Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Alba
#2966810
Vorige keer dat Alba's duimnagel ingescheurd was, zag ik het op zondag. Hij zat zo vast dat ik het niet zelf durfde. Echt pijn had ze er ook nog niet aan en op die duimnagel loopt ze ook niet.
Dus gekozen om pas maandag naar de dierenarts te gaan. Maandagochtend zat hij nog knap vast en heb ik gemeld dat ik een roesje wilde. Dierenartsassistente deed wat moeilijk maar als het zo vast zit, is het niet met 1 ruk gedaan. Uiteindelijk was hij in de loop van de dag al verder gescheurd en dus los genoeg om met 1 fikse ruk de nagel eraf te krijgen dus geen roesje nodig.
Maar ik denk dat Bindi heel blij is dat ze het niet helemaal mee heeft gekregen. Zeker met al een ontsteking erin, auwww. Hopelijk is het snel weer helemaal goed!
Gebruikersavatar
Door nova
#2966929
Ik zal straks een plaatje maken  van de nagel.  Vooralsnog ziet het er niet super uit. Ik heb voor 2 weken  AB mee gekregen. Eerst dacht ik daar hou ik vast de helft van over ::) . Maaaarrrrr, ik denk dat ik van gedachte moet veranderen. Wondje bloed ook nog steeds.  Ruikt ook nog steeds onfris.
Bindi belast wel die voet,  dus dat  is wel weer hoopvol.

Was trouwens  een tamelijk gewroet en getrek om  alles weg te halen wat weg moest.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2966949
Als die al ontstoken was kan het idd best even duren voordat het weer helemaal in orde is. Is natuurlijk ook ene heerlijke bron van bacteriën zo'n voetje  :( Die kuur zou ik dan ook wel afmaken. 
#2968603
ben eigenlijk helemaal niet tevreden over de  stand van zaken met die nagel. Vandaag ziet het er zo uit:

Afbeelding

Het ziet niet echt vies uit, maar het is nog steeds nat, en ruikt naar ontsteking. Toch heeft ze al van maandag AB. Ik had minimaal verwacht dat het droog zou zijn nu.
Kan ik hier honingzalf opsmeren? groene leem?
Of  heeft iemand meerdere of betere opties?

maandag retourtje DA lijkt me ook niet weg  :-\
Gebruikersavatar
Door nova
#2973512
Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt voordat de nieuwe nagel er is? Ik zie er  nog steeds niks van.  :-\ Geen ienie mienie randje zelfs  :-\
Ik zalf nu dagelijks met honingzalf, en heb t idee dat de ontsteking verdwenen is. Het ruikt  tenminste niet naar ontsteking.

Wel heb ik een gemakkelijke methode gevonden om de teen-voet af te dekken tegen erge vervuiling
ik gebruik wegwerp washandjes. Voet erin, en dan een  paar circulaire slagen met schilderstape .  Blijft  redelijk goed op de plaats, gemakkelijk aan te brengen en het  is geen aanslag op m n portemonnee  :)
Laatst gewijzigd door nova op di 12 aug 2014, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door nova
#2973514
[quote="vanaalst"]
vince is nog steeds nagelloos.. die heeft er dus geen voor terug gekregen
[/quote]

ooww.. maar is het wond of is er ander weefsel overheen gegroeid

Ik kan geen vraagteken schrijven, sommige leestekens liggen doo relkaar  ;)
#2973518
Geen verstand van nagels (behalve als je mensennagels wil lakken  ::) ) maar rechtsonder staat een tekentje, toetsenbord of de letter NL/VS, die moeten op Nederlands staan, dan doet je toetsenbord weer normaal ;)
Gebruikersavatar
Door nova
#2973535
[quote="Fenixjuh"]
Geen verstand van nagels (behalve als je mensennagels wil lakken  ::) ) maar rechtsonder staat een tekentje, toetsenbord of de letter NL/VS, die moeten op Nederlands staan, dan doet je toetsenbord weer normaal ;)
[/quote]

off topic, maar nee, dan ook niet  :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door