Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door M. v.d. Heuvel
#2949442
Bij onze hond is aseptische meningitis vastgesteld. Dit is een auto immuunziekte, die zich richt op de hersenvliezen. Als het goed is, zal hij het overgroeien.
Alleen is er maar één behandeling, en dit is een zware prednison behandeling, die afgebouwd kan worden als de symptomen verminderen, maar tot ca. 6 maanden kan duren.
Is er iets wat ik kan geven om te ondersteunen.
Door hamada
#2949724
Wat een naar bericht. Hopelijk slaat de medicatie aan.
Hier krijgt Joy nu al een jaar prednison ivm syringo. Ze krijgt behalve vers vlees met af en toe een eitje of barfhapje en sinds kort cbd olie niets bijzonders. Wel heeft ze mogelijk door de pred chronische pancreatitis gekregen, dus mogelijk werkt wat minder vet voer ontlastend voor de pancreas?? Ze krijgt nu mager kvv en wat zalmolie erbij. Schijnt ook beter voor de pancreas te zijn.
Verder moet je rekening houden met echt vreetgedrag bij prednison; vaak eten honden alles wat los en vastzit, inclusief vuilnis en poep. Hier helpt het om Joy stukken komkommer, wortel en gekookte groente als maagvulling te geven, dan heeft ze toch af en toe een vol gevoel. Soms zelfs tot een halve komkommer in 1x, terwijl ze 10 kilo weegt.

Sterkte en beterschap met je hond.
Door Lizzy
#2949951
Ik denk eigenlijk dat er weinig is dat je kunt doen ter ondersteuning... In dit geval geef je dus prednison om het immuunsysteem plat te leggen en je kunt dus om te beginnen al niks geven om het immuunsysteem op te peppen. Maar ik zou eigenlijk, gezien de serieuze aard van de problemen, niet zelf gaan aantobben maar contact opnemen met een holistische dierenarts.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door