Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door charmed
#2952770
Ik ben met één van mijn honden erg aan het dubben. Sinds we Alpha Liponzuur geven aan de honden kunnen ze de temperatuur goed regelen. Behalve 1 van de 3. In het begin leek het goed te gaan, maar nu het warmer wordt. (eigenlijk al bij 17*C) heeft ze enorm veel problemen met de temperatuur en jeuk. Dat zijn de hoofdproblemen. Het bloed is elke keer goed, ze hebben allemaal wel iets verhoogd ureum, maar dat is elke keer bij alle 3 zo.

Het klopt gewoon niet, dat deze ene sheltie haar temperatuur zo hoog heeft. Nu kunnen we dat weer rechtzetten met Chinese kruiden, maar ik weet gewoon, dat we de oorzaak hiervan moeten zoeken. Maar ik kom er niet uit, en lichamelijk vinden we daarvoor ook geen oorzaak.

Wat ik mij al vaker bedacht heb is dat de vitamine B6 bij haar een probleem kan zijn, vraag me niet waarom, maar dat is just a feeling, deze zou bij haar te hoog kunnen zijn, terwijl ze de rest van de hoge doseringen vitamines nu goed kan gebruiken is gebleken, krijgt ze lage doseringen vitamines dan zakt ze als een pudding in elkaar, letterlijk en figuurlijk, is dan nog te moe om op te staan om te eten. De stofwisseling gaat dan ook gelijk plat liggen (om het zo maar even te zeggen).

Vandaag dus chinese kruiden erbij gedaan om te koelen (2 verschillende) en ze is springlevend) maar doe ik er maar 1, hangt ze er half tussenin. Dit zou eigenlijk iets moeten zijn voor Prudence, maar die doet het super goed. Net als Whisper.

Nu zit ik te denken om Bioresonantie te doen met haar, om te kijken of we er achter kunnen komen, waarom zij de enige is die niet koelen kan. Ik weet dat ik iets over het hoofd zie, maar ik heb geen idee wat! Maar aan de andere kant, ben ik bang voor Bioresonantie, geen idee waarom.

Wie heeft dit wel eens gedaan en weet of je idd er achter kan komen of ze bijvoorbeeld een te veel van een vitamine of zo binnenkrijgen? Of kan ik beter iets anders doen om uit te zoeken wat er aan de hand is? Zo ja wat?

Ik ben gewoon wat ideën nodig, zodat ik eens met mezelf in overleg kan gaan hoe verder met haar.
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3005676
Ben hier erg tevreden over bioresonantie bij 1 therapeut. Over andere therapeut niet, dat was jaren terug en kwam gewoon standaard riedel uit (kip en vlooien en tarwe). Nu bij "back to balance"van oervoer veel gedetailleerder. Zij kijkt naar veel verschillende dingen, waaronder ook vitamine en mineralen. Is ook niet echt zweverig vind ik, meten trillingsniveau en of dat wel of niet in balans is.

alles is energie, en dus heeft alles een trilling.

maar over koelen: ben ook bij ttouch/acupressuur/craniosacraal therapeut geweest ivm gewrichten hond, en zij kijkt met chinese blik, en heeft het dus over yin/yang, en over teveel warmte of te weinig warmte, en geeft aan dat voeding daar een belangrijke rol in kan geven. Als je hond te warm is, zou je bv meer koelende voeding kunnen geven. Zij kan dat dus ook voelen en meten, das misschien wel iets zweveriger, omdat dat niet gemeten maar gevoeld wordt..Maar ook over haar was ik erg enthousiast, en de zienswijze ook, wat er bij mijn hond uitsprong waren bepaalde disbalansen in bepaalde meridianen, die inderdaad te maken hadden met zijn probleem gebieden (vertering/bewegingsstelsel). Dit is Sabina van Loon.

Misschien heb je hier iets aan..en heb als je wilt ook meer info over de voeding en yin/yang als je wilt

groet Manon

Barfplaats wordt gesponsord door