Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kiara
#2965151
Bij mijn Sint heeft de colloïdaal zilverzalf
Enorm goed geholpen en die zat echt in der nek helemaal onder
Wel kaal gemaakt geschoren
Binnen twee dagen zichtbaar resultaat
Super spul je heb colloïdaal zilver water is ab wat vroeger voordat die chemische ab er nog niet was vaak ingezet
De bacteriën worden ook niet resistent door dit
Gebruikersavatar
Door Riek
#2965511
Sorry Martine, zie het nu pas weer.
Bij Boris helpt het als ik er een papje van groene leem op smeer.
Dat wordt dan hard, en daardoor beweegt de huid ook niet meer zo.
Wel knip ik eerst op en rond de plek het haar zo kort mogelijk.

Hoe is het nu met zijn hotspot?
Door Martine-Tom
#2965523
Hij heeft er vandaag nog 1 bij gekregen  :-\
Ga er zo idd groene leem op smeren.
Gebruikersavatar
Door Riek
#2965527
Dat is niet fijn.
Het is nu wel het ultieme weer om een hotspot te krijgen.
Broeierig en benauwd.
Misschien ook een kuurtje groene leem door zijn eten?
Dat doe ik bij Boris dan ook nog wel eens.
Door Martine-Tom
#2965530
Hij heeft best veel beschadigingen op zijn huid (7 plekken in totaal) degene die nu ook hotspotterig is zit precies op dezelfde plek maar dan aan zij andere heup/lies...
Groene leem door het eten is een goed idee, ga ik doen!
Hoeveel geef je daarvan?


(Hij weegt 7 kilo)
Gebruikersavatar
Door kira
#2965549
Als hij nu een hotspot heeft zou ik alleen uitwendig behandelen met leem, dus erop smeren en afhankelijk of het ook jeukt er evt een druppel etherische munt door heen doen. Als je gaat ontgiften met leem is de kans aanwezig dat een sterk op de huid gevoelige hond juist hotspots krijgt. Als je een hond als Tom, die volgens mij allergisch is ontgift zou ik dat heel mild en rustig doen. Ik doe bij Arie dan groene leem water ik denk een cc of 100, dus voor Tom zou dat veel minder moeten zijn.
Door eelke
#2965557
kira schreef: Als hij nu een hotspot heeft zou ik alleen uitwendig behandelen met leem, dus erop smeren en afhankelijk of het ook jeukt er evt een druppel etherische munt door heen doen. Als je gaat ontgiften met leem is de kans aanwezig dat een sterk op de huid gevoelige hond juist hotspots krijgt. Als je een hond als Tom, die volgens mij allergisch is ontgift zou ik dat heel mild en rustig doen. Ik doe bij Arie dan groene leem water ik denk een cc of 100, dus voor Tom zou dat veel minder moeten zijn.
Juist! Ik zou dat nu ook niet doen, eerst dit maar eens onder controle krijgen...de kans dat het anders veel erger wordt is heeeeeeeeeeel groot!
Gebruikersavatar
Door Riek
#2965630
Dat is natuurlijk hartstikke logisch. Nooit aan gedacht.

Boris weegt ook ongeveer 7kg, ietsje minder.  Hij krijgt dan een klein mespuntje over zijn kvv heen.
Vast niet de ideale manier,  maar in ons geval wel de meest zekere manier dat hij het binnen krijgt.
Gebruikersavatar
Door nova
#2965831
Martine-Tom schreef: Hij heeft er vandaag nog 1 bij gekregen  :-\
he bah,  het schiet niet echt op zo  :-\
Door Martine-Tom
#2966017
Afbeelding

En een derde plekje  :-\
Dit keer op een plek war ik iig een fatsoenlijke foto kan maken.
Deze heb ik echt nog maar net ontdekt.
Inmiddels heeft ie weer een jodiumdouche gehad en nu zit ie onder de groene leem....en dat vind ie NIET LEUK  :biggrin2:
Door Martine-Tom
#2966566
Vanmorgen had ie ineens deze plek:
Afbeelding

