Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3359287
Ik las een tijdje terug over focale epilepsie bij honden. Dat zijn niet de “standaard” aanvallen, maar het verloopt heel anders, er is maar een deel van de hersenen bij betrokken. Ik las dat atypische focale epilepsie bijvoorbeeld alleen met likken (!) of kwijlen of staartjagen tot uiting kan komen. De hond is dan nog volledig bij bewustzijn, maar kan niet stoppen met het gedrag. Het is heel lastig om onderscheid te maken met gedragsproblemen / neurotisch gedrag, daar wordt het ook wel vaak voor aangezien.

Wie weet is het zoiets, getriggerd door de stress van het eten?
Door Lizzy
#3359298
Nou jaaaa, wat mal! Ik heb dit nog nooit eerder gezien! Hij likt eigenlijk niet eens echt aan zijn neus volgens mij. Hij likt in het luchtledige. Je zou inderdaad denken dat er iets in zijn bek vast zit. Aan de andere kant, mijn honden eten wel eens klei buiten en dat blijft wel eens achter de tandjes of aan het verhemelte plakken. Nou, dan gaan ze ook daarnaast wel gek doen. Maar een grondige bek inspectie lijkt me heel zinvol, zou je dat niet al gedaan hebben. Schimmelinfectie vind ik ook een goeie, gezien de witte waas. Soort spruw. Volgens mij moet dat niet te moeilijk zijn om te diagnosticeren voor je dierenarts (swapje). Met alle medicijnen die hij gehad heeft lijkt me dat niet eens zo ondenkbaar, dat er een schimmel in zijn bek zit.

Krijgt hij nog Apoquel? Zo ja: zou dit een bijwerking kunnen zijn? Ik zie namelijk rare dingen voorbij komen als ik op Engelstalige websites zoek (side effects Apoquel). Zoals bijvoorbeeld deze:

"Very rare dogs have become manic on Apoquel- the owners say the dogs have a “funny look on their face” and run around the house and can’t settle down. I have seen 3-4 of these cases and really can’t explain how the drug causes this. This condition instantly resolved in all cases when the Apoquel was stopped".

"Curly has just been discharged after 4 days in the hospital. He was hospitalized due to a mysterious 105ºF fever, lack of appetite, huge papilloma lesions in his mouth" (reden te om zijn bek te inspecteren).
Door inni
#3359302
Mijn langharige maltezrs doen soms ook zo en dan is het altijd omdat er haren, of soms maar één haar, met het eten mee naar binnen geschoven is. Boy blijft likken en slikken, Tobi likt en als hij buiten kan gaat hij ook bloemblaadjes of gras eten.... Berre destijds ging knabbelen en likken. Hopelijk krijg je snel duidelijkheid
Gebruikersavatar
Door Hope
#3359328
Ik ga nog een keer in zijn mond laten kijken, dat is een goed idee.

Verder vermoedt ik ondertussen toch een voedselallergie voor iets wat in zijn menu zat. Hij krijgt nu om de dag 5mg prednison en hij heeft geen jeuk. Gewoon helemaal niet.
Ik denk dat ik toch maar weer moet gaan elimineren.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3359336
Ik heb het idee dat het heel lang kan duren voor je ziet dat er iets niet goed gaat, maar aan de andere kant kan hij ook heel duidelijk reageren. Op sommige brokken kreeg hij al na één dag jeuk.

Het is nog even afwachten wat er gebeurd zonder prednison natuurlijk. Want het is weinig maar heeft waarschijnlijk nog wel invloed. Toch doet hij het qua jeuk nu beter dan het hele afgelopen jaar.

Misschien moest ik eens gaan overleggen of ik hem niet op een supplement moet zetten zodat ik héél langzaam toe kan voegen. Drie of vier maanden per diersoort bijvoorbeeld.
Door rosmin
#3359344
Het gelik van Nelson doet mij denken aan pijn aan zijn tanden/tandvlees of dat hij een miniscuul druppel aan zijn neus weglikken is.
Ik ken het van Sam en zie het nu bij Roxy ook , en zij heeft pijn aan haar gebit
#3359349
Deed hij dit ook toen hij brokken kreeg, Marloes? Want als hij het alleen doet nadat hij barf heeft gegeten, kan het misschien zijn dat het kraken van de botten hem wat pijn doet aan zijn mond/verhemelte. Hoeft maar een klein krasje te zijn dat irriteert dan.

