Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Aprilsnow
#2969892
Wat vervelend dat je dit er dan weer 'even' bij krijgt. Hopelijk heeft Tannetje een oplossing voor je of in ieder geval een richting.

Bleh jeuk is sowieso altijd vervelend  ::)
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#2970087
De verschijnselen lijken verschrikkelijk veel op die van Spoiler. Zij reageert enorm sterk op entingen. Als pup van 8 weken heeft ze de volle mep gehad, die andere honden verspreid in eerste (2) ja(a)ren krijgen... Ze kwam als pup uit Spanje. Ik heb met haar enorm getobd het eerste jaar met onverklaarbare jeuk, korstjes zoals op jouw foto te zien, warme huid. Heb met voedsel gespeeld, heel veel dingen geprobeerd maar uiteindelijk (ook wat ontgiftingsdruppels van Tannetje gehad toen ik naar Otterlo verhuisde) is het langzaam overgegaan.
Honden heb ik vorig jaar laten titeren en zijn toen geen van vieren geënt. Dit jaar koos ik er voor Spoiler alleen Weil te geven en wat denk je? Bingo! Jeuk, warme huid, krabben, korstjes....
De nieuwe enting tegen Weil is in twee delen, dus na de tweede prik (zat 4 weken tussen) kreeg ik van da Thuja occidentalis druppels mee en wat denk je? Geen spatje jeuk gehad  :biggrin2:
Overigens toen wel een dikke schijf ter hoogte van de schouderbladen op de plek van de enting, maar daar heeft ze eigenlijk geen last van gehad en die is vanzelf weggetrokken. Ik heb zelf het gevoel dat Spoiler's lijf koste wat kost móet reageren op zo'n aanval van buiten. Ik bedoel maar, dit overgevoelige hondje begint al te hoesten en proesten van de uitlaatgassen van een brommer die voorbij komt  ;D
Door deja
#2970108
Ik heb op een eerder topic gereageerd en Fajah had net zo iets ook jeuk likken rode liezen en onder de oksels DA zei dit is een allergie elimineren. Ik ben naar Stella de Vries gegaan in Velsen Zuid. Ik ben daar 3 x geweest accupuntuur kruiden enz. en al het voor ging door de biosensor. Ik heb kruiden gebruikt tot 5 mei ze was toen in balans en er werd verteld door Stella dat het lichaam het nu zelf op moest gaan lossen, daar zijn we nog steeds mee bezig. Maar Fajah eet alles weer en het duurt lang maar ik zie nu wel verbetering. Haar vacht begint daar weer te groeien en de roodheid is verdwenen haar huid op de plekken waar het niet goed was is nog wel zwart, Stella zei dat is beschadigde huid, ik denk dat dat ook lang duurt voordat dat weer helemaal goed is maar volgens zeggen moet je hier veel geduld mee hebben. Ik zou een holistische arts opzoeken.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2970112
Dwarreltje schreef: De verschijnselen lijken verschrikkelijk veel op die van Spoiler. Zij reageert enorm sterk op entingen. Als pup van 8 weken heeft ze de volle mep gehad, die andere honden verspreid in eerste (2) ja(a)ren krijgen... Ze kwam als pup uit Spanje. Ik heb met haar enorm getobd het eerste jaar met onverklaarbare jeuk, korstjes zoals op jouw foto te zien, warme huid. Heb met voedsel gespeeld, heel veel dingen geprobeerd maar uiteindelijk (ook wat ontgiftingsdruppels van Tannetje gehad toen ik naar Otterlo verhuisde) is het langzaam overgegaan.
Honden heb ik vorig jaar laten titeren en zijn toen geen van vieren geënt. Dit jaar koos ik er voor Spoiler alleen Weil te geven en wat denk je? Bingo! Jeuk, warme huid, krabben, korstjes....
De nieuwe enting tegen Weil is in twee delen, dus na de tweede prik (zat 4 weken tussen) kreeg ik van da Thuja occidentalis druppels mee en wat denk je? Geen spatje jeuk gehad  :biggrin2:
Overigens toen wel een dikke schijf ter hoogte van de schouderbladen op de plek van de enting, maar daar heeft ze eigenlijk geen last van gehad en die is vanzelf weggetrokken. Ik heb zelf het gevoel dat Spoiler's lijf koste wat kost móet reageren op zo'n aanval van buiten. Ik bedoel maar, dit overgevoelige hondje begint al te hoesten en proesten van de uitlaatgassen van een brommer die voorbij komt  ;D
Dank je!
Ik ga morgen Tannetje bellen. Zelf denk ik, geen idee waarom precies, ook aan de entingen. Tel daarbij zoals Lizzy zei de stress van de komst van onze logee op en het kan zomaar teveel zijn.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2974555
Gisteren ben ik met Nelson gezellig bij Tannetje geweest. Wat een knuffelkont is hij toch, haha, heeft gezellig op zijn rug liggen spelen met Tannetje.

