Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Helen
#337495
Lizzy schreef: Als je op vakantie gaat naar het zuiden van Europa, dan ontkom je er gewoon niet aan dat je je hond moet behangen of in moet spuiten met gif.
Klopt, toen Balou niet tegen de band bleek te kunnen, hebben wij onze vakantielocatie ook bijgesteld naar een iets Noordelijkere locatie in Frankrijk.
Door Nelly
#337497
Lizzy schreef: Als je op vakantie gaat naar het zuiden van Europa, dan ontkom je er gewoon niet aan dat je je hond moet behangen of in moet spuiten met gif.
Tja, en als je in M.-Limburg zo'n beetje in het bos woont af en toe dus ook niet. Vorig jaar viel het reuze mee met de teken, maar dit jaar is het hopeloos! >:(
#337504
Helen schreef: Klopt, toen Balou niet tegen de band bleek te kunnen, hebben wij onze vakantielocatie ook bijgesteld naar een iets Noordelijkere locatie in Frankrijk.
Mijn vader woont in Spanje, dus die wil ik graag 1 keer in het jaar zien, vandaar dat ik er niet aan ontkom om daar heen te gaan.
Door Lizzy
#337524
Laura2004 schreef: Mijn vader woont in Spanje, dus die wil ik graag 1 keer in het jaar zien, vandaar dat ik er niet aan ontkom om daar heen te gaan.
Pfjiew! Moeilijk dilemma. Zonder zo'n band naar Spanje gaan lijkt me ook gevaarlijk... En niet naar Spanje gaan is geen optie... Ziggy in NL laten bij iemand die goed voor haar zorgt?
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 21 jun 2005, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ine
#337563
Lizzy schreef: Pfjiew! Moeilijk dilemma. Zonder zo'n band naar Spanje gaan lijkt me ook gevaarlijk... En niet naar Spanje gaan is geen optie... Ziggy in NL laten bij iemand die goed voor haar zorgt?

Is wel een idee, maar als ze middenin een eliminatiediëet zit, of een speciaal diëet moet volgen, dan moet dat wel een betrouwbaar privé-persoon zijn.
Jeetje, wat moeilijk zeg :-\
#337578
Lizzy schreef: Pfjiew! Moeilijk dilemma. Zonder zo'n band naar Spanje gaan lijkt me ook gevaarlijk... En niet naar Spanje gaan is geen optie... Ziggy in NL laten bij iemand die goed voor haar zorgt?

Ik zit er toch wel over na te denken om een jaartje over te slaan, want ik wil het allemaal niet erger maken en er is op dit moment niemand aan wie ik Ziggy zou durven toe vertrouwen. Ik ga nog even alle opties bekijken, want ik vind het idd heel erg riskant om zonder scalibor naar Spanje te gaan.
#337617
Helen schreef: Nee, was dat maar zo......Ik vind het alleen vreemd dat als je hond al ernstige huidklachten heeft je haar nog een gifband erbij op gaat hangen ook...
Mijn hond heeft ook huidklachten en als ze een teek heeft krijgt ze direct meer klachten.
Een teek brengt ook gif in de hond.....dus zo een tekenband was te proberen.
Voor hetzelfde had ze geen last van de band en wel van het tekengif.
Laatst gewijzigd door ducktails op di 21 jun 2005, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
#337679
ducktails schreef: Mijn hond heeft ook huidklachten en als ze een teek heeft krijgt ze direct meer klachten.
Een teek brengt ook gif in de hond.....dus zo een tekenband was te proberen.
Voor hetzelfde had ze geen last van de band en wel van het tekengif.
Een teek brengt geen gif in de hond en al helemaal geen vergelijkbare gif met de bestrijdingsmiddelen die zitten in anti-vlooien of teken producten. Een teek boort een gaatje in de huid van de hond en met een soort "cement"zorgt hij ervoor dat hij vast blijft zitten en bloed kan zuigen. Er zijn idd honden die daar allergisch op reageren, maar gif kan je het zeker niet noemen.

Het was idd te proberen, maar ik zei alleen dat ik die keuze niet gemaakt zou hebben met een hond met al zoveel huidklachten.
Laatst gewijzigd door Helen op di 21 jun 2005, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ine
#337681
Helen schreef: Een teek brengt geen gif in de hond en al helemaal geen vergelijkbare gif met de bestrijdingsmiddelen die zitten in anti-vlooien of teken producten. Een teek boort een gaatje in de huid van de hond en met een soort "cement"zorgt hij ervoor dat hij vast blijft zitten en bloed kan zuigen. Er zijn idd honden die daar allergisch op reageren, maar gif kan je het zeker niet noemen.
Misschien geen gif, maar ze kunnen wel de ziekte van Lyme overbrengen. Voor mij is dat ook gif/ziekteverwekker.
Door Helen
#337683
ine schreef: Misschien geen gif, maar ze kunnen wel de ziekte van Lyme overbrengen. Voor mij is dat ook gif/ziekteverwekker.
Een bacterie is toch echt iets heel anders dan een gif/bestrijdingsmiddel!!
Maar het is net hoe je het wilt noemen ;)
Door Helen
#337690
Timmy schreef: Een aantal tekenspecies heeft zeer zeker wel toxinen in het speeksel en brengen dit ook over op hun gastheer.

Gr.
Linda
Echt waar!! Weet je ook welke toxinen, want nou ben ik wel nieuwsgierig.
Door Ster
#339887
nikèdog2000 schreef: ik heb gehoord dat als je een teek er verkeert uit haalt
dat die dan spuugt en dan kunnen ze pas de ziekte van
lijm krijgen
Als je het lichaam van een teek kapot knijpt tijdens het verwijderen komt de stof uit zijn lichaam vrij wat de kans op infectie vergroot, ja, maar belangrijker is om de teek zo snel mogelijk te verwijderen. Hoe langer hij er zit hoe groter de kans op infectie. Dus ook zonder dat hij 'spuugt' kun je geinfecteerd raken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door