Fijn dat hij verder symptoomloos is (voor zijn doen dan)!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3359362
Ik heb nu voor het eerst in tijden een symptoomloze hond. Wennen is dat hoor! Maar heerlijk!

Ik moet zeggen: zo fijn als nu is het eigenlijk nooit geweest. Het was altijd balanceren met de apoquel. De grote vraag is hoe het nu komt. Is het de prednison, is het zijn karige menu of is het de homeopaat? Het liefst zou ik het allemaal gewoon zo laten maar dat kan natuurlijk niet.

Op de brokken deed hij dit likken ook. Hij doet dit nu al enkele maanden, het is begonnen toen hij zo vermagerde en misselijk werd.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3359760
Wat gaat hij goed!

5mg prednison om de dag, geen jeuk te bekennen, mooie ontlasting en weer normale hoeveelheden water gaan er in.

Er is één puntje... Hij groeit dicht ;D
Nadat hij de laatste maanden steeds was afgevallen kreeg hij (veel) meer eten. Ik geloof dat ik nu weer even moet gaan bekijken hoeveel hij nodig heeft met kvv. Ik gaf hem nu steeds een kilo per etmaal maar dat is echt te veel.
Ik ben zo blij! Wat grappig, nooit gedacht dat ik blij zou zijn met een te dikke labrador ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#3359768
Geweldig, zo'n bericht :D
Mijn ervaring is dat een hond van barf meer nodig heeft dan van kvv. Dus dan zou hij nu met minder toekunnen dan vroeger met barf. Maar ik zou niet teveel in een keer zakken in percentage, maar het geleidelijk aan doen. Puur gevoelsmatig.
Neuslikken doet hij wel nog steeds?
Door Lizzy
#3359796
Hope schreef:Wat gaat hij goed!

5mg prednison om de dag, geen jeuk te bekennen, mooie ontlasting en weer normale hoeveelheden water gaan er in.

Er is één puntje... Hij groeit dicht ;D
Nadat hij de laatste maanden steeds was afgevallen kreeg hij (veel) meer eten. Ik geloof dat ik nu weer even moet gaan bekijken hoeveel hij nodig heeft met kvv. Ik gaf hem nu steeds een kilo per etmaal maar dat is echt te veel.
Ik ben zo blij! Wat grappig, nooit gedacht dat ik blij zou zijn met een te dikke labrador ;D
Maar dit is heerlijk! Ohwww, wat FIJN voor jullie! Ik kan me voorstellen dat je blij bent met je te dikke Labrador :biggrin2:
#3359811
Hope schreef:Wat gaat hij goed!

5mg prednison om de dag, geen jeuk te bekennen, mooie ontlasting en weer normale hoeveelheden water gaan er in.

Er is één puntje... Hij groeit dicht ;D
Nadat hij de laatste maanden steeds was afgevallen kreeg hij (veel) meer eten. Ik geloof dat ik nu weer even moet gaan bekijken hoeveel hij nodig heeft met kvv. Ik gaf hem nu steeds een kilo per etmaal maar dat is echt te veel.
Ik ben zo blij! Wat grappig, nooit gedacht dat ik blij zou zijn met een te dikke labrador ;D
Wat een fijn bericht!
Ik ben héél blij voor jullie :)
#3359819
Hope schreef:Wat gaat hij goed!

5mg prednison om de dag, geen jeuk te bekennen, mooie ontlasting en weer normale hoeveelheden water gaan er in.

Er is één puntje... Hij groeit dicht ;D
Nadat hij de laatste maanden steeds was afgevallen kreeg hij (veel) meer eten. Ik geloof dat ik nu weer even moet gaan bekijken hoeveel hij nodig heeft met kvv. Ik gaf hem nu steeds een kilo per etmaal maar dat is echt te veel.
Ik ben zo blij! Wat grappig, nooit gedacht dat ik blij zou zijn met een te dikke labrador ;D
Wat heerlijk om te lezen! En wat fijn dat je eindelijk een normale labrador hebt! :P
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door