Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sher
#2986597
Noortje is hier, zodra ze haar eerste maaltijd kreeg, overgestapt van brokjes op vers. Natuurlijk is ze wel wat minder grote drollen gaan produceren dan eerst, maar eigenlijk ziet de ontlasting er nog niet zo uit als ik gewend ben. Noortje heeft regelmatig wat zachtere ontlasting, al is het niet echt diarree en vaak moet ze ook wat meer poepen dan Tilly. Nu is Noortje ook wel wat groter en energieker, dus ze krijgt wat meer voer. Toch vraag ik me af of het nodig zou zijn om haar ontlasting te laten onderzoeken.  :-\
Ik moet er wel bij zeggen dat Noortje een echte straatmeid is. Ze eet bijna dagelijks wel "iets" en dat kan zowel een kattendrol, als een muis, als een onduidelijke substantie zijn.  :-X
Gebruikersavatar
Door Hope
#2986620
Is er nog wormonderzoek gedaan de laatste tijd?

Zou het ontgiften kunnen zijn?
Gebruikersavatar
Door Sher
#2986646
Ze is in februari naar Nederland gekomen en is toen volledig gecontroleerd. Ontgiften kan het denk ik niet meer zijn, want ze is nog maar 1 jaar. Het ontgiften kost (las ik ergens) 1 maand voor elk jaar dat ze niet vers hebben gegeten.  :-\
Gebruikersavatar
Door Hope
#2986720
Sher schreef: Ze is in februari naar Nederland gekomen en is toen volledig gecontroleerd. Ontgiften kan het denk ik niet meer zijn, want ze is nog maar 1 jaar. Het ontgiften kost (las ik ergens) 1 maand voor elk jaar dat ze niet vers hebben gegeten.  :-\
Nee, dan zal het dat niet zijn nee.
Wat zijn je percentages nu?
Gebruikersavatar
Door Sher
#2987356
Die percentages worden volgens mij nogal in de war geschopt door Noortje. Naast haar eten (160 gram per dag) eet ze namelijk soms 3 muizen, een aantal kattendrollen en onduidelijke substantie......  :-X
Door Ruisje
#2987368
Sher schreef: Die percentages worden volgens mij nogal in de war geschopt door Noortje. Naast haar eten (160 gram per dag) eet ze namelijk soms 3 muizen, een aantal kattendrollen en onduidelijke substantie......  :-X
Zouden die kattendrollen en onduidelijke substantie niet de oorzaak zijn ???
Gebruikersavatar
Door Sher
#2987370
Ja, ik vroeg me dus inderdaad af of zoiets voldoende verklaring kan zijn. Ik heb nog niet eerder zo'n kleine viespeuk gehad, dus heb niet echt vergelijkingsmateriaal.
Door Ruisje
#2987376
Sher schreef: Ja, ik vroeg me dus inderdaad af of zoiets voldoende verklaring kan zijn. Ik heb nog niet eerder zo'n kleine viespeuk gehad, dus heb niet echt vergelijkingsmateriaal.
Als dat "regelmatig wat zachtere ontlasting" na het eten van gorigheid is, denk ik dat wel.
Afgelopen week scheet Sergi gitzwarte zachtere ontlasting. Ik stond vol verbazing te kijken want de dag ervoor hadden ze kippenrug en kalkoenvlees op. Lily's keuteltjes waren lichtbruin, passend bij het eten. ;) Maar toen herinnerde ik me dat ik Sergi de dag ervoor uit het struikgewas getrokken had omdat ie daar wat zat te snaaien. Wat ie op had weet ik niet, maar zijn hele lange snavel was zwart van de aarde...
Dus ik kijk er niet van op dat het van kattendrollen en andere troep komt. ;)
Gebruikersavatar
Door Hope
#2987459
Sher schreef: Ja, ik vroeg me dus inderdaad af of zoiets voldoende verklaring kan zijn. Ik heb nog niet eerder zo'n kleine viespeuk gehad, dus heb niet echt vergelijkingsmateriaal.
Ik zou eens twee weken voorkomen dat ze snaait. Geen muizen, geen poep, niks.
Desnoods met een muilkorf om.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2987495
Sher schreef: Ja, ik vroeg me dus inderdaad af of zoiets voldoende verklaring kan zijn. Ik heb nog niet eerder zo'n kleine viespeuk gehad, dus heb niet echt vergelijkingsmateriaal.
Dat kan natuurlijk prima. een kattedrol of een of meerdere muizen is voor zo'n klein hondje best een hele hap, dus dat zal degelijk invloed hebben.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door