Dus toch maar naar de da gegaan, het is een brandwond, wsl van het schuren over vloerbedekking (andere mogelijkheid is iets als berenklauw maar dat kan gewoon echt niet) verder even goed gekeken, 2 oudere hotspots zijn keurig aan het genezen en de laatste ziet er ook vrij rustig uit. Blijven doen wat ik deed was het advies  :)
Het was een standaard ab/pred da, dus hij keek wat raar op dat mijn hond onder de leem en honingzalf zat  ;D Toen ik over antihistamine begon gaf ie de moed op geloof ik :biggrin2:
Ik moest maar predzalf op de brandwond smeren  ??? heb geantwoord dat ik dat thuis nog heb liggen....smeer er wel honingzalf of calendula op ofzo  ;)
Verder ziet zijn huid er best goed uit, wel erg kwetsbaar, als ie 2 keer krabt op 1 plek ligt ie al open bij wijze van spreken, voor volgend jaar ga ik iig in januari in mijn agenda zetten dat ik hieraan moet denken en voor het pollen/gras seizoen begint al iets moet gaan doen, en ik overweeg toch om een allergie test te gaan laten doen, dat het iets grasserigs/pollerigs is is mij echt wel duidelijk, alleen kan het mss toch handig zijn precies te weten wat....weten we weer waar we voor kunnen sparen  ;)
Door Lizzy
#2966598
Heb je al eens Puur Pollen geprobeerd in, zeg februari?

Heeft hij liggen schuren over de vloerbedekking omdat hij jeuk heeft Martine?

Oh, er zijn trouwens wel middelen om seizoensallergieen te ondersteunen met natuurlijke middelen. Geen ervaring mee maar misschien het proberen waard? De een is geelwortel. Ik denk dat 3/4 theelepel voor Tom ruim voldoende is. Moet je wel biologische hebben. En de ander is Quercetin.
Door Martine-Tom
#2966601
Lizzy schreef: Heb je al eens Puur Pollen geprobeerd in, zeg februari?
Nee, dat was het plan om volgend jaar te gaan doen inderdaad (dit jaar wilde ik het ook maar was er gewoon te laat mee...)
Heeft hij liggen schuren over de vloerbedekking omdat hij jeuk heeft Martine?
Ja, al is het sowieso een hobby van hem om te schuren over vloerbedekking, maar in dit geval ligt het idd aan de jeuk, hij werd erg suf van 5mg antihistamine dus had hem naar 2.5 gezet maar daar werd de jeuk weer erger van, nu dus maar weer op 5mg
Oh, er zijn trouwens wel middelen om seizoensallergieen te ondersteunen met natuurlijke middelen. Geen ervaring mee maar misschien het proberen waard? De een is geelwortel. Ik denk dat 3/4 theelepel voor Tom ruim voldoende is. Moet je wel biologische hebben. En de ander is Quercetin.
Geelwortel wel eens over gehoord, quercetin nog niet, ga ik eens over lezen, tnx!
Gebruikersavatar
Door Riek
#2966715
Martine-Tom schreef: Vanmorgen had ie ineens deze plek:
Afbeelding

Wat is hij bloot.
Waar zit deze plek?
Het lijkt me op de borst, maar ik vind dat er zo weinig haar op zit daar.
Door Martine-Tom
#2966717
Riek schreef: Wat is hij bloot.
Waar zit deze plek?
Het lijkt me op de borst, maar ik vind dat er zo weinig haar op zit daar.
Klopt, dit is zijn borst, Tom is een wandelende "fokfout" en dat houd onderandere in dat hij bijna geen vacht heeft op zijn borst en buik, zijn poten iets beter behaard maar nog steeds slecht, kop is wel gewoon behaard en de rug lijkt heel wat...als het lang is, totaal geen ondervacht en weinig bovenvacht.
De vacht die hij op zijn poten en borst heeft klit als de pest dus die hou ik kort, maar zelfs als het lang is stelt het nog niks voor...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door