Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jantina
#2929687
Gisteren met Nina naar de DA geweest. Ze had al een paar dagen diarree (brei) en volgens mij waren de darmen van slag omdat het begonnen is na het snoepen van de paardenmuesli. Madame weet nog wel eens naar stal te ontsnappen en daar was een zak muesli kapot gegaan waaran zij zich te goed heeft gedaan. Die granenzooi kwam er onverteerd weer uit van achteren. Het hield echter een paar dagen aan en mijn finidiar was op (gaven we voor de nacht) en de DA wilde haar eerst zien alvorens iets mee te geven. Nu kregen we dus Metrobac, een antibioticakuur wat ik zelf een beetje overdreven vond. Ze heeft daar gisterenavond 1x van gehad maar het was al veel minder en vanmorgen weer mooie drolletjes. Zouden jullie nou zo'n kuur van 5 dagen afmaken? Pup is 14 weken, en is totaal niet ziek geweest ondanks de diarree, at/eet prima, speels, geen koorts enz.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2929705
Nou nee, ik maakte dat niet af. Ik lees en zie dat er bij dit soort klachten (diarree in de breedste vorm) ook al vaak 1x ab gespoten wordt en dan moet het al goed zijn en dat is het dan vaak ook. Zeker als je weet dat de diarree door de paardenhap werd veroorzaakt, dan is het meestal een kwestie van de zooi eruit laten komen en dan hersteld zich dat vanzelf weer.
In zo'n geval van zooi gegeten= diarree had ik ook geen finidiar gegeven. Het lichaam wil opruimen en finidiar ertraagt dat dan alleen maar. ( en ja nee, ik nsap dat je geen ondergescheten bench wil  :biggrin2: )
Door Parelridder
#2930064
Misschien heb je hier iets aan: http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 4&rId=1196

Hier staat o.a.
Kan ik zomaar met dit medicijn stoppen?
Als u te vroeg stopt zijn de parasieten of bacteriën waarschijnlijk nog niet volledig verdwenen en kunt u opnieuw klachten krijgen. Maak daarom de hele kuur af.
Als u allergische reacties of ernstige bijwerkingen krijgt, moet u wel stoppen met de kuur. Neem in dat geval direct contact op met uw arts.


Als je eenmaal begonnen bent aan een ab kuur, zou ik deze zelf in principe wel af maken. Mócht het na vroegtijdig beeindigen weer terug komen, dan wordt het zo'n gerommel met ab :-\
Maar mocht ze het nogmaals hebben, probeer eens homeopatische tabletjes van VSM (ik kom niet op de naam.. bruin-wit doosje.. wie o wie??)


Edit: tikfout in merknaam
Laatst gewijzigd door Parelridder op vr 23 mei 2014, 08:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Annemarie Rijnveld
#2930150
Parelridder schreef: Misschien heb je hier iets aan: http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 4&rId=1196

Hier staat o.a.
Kan ik zomaar met dit medicijn stoppen?
Als u te vroeg stopt zijn de parasieten of bacteriën waarschijnlijk nog niet volledig verdwenen en kunt u opnieuw klachten krijgen. Maak daarom de hele kuur af.
Als u allergische reacties of ernstige bijwerkingen krijgt, moet u wel stoppen met de kuur. Neem in dat geval direct contact op met uw arts.


Als je eenmaal begonnen bent aan een ab kuur, zou ik deze zelf in principe wel af maken. Mócht het na vroegtijdig beeindigen weer terug komen, dan wordt het zo'n gerommel met ab :-\
Maar mocht ze het nogmaals hebben, probeer eens homeopatische tabletjes van VDM (ik kom niet op de naam.. bruin-wit doosje.. wie o wie??)
Okugest?
Door Lizzy
#2930178
Parelridder schreef: Misschien heb je hier iets aan: http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 4&rId=1196

Hier staat o.a.
Kan ik zomaar met dit medicijn stoppen?
Als u te vroeg stopt zijn de parasieten of bacteriën waarschijnlijk nog niet volledig verdwenen en kunt u opnieuw klachten krijgen. Maak daarom de hele kuur af.
Als u allergische reacties of ernstige bijwerkingen krijgt, moet u wel stoppen met de kuur. Neem in dat geval direct contact op met uw arts.


