Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door anita1963
#2959352
Wie heeft ervaring met dit middel voor honden met aandoeningen aan de luchtwegen(niet voor lekkende teefjes)
Door Tobi Kooiker
#2959379
Geen ervaring op dat vlak, maar houd de bijwerkingen in je achterhoofd.
Mijn inmiddels overleden hond die leed aan nierfalen, heeft het eventjes gehad tegen urineverlies. De bijwerkingen waren vreselijk...
Hij raakte totaal 'van het padje', kon niet meer gewoon lopen, had last van spiertrillingen en viel zomaar uit naar onze andere hond.
Toen we eenmaal de link legden met enurace, zijn we er natuurlijk snel mee gestopt en waren de verschijnselen snel over. In mijn zoektocht naar info ben ik meerdere van deze verhalen tegengekomen. Dus wees je bewust van deze mogelijkheid.
Door Lizzy
#2959506
Het middel gebruiken omdat het deze bijwerkingen heeft?

Verwijding van de luchtwegen (bronchi) door ontspanning van de spieren die deze omgeven (bronchodilatatie) en vermindering van de slijmvorming in de longen (respiratoire slijmvliezen).

Ik heb er eerlijk gezegd geen ervaring mee. Ja, ik heb het aan mijn hond gegeven vanwege urine incontinentie en ik vond het smerig rot spul. Zij ging ook totaal van het padje. Raakte totaal de weg kwijt. Werd ontzettend onrustig en moeizaam in de omgang. Kortom, ik zou hopen dat er andere medicijnen zijn om verwijding van de luchtwegen te bewerkstelligen die minder naar zijn qua bijwerkingen.....
Door anita1963
#2959793
De reacties van honden op dit middel zijn zo verschillend,ik heb eindelijk een DA gevonden die ervaring heeft met chronische bronchitis en interstiele pneunomie en hij maakt van dit middel gebruik.
Het is heel moeilijk omdat hij dus totaal niet hoest en dus moeilijk in te schatten of hij benauwd is door slijm,de thiazinamium bestaat voor het grootste deel uit aspirine ,dus bloedverdunner en de inhalator wat het beste zou zijn lukt niet met hem.
Ben dus zwaar zoekende of theofylline of efedrine??
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door