Hij heeft groene leem gekregen om te ontgiften. Hopelijk werkt dat, zo niet gaan we elimineren.
Nu heeft hij vandaag echt een hoop poep in de keuken neergelegd ter grootte van een hond op hele slechte brokken. Jasses wat smerig. Hij wilde nog naar buiten maar haalde het niet meer.

Kan dat van de leem komen?
#2974976
Lizzy schreef: Ja, dat kan heel goed.

Ik ben benieuwd, hoe het met Nelson zal gaan! Houd je ons op de hoogte?
Ja zal ik doen!
Ik denk dat je er met het idee van stress ook niet ver naast zat. Nelson krabt al de helft minder nu Duuk weg is  :-\
#2979901
Hope schreef: De jeuk wordt erger en erger  :(
Hij heeft ook vieze ogen.

Zou het van de groene leem komen?
Kan. Maar ja, dat is de pest, je weet het niet...... Het kan ook maar zo zijn dat iets waar hij allergisch voor is hem opspeelt. Tannetje bellen?
#2979906
Lizzy schreef: Kan. Maar ja, dat is de pest, je weet het niet...... Het kan ook maar zo zijn dat iets waar hij allergisch voor is hem opspeelt. Tannetje bellen?
Tja, laat ik dat maar doen. Hij krabt zich werkelijk een ongeluk.
Aan de andere kant, en dat is wel raar, worden zijn plekken een stuk beter. Eerder waren die rood, kapot, vol korsten. De korsten zijn er af, het is ook niet meer kapot. Dus wat dat betreft gaat het beter. We zijn alleen gegaan van 'jeuk aan oksels en liezen' naar 'jeuk over zijn hele lijf'.  :-\
#2979909
Hope schreef: Tja, laat ik dat maar doen. Hij krabt zich werkelijk een ongeluk.
Aan de andere kant, en dat is wel raar, worden zijn plekken een stuk beter. Eerder waren die rood, kapot, vol korsten. De korsten zijn er af, het is ook niet meer kapot. Dus wat dat betreft gaat het beter. We zijn alleen gegaan van 'jeuk aan oksels en liezen' naar 'jeuk over zijn hele lijf'.  :-\
Gatverdamme, wat een ellende.... Ja, het kan best hoor, ontgiften. Weet je wat wel eens heel goed wil helpen? Wassen! En na spoelen met biologische appelazijn (opgelost in een verhouding 50/50 azijn/water). En ja, ik zou Tannetje bellen.

Is het een idee om in de tussentijd misschien even wat minder groene leem te geven? En misschien wat biologisch kurkuma te geven (met peper en extra vergine olijfolie)? Overleg dat ook even met Tannetje.

Oh bleh, rot voor Nelson en voor jou.... :-\
#2979914
Lizzy schreef: Gatverdamme, wat een ellende.... Ja, het kan best hoor, ontgiften. Weet je wat wel eens heel goed wil helpen? Wassen! En na spoelen met biologische appelazijn (opgelost in een verhouding 50/50 azijn/water). En ja, ik zou Tannetje bellen.

Is het een idee om in de tussentijd misschien even wat minder groene leem te geven? En misschien wat biologisch kurkuma te geven (met peper en extra vergine olijfolie)? Overleg dat ook even met Tannetje.

Oh bleh, rot voor Nelson en voor jou.... :-\
Wassen is een goed idee! Waar kan ik dat het beste mee doen?
Vandaag zijn de winkels nog open dus ik kan gewoon wat halen. Ik heb zilverteershampoo in huis maar ik weet niet of dat wat is? Biologische appelazijn heb ik ook wel. Ik zal ook Tannetje nog eens bellen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door