Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#3359097
pearlsofpassion schreef:Wat een super bericht!
Zo zie je maar weer.....
Is je vriend ook blij dat het terug rauw krijgt nu hij het daar duidelijk toch beter op doet? Is Nelson nog steeds zo blij dat hij rauw krijgt?

Bij gemalen konijn denk ik altijd automatisch : oh, opletten voor de taurine! En dan realiseer ik me dat dat voor een hond gelukkig niet van belang is. :doh: ::)
Ik ben blij. Ik was vergeten hoe erg een brokken hond verschilt met een vers gevoerde hond. De natte honden lucht, de ontlasting, zo'n vette vacht en minder diepe kleur. Ook was hij op brok met 30 kilo al best vettig terwijl hij op vers met 30 Kiko mooi in model is.

De man vindt het jammer. Hij vindt het gemak van brokken erg fijn. Ik snap dat ook, het is ook handig. Je hoeft het niet te bestellen maar rijdt gewoon naar de eerste de beste dierenwinkel of besteld het bij welke winkel op internet dan ook en de volgende dag is het in huis. Je schept het uit een ton en kiept het in een bak. Niks ontdooien, vieze zakjes, gereedschap afwassen en denken om hygiëne.

Gelukkig maakt het qua kosten niet zoveel uit. Dieetvoer is ook duur als het om brokken gaat.
Nelson zelf vindt vers zichtbaar veel lekkerder, heeft veel minder honger en is daardoor rustiger in huis en kan met ook stukken minder medicatie af.

Alleen dat likken, dat blijft toch wel erg hardnekkig hangen. Er is niets wat nu maakt dat het langdurig beter gaat. Soms denk je dat het minder is maar dat is dan toevallig een keer een dag of zo. Ik heb eigenlijk geen idee meer of het nu een symptoom is van een fysiek probleem zoals misselijkheid, het een teken is van stress of zo of dat het een irritante gewoonte is.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3359104
Gaat het ook beter met zijn stinkscheten?



Ja dat likken , wat likt ie precies?
Ik denk zelf dat een hond die lange tijd gelikt heeft vanwege jeuk misselijkheid en of stress dit nog een tijd blijft doen ook al is de oorzaak weg, het is ook een gewoonte geworden inmiddels. Kan ook zijn dat het likken hem lange tijd "gelukkiger"gemaakt heeft en dat ie dat blijft doen daardoor.

Onze herplaatser heeft zich van stress in het begin helemaal kapotgebeten (en ook voordat ie bij ons kwam deed ie dat, verveling waarschijnlijk), en likken deed ie ook veel, en krabben. Echt wat krabde die veel. Heeft echt lang geduurd dat dat voorbij was, eh bijna een jaar. En ik vind hem nog steeds snel overgaan naar krabben (op stress momenten en ook simpele stressmomenten als ik heb honger het is etenstijd en dan gaat ie zich gewoon lopen krabben)
We hebben hem toch enigszins actief het krabben en bijten afgeleerd, dwz ernaar toegelopen om het te laten stoppen. En daarna weer goed zo. Maar ik was dus wel bijna 100% zeker dat dit gewoonte gedrag was geworden.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3359209
Hij likt zijn eigen neus. Niet zijn poten of zijn lippen, alleen zijn neus. Zijn tong gaat recht uit zijn bek omhoog op zijn neus en terug. En dat dan een uur, minimaal.

Ik zal eens proberen er een filmpje van te maken.
#3359213
Hij likt echt zijn neus hé? Niet zijn bek, maar vooraan, zijn neus? Mer zijn mond bijna dicht?
Ja, dat is toch misselijk zijn normaal... Gaat hij er ook wat ineengedoken bij liggen/zitten? Of ligt hij verder ontspannen?
Ik wil niet zeggen dat het geen gewoonte kan zijn hoor.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3359239
Ja, zijn bek bijna dicht inderdaad. Hij zit, ligt, loopt een beetje rond... Er is niets wat het stopt. Wandelen stelt het uit (dan begint hij dus gewoon na het wandelen). Er heen lopen en/of zijn naam zeggen of zo helpt niet.

