Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3358426
Hope schreef:Ik heb gekozen voor konijn, dat is handig om aan te komen, ik kan er ook makkelijk mee gaan barfen als we zouden willen en het is niet te vet. Vet vindt zijn maag niet fijn.

En oh die hond! Die zat gewoon letterlijk te klappertanden van geluk dat hij weer vlees rook. Hopelijk is dat weer snel over natuurlijk want het is gewoon stress, maar ook best wel schattig ergens. Hij was zó blij.
Hij was niet bijzonder misselijk na het eten, super fijn. En ook was het fijn dat hij niet meteen een hele bak water leegdronk. Hij drinkt momenteel twee liter water per etmaal. :-X
Wat heerlijk om te zien dat je hond zo van zijn eten geniet! Krijg je toch bijna tranen van in je ogen! Dikke kus op z'n lekkere neus! :-*
Gebruikersavatar
Door pike
#3358518
En hoe is het gegaan nadat hij konijn kvv heeft gehad?
Wel leuk dat hij duidelijk liet merken er blij mee te zijn. Dat klappertanden herken ik van Pike, die deed dat ook altijd als ik met zijn eten bezig was.
Maar ik hoop dat hij er geen problemen van ondervonden heeft en het kan blijven eten :-\
Gebruikersavatar
Door Hope
#3358622
Nou... Het vlees.

Het goede nieuws is dat hij echt stukken minder misselijk is en we de prednison al hebben kunnen afbouwen naar 10 mg per dag.

Het slechte nieuws is dat hij winden laat...
:-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X
Niet. Normaal.

Hij doet zo, pfiieuuwww, en dan ruikt het alsof er een lijk op zolder ligt.
Door eelke
#3358678
Kim_S schreef:Misschien gek, maar is ie niet “gewoon” aan het ontgiften?
Vind ik niet gek. Of de darmen moeten gewoon weer wennen / op gang komen. Ik zou het even aanzien, een week of meer, en kijken of het vanzelf beter wordt.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3358693
Die winden dat kan goed zijn doordat de samenstelling van bacteriën in de darm zich wijzigen door ander voer. Gewoon een tijdje laten gaan :biggrin2: zou ik zeggen .
Zonder gekheid voor mijn gevoel een week of 2 dan zou het toch moeten verbeteren. Zou er zelfs niet direct probiotica oid. bijgeven , ik zou het lichaam zelf zijn werk willen laten doen.
#3358707
Gelukkig heb je een schuur en een paar stallen om in te schuilen terwijl Nelson het behang van de muur haalt. :biggrin2:

Ik zou het ook even op de overstap naar ander voer houden. Onze honden kregen laatst een handvol commerciële snackjes van een vriendin - nouuuuuu zeg. Nog nooit vier volwassenen en vier kinderen zo vrijwillig het huis zien verlaten, ondanks het weer! Was gelukkig bij die vriendin thuis. :biggrin2:

Fijn dat het qua misselijkheid wel beter gaat. Ik hoop voor jullie dat de lucht gauw opklaart! :P
Gebruikersavatar
Door Hope
#3358719
Ik geloof dat ik het maar gewoon even af wacht. Hij heeft ook hele erge strepen onder zo'n ogen dus dat ontgiften zou ook nog weleens kunnen. Hij lijkt er zelf niet van onder de indruk, hij ligt rustig en heeft geen buikpijn of vreemde ontlasting.

Mijn verder nog niet pratende dreumes komt af en toe ineens de keuken binnen rennen "bah bah!" En dan doe ik de deur maar even dicht. ::)

Dat spul wat Lizzy zegt ga ik eens googlen. Wie weet is het iets om mee te nemen in het overleg met de holistisch arts.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3359051
Hoera, 5mg prednison per dag en zijn klachten veranderen niet!

:groupwave2:

Eigenlijk is alleen het likken nog over. Hij krijgt (nog) geen apoquel en eet nu gemalen konijn. Ik ben erg tevreden!
#3359072
Wat een super bericht!
Zo zie je maar weer.....
Is je vriend ook blij dat het terug rauw krijgt nu hij het daar duidelijk toch beter op doet? Is Nelson nog steeds zo blij dat hij rauw krijgt?

Bij gemalen konijn denk ik altijd automatisch : oh, opletten voor de taurine! En dan realiseer ik me dat dat voor een hond gelukkig niet van belang is. :doh: ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door