 jaar oud tot een jaar of 10 toen moest ik vaker en vaker nsaid's inzetten. Maar nu denk ik ooooo hij was pas 9 toen  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door