Als je eenmaal begonnen bent aan een ab kuur, zou ik deze zelf in principe wel af maken. Mócht het na vroegtijdig beeindigen weer terug komen, dan wordt het zo'n gerommel met ab :-\
Maar mocht ze het nogmaals hebben, probeer eens homeopatische tabletjes van VSM (ik kom niet op de naam.. bruin-wit doosje.. wie o wie??)


Edit: tikfout in merknaam
Moet er volgens mij wel sprake zijn van een probleem veroorzaakt door bacterieen. En in geval van Nina is dat de vraag....
Door Parelridder
#2930189
Lizzy schreef: Moet er volgens mij wel sprake zijn van een probleem veroorzaakt door bacterieen. En in geval van Nina is dat de vraag....
Ik vraag me dat ook af, maar eenmaal begonnen met een ab kuur, zou ik het er niet op durven gokken deze vroegtijdig te stoppen. 't Is gewoon een heel vervelend dilemma: een ab-kuur zet je alleen in als het nódig is, te meer bij een puppy :( maar als je er aan begint.. De da heeft pup onderzocht en kennelijk ingeschat dat er ab nodig is. Op grond van het verhaal - leeftijd, de mate van klachten, de duur, mate van onderzoek - zou ik zélf (nog) geen ab willen, maar ik weet niet op grond waarvan de da dit anders heeft ingeschat :-\
Een ab starten betekent voor mij in de regel dat ik het af maak, om de werkzaamheid in de toekomst te behouden, je kunt het eens verschrikkelijk nodig hebben..
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2930207
Met alle respect, maar er zijn maar weinig dingen waar je geen ab voor krijgt. Maar wat ik al eerder zei, heel vaak wordt in de praktijk 1 spuit ab gezet, die werkt voor 2dagen en dan is het ook goed. En zo niet, kun je pillen bijhalen. Dus 1 pil erin zou dan net zo "ernstig" zijn als wanneer er alleen een spuit  ab ingaat.

Is er echt sprake van een bacteriële infectie, dan zeg ik ook volmondig...afmaken die kuur. Maar nu...diarree door paardevoer...neuh. 
Door Jantina
#2930224
Nina is een allesvreter. Ik vind dat ze daar even doorheen moet en weerstand op moet bouwen, alle honden snoepen hier wel eens paardenpoep, kippenstront enz en hebben daar geen last van. Maar ja, dat had ik de DA niet moeten vertellen want die dacht dan toch dat het daar wel mee te maken zou hebben dus AB. Dat is dus de reden geweest dat ze dat heeft mee gegeven denk ik. Ik vind mezelf wel een stom ei dat ik finidiar ipv okugest heb gegeven, duhhhh dat heb ik altijd in huis!  :doh:
Gebruikersavatar
Door Hope
#2930250
Jantina schreef: Nina is een allesvreter. Ik vind dat ze daar even doorheen moet en weerstand op moet bouwen, alle honden snoepen hier wel eens paardenpoep, kippenstront enz en hebben daar geen last van. Maar ja, dat had ik de DA niet moeten vertellen want die dacht dan toch dat het daar wel mee te maken zou hebben dus AB. Dat is dus de reden geweest dat ze dat heeft mee gegeven denk ik. Ik vind mezelf wel een stom ei dat ik finidiar ipv okugest heb gegeven, duhhhh dat heb ik altijd in huis!  :doh:
Ach ja, fouten maken doen we allemaal hoor!
Ik zou gewoon stoppen. Ik vind de mogelijke bijwerkingen een groter risico dan nu stoppen. Ab zet darmen misschien juist wel op de kop, en daar zit je niet op te wachten.
Door miik
#2930307
Ik zou ook stoppen...
Door het geven van een lange antibiotica kuur heb je kans dat je juist alle goede bacterien in de darmen om zeep helpt. En zeker bij een pupje heb je kans dat je daar nog maandenlang last van gaat houden... Dus nee, ik zou de kuur niet afmaken. Sterker nog, een hond die diaree krijgt door paardespul had ik geen antibiotica gegeven... maar goed, dat is achteraf.
Door Khari
#2930617
Ik zou ook stoppen met de kuur. Er is nu geen bacterie in het spel maar iets verkeerds gegeten.
Ik zou eerder iets geven wat de maag/darmen ondersteund, een af kuur geeft meer problemen in dit geval dan dat het wat doet
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door