Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Janie2
#3367666
Hope schreef:Nou dit doet hij dus.

Ga je wandelen na het eten, dan likt hij niet. Tot je thuis komt.
Spelen, puzzelen, wassen... Hij stelt het uit tot hij de tijd heeft om uitgebreid een uur zijn neus te likken.
Ik heb hem al eens net voor de nacht nog wat gegeven en dan kijken via de webcam om uit te sluiten of hij het doet omdat wij er zijn. Maakt niks uit, dan gaat hij gewoon in zijn uppie een uur likken (dat is wel minder irritant hihi).

Het is alleen na het eten. Ook na een snoepje overdag. Iets wat je op kan eten = likken.
Behalve wanneer je hem bijvoorbeeld tijdens een wandeling een beloning geeft en nog een uur wandelt. Dan is hij het vergeten of zo. Maar een uur wandelen na een flinke maaltijd helpt dan weer niet.

Deze hond is gewoon mysterieus. ;D
Komt deze Truus weer ;D , bevestigd helaas alleen maar nog meer mijn mening/gevoel dat het echt ongemak is bij hem. Ik durf het echt te wedden. Maar.... eerst lekker settelen met die cytopoint!! Dat likken is een volgend stadium om te verlichten bij hem.

In die zin geloof ik ook wel dat de huid allergie puur omgeving is, en dat zijn gevoelige binnenkantje reageert op voeding op een andere manier.
Door src_esther
#3367671
Hope schreef:Nou dit doet hij dus.

Ga je wandelen na het eten, dan likt hij niet. Tot je thuis komt.
Spelen, puzzelen, wassen... Hij stelt het uit tot hij de tijd heeft om uitgebreid een uur zijn neus te likken.
Ik heb hem al eens net voor de nacht nog wat gegeven en dan kijken via de webcam om uit te sluiten of hij het doet omdat wij er zijn. Maakt niks uit, dan gaat hij gewoon in zijn uppie een uur likken (dat is wel minder irritant hihi).

Het is alleen na het eten. Ook na een snoepje overdag. Iets wat je op kan eten = likken.
Behalve wanneer je hem bijvoorbeeld tijdens een wandeling een beloning geeft en nog een uur wandelt. Dan is hij het vergeten of zo. Maar een uur wandelen na een flinke maaltijd helpt dan weer niet.

Deze hond is gewoon mysterieus. ;D
Janie2 schreef: Komt deze Truus weer ;D , bevestigd helaas alleen maar nog meer mijn mening/gevoel dat het echt ongemak is bij hem. Ik durf het echt te wedden. Maar.... eerst lekker settelen met die cytopoint!! Dat likken is een volgend stadium om te verlichten bij hem.

In die zin geloof ik ook wel dat de huid allergie puur omgeving is, en dat zijn gevoelige binnenkantje reageert op voeding op een andere manier.
Maar je stipt nu alleen het uur wandelen na een maaltijd aan, maar Hope schrijft ook dat het overdag na een snoepje is. Dan zou Nelson van al het eten ongemak hebben en dat kan ik eigenlijk niet geloven. Heb je het filmpje bekeken dat Hope ervan maakte? Ik vind het er niet als het typische ik-heb-ongemak-likken uitzien.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3367679
Misschien gewoon vleessmaak in zijn mond. Al vind ik het er ook niet typisch voor uitzien..
Het is gewoon een gekke hond. :P
Straks is het idd gewoon omdat hij dankbaar is dat hij lekker eten gekregen heeft. :biggrin2:
Of idd stressreducerend gedrag dat hij overgehouden heeft van toen eten een stressvolle bedoening was. Als dat soort gedrag te lang uitgevoerd wordt, wordt het een soort gewoonte, zonder dat de trigger nog aanwezig is. Gewoon op het moment dat hij wil ontspannen gaat hij het dan uitvoeren, zonder over na te denken.
Melken met de pootjes bij katten is daar eigenlijk een mooi voorbeeld van. Bij volwassen katten niet nuttig, maar de meesten doen het wel, omdat ze er rustig van worden. En typisch als ze gaan liggen om te ontspannen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3367682
Het is inderdaad een gekke hond. Maar wel de liefste! :biggrin2:

Als het e puur stress e reduceren was zou ik denken dat hij het ook zou doen wanneer er bijvoorbeeld bezoek is en hij na zijn drukdoenerij in zijn mandje gaat liggen.

Hij doet het echt alleen na het eten. Toch denk ik niet dat het echt ongemak is. En zelfs al zou het dat zijn, hoeveel mogelijkheden zijn er nog om erachter te komen wat dat dan is? Ik denk dat er een punt komt waarop we ook gewoon moeten stellen dat we het niet weten.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3367752
Pauline schreef:Elke ochtend lees ik als eerste dit topic en ben plaatsvervangend blij dat het helpt!!! Houden zo.
Wat leuk om te lezen!

