Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#3367569
Ik juich ook mee, man ook. Wat is dit het geld waard. Echt, iedere euro.

Het is echt niet zo dat hij eerder nou veel meer jeuk had. Het is gewoon zo hemels dat we heel langzaam wat dingetjes kunnen loslaten. Dat ik vanmiddag in het bos was met hem, ik thuis kwam, hem wel onder de waterblazer deed (de modderschuit!) maar niet zijn poten waste in een afwasteiltje met warm water en kokosolie. Eerder deed ik dat omdat hij anders na een half uurtje begon te bijten aan zijn poten en nu is het 1,5 uur later en hij ligt gewoon op zijn rug te snurken :D

Ik weet niet of zijn kwaliteit van leven echt veel hoger is op cytopoint dan op apoquel. Maar ons leven is dat wel degelijk makkelijker als het zo zou blijven gaan.
Door Anne in Zweden
#3367587
Hope schreef:Ik juich ook mee, man ook. Wat is dit het geld waard. Echt, iedere euro.

Het is echt niet zo dat hij eerder nou veel meer jeuk had. Het is gewoon zo hemels dat we heel langzaam wat dingetjes kunnen loslaten. Dat ik vanmiddag in het bos was met hem, ik thuis kwam, hem wel onder de waterblazer deed (de modderschuit!) maar niet zijn poten waste in een afwasteiltje met warm water en kokosolie. Eerder deed ik dat omdat hij anders na een half uurtje begon te bijten aan zijn poten en nu is het 1,5 uur later en hij ligt gewoon op zijn rug te snurken :D

Ik weet niet of zijn kwaliteit van leven echt veel hoger is op cytopoint dan op apoquel. Maar ons leven is dat wel degelijk makkelijker als het zo zou blijven gaan.
Klinkt goed! Dat was best wel even spannend ook, denk ik, zo'n eerste keer niet wassen na de wandeling. Je zit vast de hele tijd vanuit een ooghoek naar hem te loeren! :biggrin2:

En ik denk dat het bijna nog belangrijker is dat jullie nu eindelijk eens gewoon kunnen gaan genieten van je hond, en van het hebben van een hond. Eindelijk een beetje normaliteit in het leven van alledag. Heerlijk! Ik hoop dat het effect van de Cytopoint lang aanhoudt!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3367590
Anne in Zweden schreef:Klinkt goed! Dat was best wel even spannend ook, denk ik, zo'n eerste keer niet wassen na de wandeling. Je zit vast de hele tijd vanuit een ooghoek naar hem te loeren! :biggrin2:

En ik denk dat het bijna nog belangrijker is dat jullie nu eindelijk eens gewoon kunnen gaan genieten van je hond, en van het hebben van een hond. Eindelijk een beetje normaliteit in het leven van alledag. Heerlijk! Ik hoop dat het effect van de Cytopoint lang aanhoudt!
Ja, dat was echt spannend. Dat doe je dan dus toch weer op een dag dat je niet meer van huis hoeft want stel het is toch nog nodig, en je wil hem ook niet met kapotte poten aantreffen nadat je even boodschappen hebt gedaan.

Meneer is nog steeds super rustig, zijn poten zijn nog altijd geen probleem.

Hij rende aan het eind van de middag nog even een mega blij rondje in de tuin met een heel konijn in zijn bek dat hij van me had gekregen. Gelukkig liepen er geen wandelaars in de straat ;D
Door Cindy de Wolf
#3367596
Zooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo ontzettend verdiend dit!!!! Eindelijk rust voor hem EN voor jullie!!! Duimen draaien dat de cytopoint blijft werken! Eindelijk genieten van je hond ipv alleen maar zorgen. Dikke knuffel!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3367650
Het likken is nog niet over. Of het minder is, is moeilijk te zeggen. Misschien wil ik dat wel te graag.

Vandaag konden we een grotere ronde lopen omdat we na afloop niet zijn poten hoefden te wassen. Ik vind dit zo'n luxe! Gewoon thuis komen en dan lekker warm naar binnen in plaats van in die koude garage een emmer water maken, de hond zijn poten wassen en afdrogen en ondertussen zorgen dat de dreumes niet verkleumd of zich te pletter verveeld, of de emmer water op haar hoofd zet of zo. Nee gewoon thuiskomen en thee zetten.
Hemels!
Door Anne in Zweden
#3367651
Hope schreef:Het likken is nog niet over. Of het minder is, is moeilijk te zeggen. Misschien wil ik dat wel te graag.

Vandaag konden we een grotere ronde lopen omdat we na afloop niet zijn poten hoefden te wassen. Ik vind dit zo'n luxe! Gewoon thuis komen en dan lekker warm naar binnen in plaats van in die koude garage een emmer water maken, de hond zijn poten wassen en afdrogen en ondertussen zorgen dat de dreumes niet verkleumd of zich te pletter verveeld, of de emmer water op haar hoofd zet of zo. Nee gewoon thuiskomen en thee zetten.
Hemels!
Zou het likken dan toch minder met jeuk te maken hebben en meer een prettig gevoel geeft, iets wat hem ontspant?

Wel fijn hoor, dat je nu een gewoon hondenbaasje kunt zijn en niet al die rituelen hoeft af te werken na een wandeling!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3367652
Dat likken is echt een mysterie. Ik had gehoopt dat het een bijwerking was van apoquel maar misschien is het wel gewoon een teken dat hij in de zevende hemel is omdat hij eten heeft gehad. Het is natuurlijk ook nog steeds gewoon een lab. :cool:
Door Anne in Zweden
#3367655
Hope schreef:Dat likken is echt een mysterie. Ik had gehoopt dat het een bijwerking was van apoquel maar misschien is het wel gewoon een teken dat hij in de zevende hemel is omdat hij eten heeft gehad. Het is natuurlijk ook nog steeds gewoon een lab. :cool:
Misschien kun je dat controleren door hem na het eten een lekker, naar voer ruikend speeltje te geven om aan te lebberen? Als hij dat zou negeren en gewoon zijn eigen lijf blijft likken, zegt dat misschien iets over de bron van de likbehoefte.

Al bestaat de kans natuurlijk dat hij eerst het speeltje aflebbert, en daarna weer aan zichzelf begint. Het is een lab natuurlijk. ;D
Gebruikersavatar
Door Hope
#3367664
Anne in Zweden schreef:Misschien kun je dat controleren door hem na het eten een lekker, naar voer ruikend speeltje te geven om aan te lebberen? Als hij dat zou negeren en gewoon zijn eigen lijf blijft likken, zegt dat misschien iets over de bron van de likbehoefte.

Al bestaat de kans natuurlijk dat hij eerst het speeltje aflebbert, en daarna weer aan zichzelf begint. Het is een lab natuurlijk. ;D
Nou dit doet hij dus.

Ga je wandelen na het eten, dan likt hij niet. Tot je thuis komt.
Spelen, puzzelen, wassen... Hij stelt het uit tot hij de tijd heeft om uitgebreid een uur zijn neus te likken.
Ik heb hem al eens net voor de nacht nog wat gegeven en dan kijken via de webcam om uit te sluiten of hij het doet omdat wij er zijn. Maakt niks uit, dan gaat hij gewoon in zijn uppie een uur likken (dat is wel minder irritant hihi).

Het is alleen na het eten. Ook na een snoepje overdag. Iets wat je op kan eten = likken.
Behalve wanneer je hem bijvoorbeeld tijdens een wandeling een beloning geeft en nog een uur wandelt. Dan is hij het vergeten of zo. Maar een uur wandelen na een flinke maaltijd helpt dan weer niet.

Deze hond is gewoon mysterieus. ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door