Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door keetje
#2979283
Tja, hoe komt ze eraf?  ;)

Het schijnt dus dat ze die hamburger te snel opgevreten heeft en zich daarin verslikt heeft, tegelijk is ze gaan braken en  is er iets van het braaksel in de longen terecht gekomen en dat gaat dan schijnbaar meteen ontsteken en is binnen 24 uur op foto's te zien. Het is gisteren om 09.00 gebeurd dus ruim 24 uur geleden.  Ik heb de foto's gezien. Ze snuit nu zo nu en dan een druppeltje bloed uit maar dan kan komen door een gesprongen adertje bij een van haar longen of het is ontstekingsvocht dat lijkt op bloed.. We zijn er gewoon snel bij geweest want anders zou de ontsteking zover door kunnen gaan dat dat een klaplong veroorzaakt, tenminste dat is wat ik ervan begrepen heb.
Nu wachten tot de medicijnen aanslaan, ik zou morgen al wat moeten zien, ze mag niet nog meer achteruitgaan, dan moet ik gelijk weer naar de kliniek. Ik moet 2 keer per dag temperaturen.

Ik ben niet zo'n dierenartsloper maar het voelde nu gewoon niet goed. Gelukkig. Nu maar hopen dat ze weer snel opknapt.

Bedankt voor jullie berichtjes.  :)
Gebruikersavatar
Door Radja
#2979303
Neally schreef: Wat een geluk dat ze die hamburger jatte. Nu was je er snel bij.
Beterschap voor de dame.  :-*
Helemaal mee eens! Tuurlijk geef je eerst de hamburger de schuld,heel begrijpelijk! Ik weet nog heel goed dat Radja voor het eerst verse rauwe zalm kreeg,niet helemaal graatloos (durfde niet met graat te geven) die avond begon ze met hoesten en dacht ik dus dat er een graatje in haar keel zat! Achteraf was het dus een tumor achter haar longen! Maar ook ik gaf eerst het eten de "schuld" !

Heel veel beterschap voor de arme schat en sterkte voor jou  :-*
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2979656
keetje schreef: Tja, hoe komt ze eraf?  ;)

Het schijnt dus dat ze die hamburger te snel opgevreten heeft en zich daarin verslikt heeft, tegelijk is ze gaan braken en  is er iets van het braaksel in de longen terecht gekomen en dat gaat dan schijnbaar meteen ontsteken en is binnen 24 uur op foto's te zien. Het is gisteren om 09.00 gebeurd dus ruim 24 uur geleden.  Ik heb de foto's gezien. Ze snuit nu zo nu en dan een druppeltje bloed uit maar dan kan komen door een gesprongen adertje bij een van haar longen of het is ontstekingsvocht dat lijkt op bloed.. We zijn er gewoon snel bij geweest want anders zou de ontsteking zover door kunnen gaan dat dat een klaplong veroorzaakt, tenminste dat is wat ik ervan begrepen heb.
Nu wachten tot de medicijnen aanslaan, ik zou morgen al wat moeten zien, ze mag niet nog meer achteruitgaan, dan moet ik gelijk weer naar de kliniek. Ik moet 2 keer per dag temperaturen.

Ik ben niet zo'n dierenartsloper maar het voelde nu gewoon niet goed. Gelukkig. Nu maar hopen dat ze weer snel opknapt.

