Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#2929621
Nelson heeft jeuk. Alleen op zijn buikje, verder nergens.
Hij heeft geen vlooien, er zit (of zat) ook geen teek. De huid waar hij krabt wordt langzaamaan steeds een beetje roder.

Met Hope in mijn achterhoofd vind ik jeuk niet echt iets om te negeren, maar ik wil ook niet in paniek raken. Ik heb het een paar dagen afgekeken, maar het wordt niet beter.
Zijn slijmvliezen zijn verder mooi van kleur. Zijn oren mooi wit en niet warm.
Het is gewoon een glimmende, vrolijke pupsel. Met jeuk aan zijn buikje.

Iemand een idee?

Ik wil NIET met hem naar een reguliere dierenarts. Ze zijn me daar te snel met heftige zalfjes, ab en andere rotzooi.
Laatst gewijzigd door Hope op vr 27 jun 2014, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Manon
#2929632
Toen die van mij nog klein was, had ze ook altijd een superlelijk buikje, maar dit kwam altijd omdat ze van alles ondernam en haar buik natuurlijk dicht bij de grond was, dus idd door planten, takken, e.d. Toen ze wat langere poten had, was het zo over ;)
Gebruikersavatar
Door Hope
#2929676
Lizzy schreef: Wandel je misschien door gras en andere planten zoals brandnetel met hem?
Ja, wij hebben een tuin vol gras, een weiland vol (heel hoog) gras en we wandelen in het bos door het gras. Maar zeker bij ons thuis is het echt alleen gras (gazon). Het weiland mag hij niet in, maar stiekem probeert hij het nog wel eens. Hij vindt de shetlander zo leuk  ;)
Door Martine-Tom
#2929688
Hope schreef: Ja, wij hebben een tuin vol gras, een weiland vol (heel hoog) gras en we wandelen in het bos door het gras. Maar zeker bij ons thuis is het echt alleen gras (gazon). Het weiland mag hij niet in, maar stiekem probeert hij het nog wel eens. Hij vindt de shetlander zo leuk  ;)
Heeft Tom ook last van, gewoon gras gaat prima maar zodra het in bloei gaat (heet dat zo?) dan stikt ie van de jeuk aan zijn buik, borst en voeten...
Gebruikersavatar
Door Hope
#2929692
Martine-Tom schreef: Heeft Tom ook last van, gewoon gras gaat prima maar zodra het in bloei gaat (heet dat zo?) dan stikt ie van de jeuk aan zijn buik, borst en voeten...
Doe je daar nog iets aan Martine?
Door Martine-Tom
#2929693
Hope schreef: Doe je daar nog iets aan Martine?
Niet in lang gras lopen, thuis er ook voor zorgen dat die lange halmen geknipt zijn en als hij zo'n jeuk heeft was ik hem met teershampoo dat helpt altijd wel goed. Gewoon gemaaid gras enzo gaan allemaal prima, hier is het echt alleen als het gras bloeit waar hij last van heeft.
Door BlissSpirit
#2929761
Ik weet niet of hij veel in het water zit, maar hier had Spirit er last van als ze in het water was geweest en ik haar gewoon op liet drogen.
Nu blaas ik haar al een paar jaar droog en ze heeft nergens meer last van. Ze had het ook alleen op haar buik.
Door Ellie
#2929763
Ik zou, als dit de oorzaak is, sowieso wat zalfjes proberen: honingzalf en calendula, allemaal natuurlijk zalfjes. Het kalmeert een gevoelig huid. En vergeet kokosolie niet: dat doet soms ook wonderen! Succes
Gebruikersavatar
Door Hope
#2929768
BlissSpirit schreef: Ik weet niet of hij veel in het water zit, maar hier had Spirit er last van als ze in het water was geweest en ik haar gewoon op liet drogen.
Nu blaas ik haar al een paar jaar droog en ze heeft nergens meer last van. Ze had het ook alleen op haar buik.
In water komt hij niet, dat vindt meneer te nat  :P
Ellie schreef: Ik zou, als dit de oorzaak is, sowieso wat zalfjes proberen: honingzalf en calendula, allemaal natuurlijk zalfjes. Het kalmeert een gevoelig huid. En vergeet kokosolie niet: dat doet soms ook wonderen! Succes
Dat klinkt goed! Ik ga eens wat proberen inderdaad, dank je!
Door BlissSpirit
#2929782
Hope schreef: In water komt hij niet, dat vindt meneer te nat  :P

Dat klinkt goed! Ik ga eens wat proberen inderdaad, dank je!
Slimme hond!!!
Maar voor een labje wel bijzonder, geniet ervan, haha
Gebruikersavatar
Door Hope
#2929821
BlissSpirit schreef: Slimme hond!!!
Maar voor een labje wel bijzonder, geniet ervan, haha
Zeker bijzonder! Ach, ik vind het niet zo erg.
Hier mag hij toch nergens in het water, veel te vies en veel te weinig (zeg maar geen) stroming.
Ik moedig het dus ook zeker niet aan.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2929879
nova schreef: gekke vraag: misschien  puppy acne?
Helemaal niet gek, fijn dat je meedenkt!

Nooit van gehoord. Vrouwtje gaat goegelen  ::)
Door Anne in Zweden
#2929897
Misschien een relatie met die stukjes paardenhoef die je in Snackplaats noemt? Maar dan zou de jeuk waarschijnlijk ook ergens anders zitten, niet op zijn buik.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door