Eigenlijk helpt er niks. Maar dus ook medicatie tegen misselijkheid niet. Homeopatisch spul tegen misselijkheid niet. Okugest niet. Gras eten niet. Brokken niet, vlees niet, prednison niet. Emeprid, omeprazol, hoge doseringen maagbeschermers... Het doet allemaal helemaal niks noppes nada.
Tja... :g:
Gebruikersavatar
Door Hope
#3359242
En eigenlijk is het de enige klacht nog.

Hij krijgt nu om de dag 5mg prednison, heeft geen jeuk, vliegt rond als een pup (luistert ook ongeveer even goed ::) ), poept normale hoeveelheden en zit keurig op gewicht.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3359248
Fijn dat jullie meedenken!

Geen snot, geen slijm of kwijl (kwijlen doet hij vóór het eten :biggrin2: )
Zijn tong heeft een beetje een witte waas, wat schuimend. Alleen na het eten, tijdens het likken. We hebben het al eens schoongemaakt voor hem maar dat hielp ook niet.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3359273
Wat bijzonder zeg.... ik vind hem er niet uitzien als of hij vreselijk misselijk is, voor mij ziet het er uit als of hij het gevoel heeft dat er iets op zijn tong/gehemelte zit of zo
Bizar dat hij dat dan zolang volhoudt, je ziet hem even stoppen en kijken als je zijn naam noemt, maar na 1 lebber rechts gaat hij vervolgens gewoon weer door met rechtuit :???:

Raar, ben benieuwd wat anderen er in zien
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3359276
Naaaaah, dat kan geen gewoontegedrag zijn. Hij is zich zo te zien heel erg bewust dat hij het doet, maar ik krijg niet de indruk dat ie er zelf nou gelukkig van wordt. En dat is bij gewoontegedrag wel zo, dat levert in de regel iets op wat het dier een prettig gevoel geeft en dat zie je dan ook wel.

Maar wat het dan wel is? Geen idee!
#3359278
Oh nee, dit vind ik niet misselijk. Daarvoor gaat het te snel, slikt hij te weinig en is te ontspannen.

Lijkt idd alsof er iets in zijn bek hangt of zo.
Heb je al eens door een DA grondig in zijn bek laten kijken en dan met name zijn gehemelte en gebit? En in zijn neus? Iets kriebelen in de neus zou misschien ook kunnen, al zou ik dan verwachten dat hij met zijn kop gaat schudden.

Je spreekt van een witte waas in zijn mond? Bij mensen/ zuigelingen bestaat spruw, dat is een schimmelinfectie in de mond. Misschien zoiets?
#3359283
pearlsofpassion schreef:Oh nee, dit vind ik niet misselijk. Daarvoor gaat het te snel, slikt hij te weinig en is te ontspannen.

Lijkt idd alsof er iets in zijn bek hangt of zo.
Heb je al eens door een DA grondig in zijn bek laten kijken en dan met name zijn gehemelte en gebit? En in zijn neus? Iets kriebelen in de neus zou misschien ook kunnen, al zou ik dan verwachten dat hij met zijn kop gaat schudden.

Je spreekt van een witte waas in zijn mond? Bij mensen/ zuigelingen bestaat spruw, dat is een schimmelinfectie in de mond. Misschien zoiets?
+1

Laika doet dit soms ook, en ik heb altijd het idee dat er dan iets in haar mond zit dat ze wil verwijderen, iets wat irriteert. Een haartje misschien? Of een loszittend stukje tandvlees? Ze kwijlt dan vaak ook een beetje, als ze zo aan het likken is, maar dat kan door die boxerlippen komen natuurlijk. Laika heeft epuliden gehad, die zijn verwijderd, en ik heb het idee dat het sindsdien wel minder is geworden met likken. Maar je wordt er inderdaad gek van als ze de hele tijd zo aan het lebberen zijn.
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#3359284
1 van mijn reutjes doet dit ook heel af en toe na t eten. Duurt dan meestal ook n uur. Hij ligt gewoon in z'n mand, oogt niet ziek, likt alleen continu naar boven, naar z'n neus dus. Ik had geconcludeerd dat t eten niet zo goed gevallen was, niet zo slecht dat hij moest braken, maar slecht genoeg om zich niet helemaal lekker te voelen. Ik heb dit gedrag bij mijn andere reuen nog nooit gezien.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door