Bedankt voor jullie berichtjes.  :)
We duimen dat ze snel opknapt  :-* Ach gosch, ze wordt wel heel hard gestraft voor het jatten van een hamburger  :(. Goed dat je op je gevoel afgegaan bent ene naar de da bent gegaan. Een verslikkingslongontsteking kan heel snel op een drama uitlopen.  :-\
Door Lil
#2979720
Oei een verslikkingslongontsteking is de meest nare vorm van longontsteking. Super dat je meteen gegaan bent, want dat is echt wel gevaarlijk.
Door keetje
#2979767
Ze is nog steeds knap ziek, het is niet erger geworden maar het vergt best wel veel van haar energie, er druppels ook steeds roze vocht uit haar neus en bek. Ze heeft totaal geen energie en slaapt best wel veel. Ook al een keer of 10 last gehad van reverse sneezing en 2 keer zo erg dat ik dacht dat ze erin bleef. Na masseren van haar keel kwam ze er weer uit. Ik vind dat best wel eng want ze raakt dan echt een beetje in paniek. Wel heeft ze niet zoveel verhoging meer als gisteren, het is nu gezakt naar 40.0.  En dat door een hamburger, wat kan het raar lopen. Als hij rauw geweest was was het volgens de DA waarschijnlijk goed gegaan omdat die niet zo hard was dat ze zich erin zou verslikken. Hij grijnsde er bij toen hij dat tegen me zei, hij is niet zo van het rauwe vlees en we hebben er in het verleden best wel eens stevige gesprekken over gehad maar we laten elkaar nu gewoon in de waarde. Dus ik zei nog tegen hem, zie je wel, rauw is gewoon beter.  ;) Ja, in dit geval zeker, was zijn antwoord.  :)
Door smulpaap
#2979861
Tsja dat zal nog wel een aantal dagen duren denk ik , voordat ze weer opknapt en een beetje op krachten komt
Wat ontzettend goed toch , dat je gelijk naar de d.a bent gegaan .... zo zie je maar he ? Dat onderbuikgevoel .....
Geef haar maar een dikke knuf van mij  :-* :-* :-*
Gebruikersavatar
Door doranto
#2979923
keetje schreef: Ze is nog steeds knap ziek, het is niet erger geworden maar het vergt best wel veel van haar energie, er druppels ook steeds roze vocht uit haar neus en bek. Ze heeft totaal geen energie en slaapt best wel veel. Ook al een keer of 10 last gehad van reverse sneezing en 2 keer zo erg dat ik dacht dat ze erin bleef. Na masseren van haar keel kwam ze er weer uit. Ik vind dat best wel eng want ze raakt dan echt een beetje in paniek. Wel heeft ze niet zoveel verhoging meer als gisteren, het is nu gezakt naar 40.0.  En dat door een hamburger, wat kan het raar lopen. Als hij rauw geweest was was het volgens de DA waarschijnlijk goed gegaan omdat die niet zo hard was dat ze zich erin zou verslikken. Hij grijnsde er bij toen hij dat tegen me zei, hij is niet zo van het rauwe vlees en we hebben er in het verleden best wel eens stevige gesprekken over gehad maar we laten elkaar nu gewoon in de waarde. Dus ik zei nog tegen hem, zie je wel, rauw is gewoon beter.  ;) Ja, in dit geval zeker, was zijn antwoord.  :)
Vaak helpt het als je één neusgat dichthoud, door het met je vingertop of duimtop af te sluiten. Het 'reverse sneezing' stopt dan vrijwel meteen en ze halen weer rustig adem  ;)
Laatst gewijzigd door doranto op za 23 aug 2014, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#2979938
Doranto schreef: Vaak helpt het als je één neusgat dichthoud, door het met je vingertop of duimtop af te sluiten. Het 'reverse sneezing' stopt dan vrijwel meteen en ze halen weer rustig adem  ;)
Ik ben blij dit te lezen. Hier helpt het om de hele neus dicht te houden (dan gaan ze ademhalen door de mond), maar ik denk dat ze 1 neusgat dichthouden prettiger zullen vinden.
Door keetje
#2979954
Bedankt voor de tips. Ik wist dat al maar helaas, dat hielp zelfs niet meer. Op een gegeven moment heb ik EN haar neus, half, dus 1 neusgat ;), dichtgehouden EN haar keel gemasseerd. Haar hele neus dicht houden hielp niet, 1 neusgat dicht hielp niet en 2 neusgaten dicht en keel masseren vond ik een beetje te veel van het goede omdat ze toen al een minuut of 3 aan het emmeren was, en 3 minuten is dan best wel lang.  :-X Ze was echt in ademnood.
Vandaag lijkt ze iets opgeknapt, gelukkig maar, de medicijnen slaan dus aan. Op naar volledige beterschap en nooit meer een hamburger bewaren in de koelkast als hij over is. Want ik weet het zeker, een volgende keer zou ze het zo weer doen, onze wandelende kliko. ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door