Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#336817
Ik heb vandaag dus gebeld voor een afspraak bij de dermatoloog (dr. vroom), maar wat blijkt je kan daar dus alleen terecht als je doorverwezen wordt door de DA. Dus dat is echt balen en ik weet dus niet wat ik nu moet doen, want het gaat steeds slechter met Ziggy en in mijn DA heb ik dus helemaal geen vertrouwen. Ik word er echt een beetje gek van en ik wil zo graag dat Ziggy eindelijk een keer gezond wordt.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op di 21 jun 2005, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ine
#336832
Je da bellen en gewoon om een doorverwijzing vragen!
Niets meer en niets minder!
Je hebt alleen maar een briefje nodig, net als bij ons ;)
Door Laura2004
#337439
Het is gelukt! ;D Ik heb mijn doorverwijzing morgen binnen en over twee weken op vrijdag 1 juli om precies te zijn heb ik een afspraak bij de dermatoloog en dan hoop ik dat ik eindelijk antwoorden krijg.
Vinden jullie het verstandig om al aan zo'n eliminatie dieeet van Carnibest te beginnen of zal ik afwachten wat ze daar zeggen?
Laatst gewijzigd door Laura2004 op di 21 jun 2005, 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ster
#337465
Verwacht van het eerste consult niet teveel. Bij mij was het mijn verhaal doen, afkrabsel bekijken en dan info over hun eigen eliminatiedieet. Weet je al of het geen schurft is ed. (?) Dan zou je misschien ook eerst zelf het Carnibest eliminiatiedieet kunnen uitproberen. Scheelt weer kosten. Mijn dermatoloog wilde iig nergens anders aan beginnen voordat ik dat eerst had gedaan. Maar kan me ook voorstellen dat je er voor je gemoedsrust wel naartoe wilt. Sterkte ermee!
#337468
Ster schreef: Verwacht van het eerste consult niet teveel. Bij mij was het mijn verhaal doen, afkrabsel bekijken en dan info over hun eigen eliminatiedieet. Weet je al of het geen schurft is ed. (?) Dan zou je misschien ook eerst zelf het Carnibest eliminiatiedieet kunnen uitproberen. Scheelt weer kosten. Mijn dermatoloog wilde iig nergens anders aan beginnen voordat ik dat eerst had gedaan. Maar kan me ook voorstellen dat je er voor je gemoedsrust wel naartoe wilt. Sterkte ermee!
Ik weet al dat het geen schurft, schimmel of bacteriele infectie is en ik ga in ieder geval geen brokken geven, maar zelf een eliminatie dieet van carnibest proberen.
Ik hoop dat ze wel met iets komen, want hoe Ziggy er uit ziet is gewoon niet meer gezond. Ze heeft bijna geen vacht meer over en haar tepels liggen helemaal open, dus als het daar niks wordt dan ga ik naar een homeopathische da.
Door Ster
#337469
Vervelend voor jullie. Boef is er ook niet al te best aan toe. Ik doe hem geregeld een kap om en vaak sokken aan zijn achterpoten om te voorkomen dat hij zichzelf kapot bijt/krabt. Misschien kun je de dermatoloog even bellen en doorgeven dat je al wilt beginnen aan het dieet. Twee weken winst.
#337485
Ster schreef: Vervelend voor jullie. Boef is er ook niet al te best aan toe. Ik doe hem geregeld een kap om en vaak sokken aan zijn achterpoten om te voorkomen dat hij zichzelf kapot bijt/krabt. Misschien kun je de dermatoloog even bellen en doorgeven dat je al wilt beginnen aan het dieet. Twee weken winst.
Ik ga zeker al aan dat dieet beginnen. Laat jouw hond de sokjes zitten ? Ziggy niet die bijt ze kapot. En ze blijft iedere keer haar tepels openkrabben.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op di 21 jun 2005, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
#337507
bernergek schreef: Wat fijn dat je nu die verwijzing hebt. Misschien kan er dan eindelijk iets gedaan worden voor die arme Ziggy. En kan jij eindelijk gaan genieten van haar.
Ik zal voor je duimen. :-*
Hou je ons op de hoogte als je geweest bent?
Dank je voor het duimen :-* En ik hou jullie zeker op de hoogte.
#337531
Mooi zo, sommige da's zijn zo laks in het doorverwijzen, gelukkig zijn we allemaal wat mondiger geworden en leren we wat we wel en niet moeten eisen ;)
Niet zo gek om alvast te beginnen, dat zijn al 2 weken winst!
Bedenk wel, dat Ziggy dus echt, helemaal niets anders mag hebben, dan alleen dat voer! Geen tussendoortjes, geen gevallen plakje komkommer, helemaal niets!
Dus ook visite verbieden iets te geven, want anders ben je terug bij af!(bwvs)
Succes
Door Ster
#337549
Laura2004 schreef:Laat jouw hond de sokjes zitten ? Ziggy niet die bijt ze kapot. En ze blijft iedere keer haar tepels openkrabben.
Mijn hond is een beetje een sulletje, dus ja, hij laat ze zitten. De eerste keer dat ik ze omdeed deed hij de hele dag! alsof hij invaliede was, maar het idee om de sokken kapot te bijten, daar kwam hij niet op. Gelukkig voor mij. Ik bind ze wel vast anders gaan ze met krabben vanzelf af. Kap werkt goed tegen bijten op tepels. Wat een gedoe he? Succes bij de DA! Lekker veel doorvragen en zeuren zodat je niet met 10 minuten alweer buiten staat.
#337579
ine schreef: Mooi zo, sommige da's zijn zo laks in het doorverwijzen, gelukkig zijn we allemaal wat mondiger geworden en leren we wat we wel en niet moeten eisen ;)
Niet zo gek om alvast te beginnen, dat zijn al 2 weken winst!
Bedenk wel, dat Ziggy dus echt, helemaal niets anders mag hebben, dan alleen dat voer! Geen tussendoortjes, geen gevallen plakje komkommer, helemaal niets!
Dus ook visite verbieden iets te geven, want anders ben je terug bij af!(bwvs)
Succes
Dat wordt wel heel moeilijk met de cursus. Ik kan dan niet belonen. Ik verbied mensen altijd om mijn honden wat te geven (hondekoekjes en brood enzo) dus dat is niet zo'n groot probleem. Maar over de cursus moet ik ff nadenken dan.
#337580
De assistente zat ook te zeuren, maar ik zei gewoon dat ik die doorverwijzing deze week nog wilde hebben en een half uurtje later belde ze me terug om te zeggen dat het geregeld was. Ze doen allemaal raar tegen me sinds ze weten dat ik barf, echt heel vervelend.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door