Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#3367478
Even voortbordurend op het advies om het niet te geven want hij zou niet op reageren wegens allergie voor omgeving én voer.
Zou hij nu dan alleen jeuk hebben gehad vanuit de omgeving en is het voer dan dus oké?

Niet dat ik het ga veranderen hoor. Ik probeer het alleen te snappen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3367492
Hope schreef:Even voortbordurend op het advies om het niet te geven want hij zou niet op reageren wegens allergie voor omgeving én voer.
Zou hij nu dan alleen jeuk hebben gehad vanuit de omgeving en is het voer dan dus oké?

Niet dat ik het ga veranderen hoor. Ik probeer het alleen te snappen.
Dat dacht ik al de hele tijd. (ben ik even eigenwijs nu :P). Maar ik zou dag niet baseren op het feit dat het nu werkt. Diegene die dat zei heeft dat vast uit eigen ervaringen en dat is gewoon niet voldoende om goed conclusies uit te trekken. En hoe vaak weten ze nou met zekerheid waar een hond allergisch op reageert?
Door Lizzy
#3367519
Hope schreef:Even voortbordurend op het advies om het niet te geven want hij zou niet op reageren wegens allergie voor omgeving én voer.
Zou hij nu dan alleen jeuk hebben gehad vanuit de omgeving en is het voer dan dus oké?

Niet dat ik het ga veranderen hoor. Ik probeer het alleen te snappen.
Ik denk niet dat je dat kunt zeggen of stellen. Misschien hebben alle dingen waar hij in zijn omgeving allergisch voor is + overgevoeligheid voor sommige dingen in zijn eten er voor zorgt (samen) dat hij over de jeukdrempel heen gaat (ver). Neem je het een weg, wil niet zeggen dat het ander ook weg is (denk ik). Wil alleen zeggen dat hij beneden zijn allergie/overgevoeligheid/jeuk prikkel blijft. Nou zou je (als het over 6 maanden nog steeds goed gaat) natuurlijk best eens kunnen proberen om iets toe te voegen aan zijn voeding. Ik geloof wel dat ik dat zou doen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3367520
Lizzy schreef:Ik denk niet dat je dat kunt zeggen of stellen. Misschien hebben alle dingen waar hij in zijn omgeving allergisch voor is + overgevoeligheid voor sommige dingen in zijn eten er voor zorgt (samen) dat hij over de jeukdrempel heen gaat (ver). Neem je het een weg, wil niet zeggen dat het ander ook weg is (denk ik). Wil alleen zeggen dat hij beneden zijn allergie/overgevoeligheid/jeuk prikkel blijft. Nou zou je (als het over 6 maanden nog steeds goed gaat) natuurlijk best eens kunnen proberen om iets toe te voegen aan zijn voeding. Ik geloof wel dat ik dat zou doen.
Dat klinkt ook wel weer logisch. Ik vind allergieën maar een lastig iets.

Ik denk ook dat ik over een hele poos, als het zo goed blijft gaan als nu, wat ga toevoegen. Want op alleen konijn leven is ook niet ideaal natuurlijk. Ja, beter dan iets waar hij niet tegen kan, dat wel. Maar het blijft natuurlijk vreselijk eenzijdig.
Door Janie2
#3367554
Woohooo! En nog steeds lekker rustig de dag beginnen met jullie peuter! Top man!

Ik had hier zo op gehoopt!!! Echt stoer dat je de overgang gewaagd hebt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door