Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Fido
#3000698
Gittje schreef: Ik vind het idd een héél rare situatie, ook omdat Apoquel in Nederland al te verkrijgen is, maar niet in België. Introductie bij ons was voorzien in januari en het wordt nu dus verschoven naar april 2015.

Het is vooral opmerkelijk omdat het als "het wondermiddel" voor atopie wordt voorgesteld, maar het niet (of in Nederland nauwelijks) te verkrijgen is.

Dat zal ongetwijfeld gevolgen hebben voor de prijs die gehanteerd wordt  >:(
En als da sta je dan muurvast. Je mag niet zomaar vervallen naar artikel 3 omdat er gelijkaardige middelen zijn (Atopica bv) die geregistreerd zijn voor dieren.
Janus k receptor remmer mag een da alleen via de apotheek laten verlopen als je dier niet tegen alle andere middelen kan. In dit geval is de kans klein dat je hond niet tegen atopica kan en de enige reden de prijs  :-\ is. Én dat is voor de wet geen geldige reden  :-\
Door Gittje
#3002506
Eergistren heb ik een mailtje gestuurd naar de firma Zoetis. Uit het antwoord blijkt dat vanwege het groot succes van het product in de VS, GB en Duitsland ze met onvoldoende voorraad zitten en dat ze Apoquel® in 2015 pas in België zullen lanceren "vanaf wanneer er een voldoende beschikbaarheid van het product kan gegarandeerd worden". Ik leid daar alvast uit af dat het zelfs niet zeker is dat het april 2015 wordt.

Na 9 dagen pilvrij te zijn, begint Igor sinds vandaag zijn huid terug kapot te bijten als reactie op de jeuk. Jammer genoeg zal ik terug de medicatie (Celestone 0,5 mg) moeten heropstarten. De DA verzekert ons dat het niet zo zwaar is als Prednison, maar ik ben er toch niet gerust in.
Gebruikersavatar
Door Smeugie
#3005264
Ik herken heel veel in jou verhaal. Ik zal me zsm even voorstellen en proberen in het kort uit te leggen wat onze dobermann van 2,5 heeft. Wij hebben de apoquel al geprobeerd maar ze kreeg er juist meer jeuk van, hoe bizar. Ik ga der vanavond even voor zitten en kan ik me dan het best apart voorstellen en een aparte topic van onze joy der atopie aanmaken ? of hieronder reageren. BVD Sandy
Door Gittje
#3005372
Welkom Sandy  :)

Jammer dat je dobermann niet goed reageert op Apoquel. Slaag je erin om de jeuk onder controle te houden?

Gisteren nog eens langs gegaan bij de DA, en alles nog eens op een rijtje gezet. Jammer genoeg zijn die eerder beperkt. Het feit dat Igor vooral last heeft van omgevingsallergieën vergroot de kans dat we het zonder medicatie niet zullen redden. Zeker niet in de periode mei - oktober.
Gebruikersavatar
Door Smeugie
#3005495
ps ik heb mezelf even kort voorgesteld en mijn verhaal gedaan in een nieuw topic atopie, is wel zo overzichtelijk. Ben benieuwd of je dingen herkent. Joy der ergste probleem is gelukkig niet de jeuk maar steeds terug kerende huidontstekingen. Ze is op der flanken bijna kaal en de hoofd zit vol met puisten sommige met pus erin. gr Sandy
Door Gittje
#3005707
Ja hoor, ik herken dingen in jouw verhaal en heb zelfs bijgeleerd nl. dat entingen rund bevatten ???

Onze hond zal de komende jaren geen entingen meer krijgen, dat staat vast. Het enige waar ik nog twijfel is de Seresto band tegen vlooien & teken.

Igor heeft een combinatie van huidonstekingen én jeuk, ook met kleine pustels waarvan sommige met pus, maar enkel op z'n rug. Het haar valt dan uit, meestal in ronde kringen, en hij krijgt kale plekken.

Tot nu toe ging het in de winter altijd beter, maar als ik lees dat het met het ouder worden nog durft verslechteren, hou ik m'n hart vast.
Gebruikersavatar
Door Smeugie
#3005775
Dit klinkt hetzelfde als bij Joy alleen zitten ze niet op der rug maar op der flank met uiteraard ook uitschieter naar de rug. Hier is het in de winter periode ook beter . Wij hebben voor de aanpak van de vlooien en wormen stronghold gebruik 3 maanden en nu helemaal niets. Een vlooienband vind ik zo wie zo niks maar nou moet ik zeggend dat ik bij mijn dobers in 15 jaar nooit vlooien heb gehad. Ooit op vakantie met mijn vorige reu die nooit een vlooienband had om gehad en ook voor de teken dus toen omgedaan en hij werd er ziek van. De bultjes variëren hier van sommige rood, andere net als puisten en sommige dus gevuld met pus. Ze drogen dan in, komen korsten en uiteindelijk haar verlies. Ik ben nog even aan het uitzoeken hoe ik een foto bij mijn tekst kan zetten, iemand een idee ? Bvd Gr Sandy & Joy
Gebruikersavatar
Door Smeugie
#3006015
Dat is dus wat mij ook opvalt, dat ze ondanks de medicatie jeuk blijven houden, dit is voor mij ook de reden om te stoppen met alles. Ze krijgt nu sinds een week der vlees eend en konijn dus geen rund. In de ochtend probiotica en L glutamine en in de avond omega 3 erbij. Ik heb ook goede ervaringen met evafet maar moest daarmee stoppen omdat omega 6 juist ontstekingen zou uitlokken maar ik ga het weer bestellen want deed het daar echt goed op. Succes bij de dermatoloog en geef niet op, eens komen we op het goede pad.
Door Gittje
#3006265
Momenteel ben ik volledig gestopt met de supplementen (zalmolie & chlorella) en krijgt Igor enkel z'n KVV.

Gisterenavond nog eens richting DA gereden, die Igor's nieuwe plek grondig bekeken heeft, en hij vermoedt folliculitis. We kregen antibiotica mee, en de boodschap om vanaf zondag te stoppen met de Celestone om te vermijden dat het medicijn een mogelijks bloedonderzoek van de dermatoloog volgende week woensdag zou beïnvloeden.

Ik hou hier al m'n hart vast in welke mate de jeuk dan zal toenemen  :nerves:
Gebruikersavatar
Door Smeugie
#3006537
folliculitis is dus wat Joy steeds heeft, dit keert steeds terug, met een lange ab kuur van 6 weken is het weg maar het keert gewoon weer terug. Je moet inderdaad stoppen met alle medicijnen voor je die testen gaat doen. Succes !
Door Gittje
#3006783
Het verwondert mij niet dat folliculitis terugkomt als je de AB stopt. Volgens dat ik het lees is het immers een gevolg van een onderliggende oorzaak (zie http://www.causus.be/doorverwijzing.cfm?Id=143 ).

Igor begint nu eindelijk rustiger te worden en ik begin alvast met z'n Celestone te minderen.

De dermatoloog bij wie we woensdag in z'n thuispraktijk terecht kunnen is professor Jan Declerq, die verbonden is met de Universiteit van Gent.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door