Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door toscak
#2933121
Nou, het is ongelooflijk hoor... Al een paar dagen mega veel jeuk en dan schrijf je een topic voor hulp en dan is ineens de volgende dag zijn jeuk weg? Jullie hebben dus goed geholpen ;)

Vandaag nog niet 1 keer zien krabbelen en ik kan zelfs rustig mijn hand op zijn rug leggen zonder dat het meteen helemaal samentrekt. Misschien was het inderdaad een sloot, of misschien was het een aardbei of 1 van de nieuwe lamsbeloningen. I don't know, maar ben voor nu voorzichtig positief!
Door toscak
#2933962
Het is er toch weer sinds gisteravond :(. Gisteren hebben we een 'normale' dag gehad, maar zonder zwemmen in de sloot. Wel in de zee. Verder ook tussendoortjes... Het moet dus bijna wel te maken hebben met voeding of met planten ofzo?
Door sella
#2934054
Of toch stofjes in het zoete water.
Mijn honden mogen niet meer in zoet water zwemmen. Alleen in zee of heel diep en snel stromend water.
Er zit zoveel ellende in de sloten, er is al blauwalg enz. Nou wil blauwalg ook extreem jeuk geven.
Sinds ik de keuze voor niet in sloten ect zwemmen heb gemaakt, is het jeuk probleem grotendeels opgelost.

Dit omdat het zo met vlagen gaat doet bij mij herkenning oproepen.
Door sella
#2934061
Ik spoel wel af na zwemmen in zee, de zoutkorrels na opdrogen kunnen ook jeuk geven.
Afspoelen na zwemmen in zoetwater hielp niet tegen de jeuk.
Door bloemetje
#2934244
sella schreef: Ik spoel wel af na zwemmen in zee, de zoutkorrels na opdrogen kunnen ook jeuk geven.
Afspoelen na zwemmen in zoetwater hielp niet tegen de jeuk.
+1
Door Lizzy
#2934385
toscak schreef: Het is er toch weer sinds gisteravond :(. Gisteren hebben we een 'normale' dag gehad, maar zonder zwemmen in de sloot. Wel in de zee. Verder ook tussendoortjes... Het moet dus bijna wel te maken hebben met voeding of met planten ofzo?
Het kan zelfs door het zwemmen in zout water komen. Misschien moet je hem anders even wassen met een zeeeeeeer milde hondenshampoo. Of goed afspoelen en daarna heeeeeeeeel goed drogen.

Heeft hij helemaal geen plekjes of bultjes op zijn huid?

Hoe is het vandaag?
Door toscak
#2934654
Vandaag is het weer helemaal goed, maar we zijn overdag wel op een show geweest dus denk dat dat hem wel afleidt van de evt jeuk. Zijn net een uurtje thuis, maar nog niet gekrabbeld. Dus lijkt weer goed... Maar inderdaad nu 2 dagen niet gezwommen en geen tussendoortjes.

Nee helemaal geen plekjes of bultjes, nogmaals gecheckt. Wel extreem in de rui (geweest), dus behoorlijk 'kaal' voor een labrador. En hiervoor stonk hij erg naar reu op de achterhand, maar dat is nu ook zo goed als weg.

Ik zal hem inderdaad eens wassen als het weer gebeurd, ik heb Sebomild P. Is dat mild genoeg?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door