Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Helen
#340007
Ik weet niet wat er precies werkt, want ik ben tegelijkertijd de Rhus tox en primeval toe gaan voegen. Maar gisteren en eergisteren vonden we haar toch iets vaker onregelmatig lopen dan de dagen ervoor. Maar vandaag durf ik toch wel voorzichtig te zeggen dat ik haar eigenlijk vrijwel niet onregelmatig heb zien lopen!!! Positief dus!!!
Door Helen
#340041
Truus schreef: Ik zeg heel voorzichtig....super dat het de goede kant op lijkt te gaan . Ik duim dat het zo doorgaat hoor.
Ik zeg heel voorzichtig thanx ;D
Door Helen
#341020
Nou nadat ze 2 a 3 dagen vrijwel helemaal goed gelopen heeft, schoot er gisteren een kat de weg over vlak voor haar langs en ze schrok zich een hoedje en maakte een snoekduik opzij...En sindsdien loopt ze weer frequent onregelmatig......Te vroeg gejuigd dus...
Door Truus
#341031
Helen schreef: Nou nadat ze 2 a 3 dagen vrijwel helemaal goed gelopen heeft, schoot er gisteren een kat de weg over vlak voor haar langs en ze schrok zich een hoedje en maakte een snoekduik opzij...En sindsdien loopt ze weer frequent onregelmatig......Te vroeg gejuigd dus...
He jakkes, kun je nu weer van voren af aan beginnen :-\. Daar zit je echt niet op te wachten...rot kat!
Door Helen
#341036
Truus schreef: He jakkes, kun je nu weer van voren af aan beginnen :-\. Daar zit je echt niet op te wachten...rot kat!
idd....zo schiet het niet op....Ik kan me nog herinneren dat ik als kind mijn enkelbanden verrekt heb. Dat heeft echt meer dan een half jaar geduurd voordat het weer echt over was. Ieder keer als het weer goed ging ,deed ik teveel en zwikte mijn enkel weer. Dit lijkt er wel op. Als ze rustigaan rechtuit loopt en niets raars doet, zie je er vrijwel niets aan, maar een sprongetje is genoeg om haar weer niet goed te laten lopen....PFff, wat heeft die hond toch. ???
Door Helen
#341199
Wat ook zo gek is. We hebben anderhalve week geleden haar voer gehalveerd en wat er af ging vervangen door GF-mix. Ze krijgt dus echt amper te eten bij wijze van spreken. Op haar ribben lijkt ze wat afgevallen, maar we hebben haar anderhalve week geleden gewogen en toen woog ze 24.4 en vandaag weegt ze 25.0 kg?? Toen we ook wat beter naar haar keken zagen we dat ze nu niet meer overbouwd is en twee weken geleden nog hartstikke....Die groei lijkt gewoonweg niet te stoppen.....De theorie is dat als je je hond minimale hoeveelheden mineralen en weinig eiwitten en vetten voert hij ook langzamer behoort te groeien....Nou ik zie het niet. Kuma's groei lijkt wel onstopbaar ???
Door Lizzy
#341214
Helen schreef: Wat ook zo gek is. We hebben anderhalve week geleden haar voer gehalveerd en wat er af ging vervangen door GF-mix. Ze krijgt dus echt amper te eten bij wijze van spreken. Op haar ribben lijkt ze wat afgevallen, maar we hebben haar anderhalve week geleden gewogen en toen woog ze 24.4 en vandaag weegt ze 25.0 kg?? Toen we ook wat beter naar haar keken zagen we dat ze nu niet meer overbouwd is en twee weken geleden nog hartstikke....Die groei lijkt gewoonweg niet te stoppen.....De theorie is dat als je je hond minimale hoeveelheden mineralen en weinig eiwitten en vetten voert hij ook langzamer behoort te groeien....Nou ik zie het niet. Kuma's groei lijkt wel onstopbaar ???
Maar nog geen 600 gram per anderhalve week groei is toch echt helemaal niks? Ik vind dat onstopbaar eerlijk gezegd wel meevallen....!
Door Helen
#341226
Lizzy schreef: Maar nog geen 600 gram per anderhalve week groei is toch echt helemaal niks? Ik vind dat onstopbaar eerlijk gezegd wel meevallen....!
Kuma is als pup tot een week of 20 gemiddeld 600g per week gegroeid. Daarna is dat gedaald naar ongeveer 300 a 400g per week tot haar operatie op 6 maanden. Rond die leeftijd heb ik begrepen van haar fokker horen ze ook stukken langzamer te gaan groeien. Ongeveer een kilo per maand. Ze heeft stil gestaan tot bijna 8 maanden . Toen woog ze 21.5 en in drie weken tijd is ze toen van 21.5 naar 24.4 gegaan en toen hebben we haar voer gehalveerd en is ze alsnog in anderhalve week van 24.4 naar 25.0 gegaan. Dat is op haar leeftijd echt te snel. Dat is een kleine 4 kg in 1 maand tijd...Dat hoort gewoon echt niet bij een wh van 9 maanden.
Door Lizzy
#341306
Helen schreef: Kuma is als pup tot een week of 20 gemiddeld 600g per week gegroeid. Daarna is dat gedaald naar ongeveer 300 a 400g per week tot haar operatie op 6 maanden. Rond die leeftijd heb ik begrepen van haar fokker horen ze ook stukken langzamer te gaan groeien. Ongeveer een kilo per maand. Ze heeft stil gestaan tot bijna 8 maanden . Toen woog ze 21.5 en in drie weken tijd is ze toen van 21.5 naar 24.4 gegaan en toen hebben we haar voer gehalveerd en is ze alsnog in anderhalve week van 24.4 naar 25.0 gegaan. Dat is op haar leeftijd echt te snel. Dat is een kleine 4 kg in 1 maand tijd...Dat hoort gewoon echt niet bij een wh van 9 maanden.
Aha OK. Maar ja goed, je kunt haar moeilijk van de lucht laten leven..... toch?
Door Helen
#341363
Lizzy schreef: Aha OK. Maar ja goed, je kunt haar moeilijk van de lucht laten leven..... toch?
Dat dacht ik ook, ja....Je probeert een pup zo schraal mogelijk te houden, maar op een gegeven moment moet je toch omhoog met je voer. Want mager is natuurlijk niet de bedoeling. Ik dacht altijd dat een pup echt duidelijk langzamer zou groeien als je hem weinig voer zou geven, maar mijn conclusie is dat dat dus niet gebeurt. Kuma iig niet. Zij wordt mager en groeit net zo hard door.
Door Truus
#341366
Helen schreef: Dat dacht ik ook, ja....Je probeert een pup zo schraal mogelijk te houden, maar op een gegeven moment moet je toch omhoog met je voer. Want mager is natuurlijk niet de bedoeling. Ik dacht altijd dat een pup echt duidelijk langzamer zou groeien als je hem weinig voer zou geven, maar mijn conclusie is dat dat dus niet gebeurt. Kuma iig niet. Zij wordt mager en groeit net zo hard door.
Bovendien moet een pup in de groei de juiste hoeveelheid voedingsstoffen krijgen lijkt mij :-\
Door Helen
#341374
Truus schreef: Bovendien moet een pup in de groei de juiste hoeveelheid voedingsstoffen krijgen lijkt mij :-\
Precies...maar hij moet ook niet te hard groeien. Dat kan funest zijn.... :-\ Het is ons gewoon na Kuma's operatie niet meer gelukt om haar zo langzaam mogelijk te laten groeien. Of je er nou 900g per dag of 400-500g per dag instopt. Ze groeit even hard....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door