Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2976783
Nee die "fokkers" leren er niks van (WILLEN niet leren zijn gewoon keiharde handelaars  >:( )

Ik heb haar wel kunnen overtuigen om KVV te voeren , pup is er gek op brokjes blieft hij niet , slim hondje wel !!
hij is gelukkig wel sociaal een blije vrolijke pup , tot nu toe is er niks aan hem te merken en hopelijk blijft dat nog een hele tijd zo !
Hij is héél mooi gebouwd voor zover ik verstand heb van Franse bulletjes  :P
heupen elleboogmankementen zullen helaas pas later te zien zijn  :(
#2977069
nova schreef: De grootste verliezer in deze is het hondje. :-\

Om eerlijk te zijn,  ik ben gestopt met het geven  van adviezen aan mensen die zich een bult vallen aan een pup, die tegen beter weten en adviezen in, gekocht wordt bij een broodfokker .

Is een aspirant koper  eigenwijs genoeg om, voorafgaande aan de koop,  adviezen naast zich neer te leggen , dan
stop ik er geen energie meer in als het een miskoop is. :-\
ja lastig... ik heb t nu ook..... een goede kennis een frans bulletje... nog in t nest hoor.... een nestgenootje nu al oogproblemen... geen testen helemaal niks..... ze wilde graag een x een nestje he.... daar gaat ze nu dr pup halen, ik hou mn hart vast
#2977399
vanaalst schreef: ja lastig... ik heb t nu ook..... een goede kennis een frans bulletje... nog in t nest hoor.... een nestgenootje nu al oogproblemen... geen testen helemaal niks..... ze wilde graag een x een nestje he.... daar gaat ze nu dr pup halen, ik hou mn hart vast
Ik ook.. :( 
Ondeskundig fokken... zeker met Franse Bullen is vragen om nog meer problemen bij dit ras!
Geen idee waarom mensen nog steeds dit soort pups kopen? Tegenwoordig zijn ze toch ook vaak flink geprijsd, dus dat lijkt me de reden niet?
Zou het kunnen zijn dat de hondjes al geboren zijn en vaak direct mee naar huis kunnen? Geen zin om te wachten?
Iedereen weet toch inmiddels wel dat deze z.g. broodfok pups vaak ziek zijn en vrijwel altijd doordat er ondeskundig maar wat raak gefokt word.  >:(

Laatst hoorde ik nog zo'n verhaal waarvan ik paars werd : Een vrouw had een teefje en wilde graag een nestje. Verderop in het dorp woonde zo'n mooi reutje. Afspraakje gemaakt en het nestje was al snel een feit. Een geïnteresseerde pupkoper had wél haar huiswerk gedaan en kon al snel de eigenaar vertellen dat papa en mama vader en dochter waren...
Wordt dan ook nog even schaterlachend door de eigenaar van het teefje verteld : ze had een goede kijk op mooie reutjes zei ze...
Ik heb me niet in kunnen houden en woedend verteld wat ik van dit soort acties vind.

Voortaan ontloopt ze me vast en zeker en niet omdat ik enge herders heb...
Door Lil
#2977971
fransbulletje schreef: En door al dit foute fokken krijgt de franse bulldog zijn slechte naam, zoveel problemen in het ras.. :'(
Troost je dat is bij alle look-a-like rassen. Maar ja zo krijgt rashond slechte naam  :-\

Hoewel het ras wat mij het meeste aanspreekt de problemen dus ook zitten bij goede fokkers, maar zet je het zomaar op elkaar dat is de ellende nog 20 keer groter.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door