Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door S
#2984368
Ugh, het heeft ons nog niet erg mee gezeten tot hiertoe. Afgelopen vrijdag door een stom ongelukje waar niemand iets aan kon doen met de pup naar de DA en ja hoor, gebroken teentje. Het gaat 'gelukkig' om een buitenste teentje en hij lijkt er niet zo heel veel last van te hebben, maar toch... Het zit nu helemaal ingepakt en ik moet proberen hem 2 weken zo rustig mogelijk te houden. Over Mission Impossible gesproken.  :biggrin2:

Nu vroeg ik me af of het geven van geitenmelk kan bijdragen aan het herstel? Of misschien is er wel iets anders?
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2984376
Benchrust. Hersenwerkjes om hem geestelijk moe te maken en als hij echt als een tornado door het huis gaat kun je overwegen hem op Puur Rust te zetten of op Groene Os Rust compositum. Maar het is voor de genezing wel heel belangrijk dat hij zich kalm houd.
Een klein beetje geitenmelk met een beetje honing lauw warm maken wil ook weleens helpen om te gaan slapen. Of die geitenmelk zelf ook genezend werkt weet ik niet. :)

Edit; ik lees dat het gaat om een pup. Hoe oud is je pup?
Gebruikersavatar
Door S
#2984383
Hij is nu 16 weken.

Al bij al valt het nog wel mee qua hyper zijn, ik hou alleen goed in de gaten dat hij niet teveel springt want dat is namelijk zijn ding wel een beetje... Ik laat hem wel gewoon spelen met zijn speelgoed, zolang ik niet de indruk heb dat hij er over gaat. Hij wil vooral graag gaan wandelen, maar dat kan nu helaas even niet.  :(
Door Lizzy
#2984783
S schreef: Niemand die een idee heeft of geitenmelk kan helpen bij het herstel?
Nee, ik denk het niet. Waarom zou dat moeten helpen?

Ik zou zelf Hekla Lava D3 of D6 geven, een homeopathisch middel dat goed werkt bij botbreuken.

Overigens heeft 1 van de door mij gefokte puppen dit ook gehad. De teen is daar niet in getaped. Kijk wel uit voor druk wonden hoor, want daarmee ben je verder van huis!
Gebruikersavatar
Door S
#2984789
Hm, dat ga ik eens opzoeken dan!

Tja dat intapen, ik ben van plan een verbandje er nog een 3tal dagen aan te laten en het er dan af te halen, dat is toch al beter dan 2 weken denk ik zo. Ben zelf niet zo voor het inpakken, maar de DA stond er nogal op. Het vervelende nu is ook dat het met dat regenweer onmogelijk helemaal droog gaat blijven.
Gebruikersavatar
Door nova
#2984840
Bindi heeft ook een gebroken teen gehad,  DA had het ingepakt met  een gipsspalk . Voor buiten kreeg ze een plastic slof om haar gipsvoet.  Uiteindelijk heeft het  een week of 4 geduurd  voordat het genezen was. Is wel helemaal goed gekomen.

Ik heb geen geitenmelk gegeven
Door Lil
#2984934
Boris heeft een gebroken teen gehad aan de achterpoot. Hij was toen wel al ruim volwassen (jaar of 7 meen ik).
Daar is toen niets mee gedaan. Twee da's wilde de teen amputeren en eentje zei mmmm je kunt ook kijken hoe het geneest.
Na 2 weken ging hij zijn poot weer belasten en toen heeft hij nog 2 weken rust gehad mbt wandelen, spelen etc en nog 4 weken gewacht voordat hij weer mocht trainen.
Behalve dat die teen net ietsje hoger staat dan die ernaast is er niets aan te zien. Hij heeft er ook geen last meer van gehad, gewoon IPO en agility mee gedaan nog jaren lang.
Gebruikersavatar
Door S
#2984942
Ik heb gisterenavond het verband er toch maar afgehaald omdat het naar mijn idee wat afgezakt was. Hij begon meteen heel de voet af te likken en tussen zijn tenen, maar toen hij tussen de gebroken teen wilde likken, piepte hij toch een klein beetje. Dus nu loopt hij rond zonder verbandje, en hij blijft er nu ook af. Mankt uiteraard nog wel wat, maar verder lijkt hij er niet àl te veel last van te hebben. Maar dan loopt hij natuurlijk het gevaar dat hij de boel gaat overbelasten denk ik.

Weet niet goed wat ik nu best doe; straks naar de DA voor een nieuw verband aan te leggen of niet...  :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door