Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Smurfjuhh
#2982702
M'n hond is tijdens mijn vakantie bij mijn moeder geweest en ik ben 2 maanden weg geweest. Ze krijgt daar altijd van die vieze brokken. Ik ben misschien iets te fanatiek geweest door haar na 1 week ook al weer een kippenpoot te geven. Normaal gaat dat eigenlijk prima. Maar nu zag ik dat ze er moeite mee had, dus heb even een stapje terug gedaan en alles even broos gemept met de hamer. Maar nu 2 dagen later poept ze moeilijk. Er komt wat diaree uit maar ook heel veel slijm en ik zag ook een drupje roze en kan bijna niet anders dan dat het een klein drupje bloed is. Ze heeft ook wel dat ze moet poepen maar dat het niet lukt en er alleen maar slijm uit komt. Nou is dit wel eens vaker gebeurd, maar niet met deze hoeveelheden.. :-(

Ik had al wel gezocht, maar zie bijna alleen maar pups met het probleem en die van mij is de 20 gepasseerd. Voor de vakantie zat ik trouwens al te denken dat ik misschien wat minder bot moet gaan geven omdat ze er meer last van leek te hebben. Beetje vervelend, ik voer op het oog en kijk daarbij eigenlijk altijd naar de ontlasting. Ik gaf ze altijd ongeveer 50% vleesbot en voor de vakantie ben ik al begonnen met het iets af te bouwen en ik wil eigenlijk richting 40% gaan. Ik heb ook geen idee of dat eigenlijk ook beter is voor oudere honden, maar heb wel het idee dat het beter kan zijn voor haar omdat haar ontlasting steeds harder werd.

Het is trouwens ongeveer een jaar of 5 terug dat ik haar ontwormd heb...

Iemand een idee?
Door Smurfjuhh
#2982901
Ik heb inmiddels een da gevonden die pro versvoer is, dus maar even langs gaan dan... Want ik ben behalve voor kunststof kuisbanden eigenlijk maar 1x bij de da geweest en toen kreeg ik een opmerking zo van... wat verwacht je als je kippenbotten voert :-/
Door Smurfjuhh
#2982903
En ja, ze is niet rustiger als normaal, maar ja, als je al 20 bent ben je niet zo heel actief meer ;-) Haar wandelingetjes gaan prima en soms nog steeds een beetje de kolder in haar kop en wat gekke bokkensprongetjes...
Door Martine-Tom
#2983508
Smurfjuhh schreef: Of even aankijken? Da zal wel met antibiotica aankomen en dat ontregelt de hele boel natuurlijk...
Ik zou het niet te lang aankijken, zeker niet met zo'n senior, als het darmontsteking is is het een fikse aanslag, je kan altijd de ab aannemen en pas geven zodra jij dat nodig acht  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door