Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#2925745
bloemetje schreef: Ik heb heeeel erg fout een vreetmachine gemaakt van een notoire weigeraar met cesar kuipjes  :-[ :P ::)
Ik mengde een theelepel door zijn etrn en dat deed t m. Dat heb ik toen heel langzaam weer afgebouwd toen hij een tijd goed gegeten had en hij zich de gewoonte weer eigen had gemaakt zijn bakje leeg te eten.
Ja, zo iets bedoelde ik met desnoods ongezond.
Hier kreeg een kat met leververvetting die MOEST eten ook ongezond blikvoer (niet te veel) door het eten. Als ze dan wel eten en je het erna afbouwt. Scheelde mij het dwangvoederen, want daar werd het eetgedrag ook niet beter van.
Door hamada
#2925760
Hier hielp het wel om wat sterk ruikend kattenvoer (blik, sheba) door het hondenvoer te mengen. Vaak was maar een eierlepeltje nodig, niet meer.
Succes met alle foefjes, want niet eten van de hond maakt vaak juist het baasje erg onrustig.
Tenminste: zo werkt het hier ;)
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2926375
Ik herken het ook, alleen bij botwerk. Ik vind dat best lastig, kvv, vlees en orgaan (waar hij eerst moeite mee had) gaan nu goed. Alleen dat botwerk vind ik nog wel eens tussen mijn planten..
Eet hij de ene week kwartel een dag later, blij, dus dat weer aangeboden, blieft hij het de week erop 4 dagen lang niet, dat ik toch gedwongen ben wat anders te geven..
Gebruikersavatar
Door startouw
#2926387
Fenixjuh schreef: Ik herken het ook, alleen bij botwerk. Ik vind dat best lastig, kvv, vlees en orgaan (waar hij eerst moeite mee had) gaan nu goed. Alleen dat botwerk vind ik nog wel eens tussen mijn planten..
Eet hij de ene week kwartel een dag later, blij, dus dat weer aangeboden, blieft hij het de week erop 4 dagen lang niet, dat ik toch gedwongen ben wat anders te geven..

Hier ook zo een,  vleesbot laat ze vaak liggen.en dan vooral de karkassen. en soms eet ze het zo ineens op , en ik heb echt geen idee waarom de ene dag  wel en de andere dag staat ze er wat tegen te duwen en om heen te draaien.  Nu is ze 10,  en barft  nog geen jaar ,maar verder goed gezond.  gewoon een gekke hond  :biggrin2:
Door tt-tjes
#2928662
Donderdag ga ik met Balou naar Maarten, hij wordt binnenste buiten gedraaid. Hij krijgt een echo van zijn buik, we maken foto's van zijn hele lijf om gekke dingen uit te sluiten.
Maar het kan zo zijn dat Balou een perianale hernia overgehouden heeft van zijn verstopping vorig jaar, en dat hij daar heel veel last van heeft.

We gaan het afwachten. Als het een hernia is vraag ik me wel af wat de operatie kosten daarvan worden.  :-\
Door tt-tjes
#2929430
Vanavond heeft Balou voor de eerste keer in weken zijn bak leeggegeten.  Ik meng zijn eten nu met blikvoer van hermanns, gekocht bij via natura afgelopen weekend. Ook krijgt hij nu iberogast. Ik twijfel nu weer of ik morgen al die onderzoeken moet laten doen omdat ik het bijna niet kan betalen.
ik voel me zo'n slechte hondenmoeder vanwege deze gedachten
#2929786
Alles is nagekeken, foto's gemaakt van zijn buik en borst; uitgebreide echo van zijn hele buik. Bloed nagekeken, urine nagekeken. Hij had vanochtend ook in ene koorts. Bloed gaf ontsteking aan en ureum was te hoog. SG was wel goed.
Echo van de nieren was niets op te zien. Maarten denkt dus dat hij nierbekkenontsteking heeft. AB gekregen en even in de gaten houden hoe hij daar op gaat reageren.
#2929787
tt-tjes schreef: Alles is nagekeken, foto's gemaakt van zijn buik en borst; uitgebreide echo van zijn hele buik. Bloed nagekeken, urine nagekeken. Hij had vanochtend ook in ene koorts. Bloed gaf ontsteking aan en ureum was te hoog. SG was wel goed.
Echo van de nieren was niets op te zien. Maarten denkt dus dat hij nierbekkenontsteking heeft. AB gekregen en even in de gaten houden hoe hij daar op gaat reageren.
Toch maar goed dat je geweest bent :-*
Ik hoop dat hij nu snel hersteld en je dit ver achter je kunt laten!!
#2929790
Lizzy schreef: Toch maar goed dat je geweest bent :-*
Ik hoop dat hij nu snel hersteld en je dit ver achter je kunt laten!!
Dat hoop ik ook. Ik brn nu al maanden aan het dokteren met de jongens, er is elke keer wel iets, dan bij die en dan bij die. Ik ben al zover dat ik gezegd heb dat ik na deze nooit geen hond meer wil omdat ik er wel klaar mee ben. Pfffff.
#2929845
tt-tjes schreef: Dat hoop ik ook. Ik brn nu al maanden aan het dokteren met de jongens, er is elke keer wel iets, dan bij die en dan bij die. Ik ben al zover dat ik gezegd heb dat ik na deze nooit geen hond meer wil omdat ik er wel klaar mee ben. Pfffff.
Ik kan je gedachte volgen,  maar tegelijkertijd ben ik dan ook  weer blij dat ik de honden in een verzekering heb.

beterschap voor  de man
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door