Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door zhiva
#2958676
Kaya heeft een bultje in haar bil. Het is net een losse knikker, ik kan het 'vastpakken' en het zit onderhuids.
Ze heeft er geen last van maar het viel met gisteren ineens op. Zit dan ook in dubio om een trip DA te maken.
In mijn achterhoofd houd ik altijd aan beter 1x teveel, dan 1x te weinig. Maar wat zouden jullie doen?
In de gaten houden of het van vorm en/of groote veranderd? Of toch gelijk een afspraak met de DA?
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2958710
sella schreef: Het is zeker te weten geen talgbult in wording?
Dat weet ik dus niet, hoe herken ik dat?  :-\
Door sella
#2958721
Er komt met een paar dagen een hardig topje op wat na een week of wat uitbarst en je een gore talglaag krijgt.
Maar bij twijfel altijd even laten checken.
Buffel heeft bij de staartaanzet een raar bultje, is ook een talgbult die niet wil rijpen en is wel aangeprikt en geprobeerd door paul te dwingen te legen door er een snee in te zetten.
Maar ja dwarse taldklierding en mijn hond, dus het zal volgens de regeltjes gaan 8)
Door Lizzy
#2958740
Met bulten ga ik altijd naar de dierenarts. Dus dat is het enige advies dat ik weet te geven.
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#2958913
Mijn blonde reu heeft ook zo een onderhuids, los zittend bultje bij zijn knie. Heb het gevoel dat het aan de binnenkant van de huid zit. Je kunt het overal naar toe bewegen en je kunt het inderdaad makkelijk vastpakken. Hij heeft er totaal geen last van. Ik weet dat het bultje er al meer dan twee jaar zit. Misschien dat het iets groter is geworden, maar dat is dan minimaal. Heb het tot op heden nog niet laten zien aan een dierenarts.
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2958938
Het is idd precies zoals jij omschrijft Remy. We hebben besloten het een weekje aan te kijken. Als er verandering in komt maak ik gelijk een afspraak bij de DA. Bedankt voor de adviezen.
Door charmed
#2958974
Hier worden bultjes altijd gechecked. De meeste zijn vetbultjes, maar we hadden ook eens een ontstekingsbultje die is toen operatief verwijderd, bij een oudere dame van mij, die deze in haar borst had zitten. En een enkele was ook talg. Ik laat ze altijd even aanprikken, als ze verdacht zijn op vetbult of talgbultje.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door