Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2954410
Ondanks dat ik steeds feller tegen enten word, heb ik nu dan toch Spoiler van 2 jaar laten enten. Heb heel lang getwijfeld, mensen gevraagd hoe ze er over dachten en uiteindelijk mijn da gevraagd. Die niets opdrong, het helemaal bij mij liet liggen.
Probleem is, dat het overgebracht wordt door een bacterie, dus je hond weghouden bij stilstaand water is leuk, maar m.i. niet haalbaar. Tenminste, niet voor mij. Spoiler rent los door het bos, waar verspreid overal plassen en -langdurige- poelen liggen waar ze standaard naar toe/doorheen rent. Ik loop in het bos voor het plezier van die honden, moet ik ze dan maar gaan aanlijnen?
En als er iemand wel tegen enten is, ben ik het wel...  :-\ Spoiler reageert met de huid enorm op entingen en toch heb ik haar nu met de nieuwe vaccinatie laten enten. Volgende week is de 2e spuit :-[ En ja, ze heeft zoals verwacht weer flink gekrabd, heeft her en der weer korstvorming op de huid :-[ :-[ :-[ Ik weet de oorzaak, maar kan niet leven met het idee dat ze besmet zou raken terwijl ik het misschien had kúnnen voorkomen....
Het blijft een gok, die ieder voor zich moet nemen of niet. Ik durfde niet  :-[
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door