Ik heb vandaag nog eens wat geprobeerd voor dat likken en ik geloof niet dat het ongemak is.
Ik heb hem een uur later eten gegeven dan normaal (ach gos) en toen begon hij dus voor het eten al te likken.
Dus of hij heeft alleen om 17:00 ergens last van, of het is gewoon een uitlating van stress of blijheid rondom eten.
Door Janie2
#3367754
Of krijgt hij op vaste tijden en begon zijn maag al zeer te doen toen het eten uitbleef maar de maagzuur aanmaak wel al op gang kwam?

Konden ze maar onze taal praten!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3367763
Janie2 schreef:Of krijgt hij op vaste tijden en begon zijn maag al zeer te doen toen het eten uitbleef maar de maagzuur aanmaak wel al op gang kwam?

Konden ze maar onze taal praten!
Maagzuur begint niet op voorhand. Gal wel.
En dan ga je dus gal overgeven, als het te lang duurt.
Daar krijg je geen ongemak van tot een paar tellen voor het er effectief uitkomt. En uitkomen doet het dan toch, dat valt met likken niet tegen te gaan.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3367838
Het likken blijft hetzelfde. Ik denk dat er ook een Pavlov effect speelt. Er stond gisteren vlees te ontdooien en toen hij dat zag begon het ook. Toen ik hem mee naar de kamer nam leek hij het te vergeten en stopte het ook weer.

We hebben wel iets nieuws. Hij ziet er niet uit.
Ik hoefde hem eerder nooit te borstelen maar nu is het een soort ontplofte ragebol met losse plukken haar. Ik ben heel veel dekharen in huis gewend maar dat is minder. Er steken nu losse plukken ondervacht boven zijn dunne dekharen uit. Als ik hem borstel komt er geen eind aan.

Wat zou dit zijn? Is dit positief of negatief?

Hij heeft nog steeds geen jeuk. Gewoon niet.
Het is echt zalig om de schoonmaak touwtjes langzaam wat te kunnen laten vieren.
Door toscak
#3367841
Hope schreef:Het likken blijft hetzelfde. Ik denk dat er ook een Pavlov effect speelt. Er stond gisteren vlees te ontdooien en toen hij dat zag begon het ook. Toen ik hem mee naar de kamer nam leek hij het te vergeten en stopte het ook weer.

We hebben wel iets nieuws. Hij ziet er niet uit.
Ik hoefde hem eerder nooit te borstelen maar nu is het een soort ontplofte ragebol met losse plukken haar. Ik ben heel veel dekharen in huis gewend maar dat is minder. Er steken nu losse plukken ondervacht boven zijn dunne dekharen uit. Als ik hem borstel komt er geen eind aan.

Wat zou dit zijn? Is dit positief of negatief?

Hij heeft nog steeds geen jeuk. Gewoon niet.
Het is echt zalig om de schoonmaak touwtjes langzaam wat te kunnen laten vieren.
Ik heb ook een zwarte lab en die heeft nu hetzelfde. Hij lijkt wel een deurmat, niet om aan te zien ;). Is gewoon de tijd van het jaar, hij is mega in de rui. Ik kan de bruine ondervacht er zo in plukken uittrekken. Je wast hem niet meer/minder toch? Dan worden die haren er ook niet uitgewassen (of geblazen).

Ik zie dit nu een week of twee al en denk dat ik hem komende week 1 keer goed borstel of was en dan weer met rust laat.

De andere zwartjes op de jachttraining hebben nu ook die enorm loslatende ondervacht.

Mack is mega gezond en fit, dus ik zou het zien als een positief teken ;). Na deze rui komt Mack altijd fantastisch mooi terug in vacht.
Door toscak
#3367842
En oh ja, ik ben een jarenlange stiekeme meelezer...maar echt super fijn dat dit lijkt helpen!! Na alles wat jullie geprobeerd hebben!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3367849
MarijeEnBoomer schreef:Je was ook dagelijks met de blazer bezig met z’n vacht dat zal ook wel verschil maken ;)
Dat doe ik nog steeds. Want na een wandeling is het ook nog steeds gewoon een modderschuit ;D
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3367854
Hope schreef:Dat doe ik nog steeds. Want na een wandeling is het ook nog steeds gewoon een modderschuit ;D
Verkeerd gelezen dan ! Dan is hij waarschijnlijk gewoon lekker enthousiast aan het verharen
Gebruikersavatar
Door Hope
#3367856
MarijeEnBoomer schreef:Verkeerd gelezen dan ! Dan is hij waarschijnlijk gewoon lekker enthousiast aan het verharen
Ja, na de reactie van Toscak denk ik dat ook. Wel bijzonder, hij heeft dat nog nooit gedaan.

Misschien wordt het nog wel eens een normale hond! :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door