Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sella
#2933993
Alle hooikoortsmensen hebben het ook heel slecht, het is heel vroeg heel intens, alles is veel vroeger met bloeien, eigenlijk bloeide de hazalaar al in december.
De mijten die normaal doodvriezen zijn nu ook geheel ongeschonden door de winter gekomen.
Gevolg heel veel opleving van alle problemen bij mens en dier.
Is er met een wandeling of in de tuin een plant waar hij heel veel interesse voor heeft? Soms kunnen ze je zo helpen een sleutel te vinden om het probleem aan te pakken.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2934002
Ja ik moet zelf ook vaak niezen enzo.
Nee Maci heeft niet echt een voorkeur voor een plant of zo. Zijn voorkeur gaat uit naar water, plasjes, sloten incl stinksloten en modder....als het maar iets van water is. Ook gewassen worden is voor hem feest.
Enige boom in de tuin waar interesse voor is is de wilde hazelaar, hebben ze alle 3, is zeker lekker
Door sella
#2934052
Modder is verkoelend, dus je zou kunnen nadenken of je met een klei soort die in een natuurwinkel te koop is, zou kunnen helpen, het trekt ook vuil uit het lichaam nl.
Water is niet zo vreemd of opvallend voor een waterhond natuurlijk, maar modder voorliefde wel wat meer.
Wassen maakt de huid schoon, vinden en vonden mijn jeukhondjes heerlijk.
Buffel is sinds ik de waterblazer heb idolaat van dat ding, en als je ziet wat een stof er uit de vacht komt, zelfs met 2 keer per dag uitblazen :o
Dus er zitten schijnbaar heel veel fijne pollen en stofjes in de lucht momenteel.
Zoek dan maar uit wat de trigger is, of dat het de som van overload is.
Wilde hazelaar is ook iets uit de phytotherapie, maar heb ik qua werking niet meteen voor de geest. Ga even googelen.
Door Wolves fotografie
#3073089
Dit is al een oud topic, dus ik weet niet of het nog nut heeft om te reageren, maar ik heb ervaring met Apoquel. Mijn Duitse Herder Quinten krijgt het nu alweer bijna een jaar.
Voor de Apoquel hebben wij al van alles geprobeerd. Allerlei verschillende brokken, vers vlees, vage testen, uiteraard medicatie zoals Atopica, bloedtest, desensibilisatie kuur en noem maar op. Het enige dat hielp was het middel dat ik eigenlijk niet wilde gebruiken aangezien het zo heel veel nare bijwerkingen heeft: Prednoral.

Toen mijn dierenarts vertelde over Apoquel, een middel zonder alle nare bijwerkingen dat in de toekomst beschikbaar zou worden, had ik uiteraard geen zin om te wachten! Na een zoektocht op het internet kwam ik erachter dat het in Amsterdam al wel gegeven werd. Met hulp van mijn dierenarts kon ik het daar inderdaad krijgen voor Quint. Het werkt net zo goed als de pred, is wel heel veel duurder, maar heeft tenminste niet alle bijwerkingen die de pred heeft. Ik heb er de duurdere prijs graag voor over, want niets is zo erg als een hondenbeest dat helemaal gek wordt van de jeuk!
Gebruikersavatar
Door moppie
#3074264
Onze reu is allergisch voor huisstofmijt en meelmijt. Ook als hij zwemt heeft hij jeuk maar dit is niet van het water maar van al wat er mee opgemeurd word.
Dit is getest in een holistische DAP
Na 3 jaar sensibilisatiekuur zonder effect ben ik er in juni 2014 mee gestopt  ( toevallig, door de drukte gewoon vergeten te geven :-[) en plots geen jeuk meer.
Helaas ging dit goed tot november, toen ging de verwarming weer aan ( vloerverwarming ).
Zijn huid is zoals ze moet zijn, enkel door het krabben ligt het open onder zijn oksels. Ook bijt hij heel veel op zijn poten.
Ik zou graag apoquel willen proberen om te zien of dit effect heeft maar helaas is het in België nog niet te verkrijgen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3074269
moppie schreef: Onze reu is allergisch voor huisstofmijt en meelmijt. Ook als hij zwemt heeft hij jeuk maar dit is niet van het water maar van al wat er mee opgemeurd word.
Dit is getest in een holistische DAP
Na 3 jaar sensibilisatiekuur zonder effect ben ik er in juni 2014 mee gestopt  ( toevallig, door de drukte gewoon vergeten te geven :-[) en plots geen jeuk meer.
Helaas ging dit goed tot november, toen ging de verwarming weer aan ( vloerverwarming ).
Zijn huid is zoals ze moet zijn, enkel door het krabben ligt het open onder zijn oksels. Ook bijt hij heel veel op zijn poten.
Ik zou graag apoquel willen proberen om te zien of dit effect heeft maar helaas is het in België nog niet te verkrijgen.
Waarom niet eerst iets natuurlijkers geven?
Ik zou starten met bromelain, papain en quercitine. En een papje van kurkuma/zwarte peper/kokosolie.
Hier werkt dit namelijk top! Wel in combinatie met héél veel maatregelen in huis, maar dan heb ik wel een jeukvrije én medicijnvrije hond!
Gebruikersavatar
Door moppie
#3074276
Hope schreef: Waarom niet eerst iets natuurlijkers geven?
Ik zou starten met bromelain, papain en quercitine. En een papje van kurkuma/zwarte peper/kokosolie.
Hier werkt dit namelijk top! Wel in combinatie met héél veel maatregelen in huis, maar dan heb ik wel een jeukvrije én medicijnvrije hond!
Bedankt voor de tip. Doe je dit allemaal onder het eten ?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3074293
moppie schreef: Bedankt voor de tip. Doe je dit allemaal onder het eten ?
Ja.
Nelson krijgt 1 keer per dag te eten en daar gaat dan een halve tablet quercitine, een halve tablet bromelain/papain bij, het kurkuma-papje en zijn kruiden. Gaat prima!
Door Anne in Zweden
#3074310
Hope schreef: Ja.
Nelson krijgt 1 keer per dag te eten en daar gaat dan een halve tablet quercitine, een halve tablet bromelain/papain bij, het kurkuma-papje en zijn kruiden. Gaat prima!
Ik weet dat er een apart topic voor bestaat, maar even voor de snelligheid: hoe maak jij dat papje? Welke verhoudingen? En smelt je de kokosolie eerst?
Gebruikersavatar
Door Radja
#3074419
- 1/4 cup kurkuma ; dat overeen komt met 60 ml/60 gram.
- 250 ml water (en wat extra’s tijdens het maken van de pasta).
- 3/4 theelepel verse gemalen zwarte peper
- 35 ml extra vergine olijf of kokosolie


Anne in Duitsland schreef: Ik weet dat er een apart topic voor bestaat, maar even voor de snelligheid: hoe maak jij dat papje? Welke verhoudingen? En smelt je de kokosolie eerst?
Gebruikersavatar
Door moppie
#3074426
Radja schreef: - 1/4 cup kurkuma ; dat overeen komt met 60 ml/60 gram.
- 250 ml water (en wat extra’s tijdens het maken van de pasta).
- 3/4 theelepel verse gemalen zwarte peper
- 35 ml extra vergine olijf of kokosolie
Is dat voor 1 maaltijd ?
Gebruikersavatar
Door Radja
#3074435
moppie schreef: Is dat voor 1 maaltijd ?

Nee dat is het recept. Voor de juiste hoeveelheid om je hond te geven,even zoeken in de bieb in het hoekje medisch.
Door Laura2004
#3074476
Anne in Duitsland schreef: Ik weet dat er een apart topic voor bestaat, maar even voor de snelligheid: hoe maak jij dat papje? Welke verhoudingen? En smelt je de kokosolie eerst?
Ik doe het gewoon op gevoel,  ongeveer een eetlepel kokosolie verwarmen tot het vloeibaar is, daarna iets af laten koelen en versgemalen zwarte peper erdoor,  een snufje. En daarna anderhalve of twee theelepels kurkuma. Ik maak dit iedere dag vers. Met olijfolie is het makkelijker te maken omdat dit al vloeibaar is, maar Teki vindt het een stuk minder smakelijk met olijfolie. 
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door