Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#2919701
keetje schreef: Ook wij waren echt hopeloos en een fractie van de roze spuit af omdat we het niet meer aan konden zien dat Luna er helemaal aan onderdoor dreigde te gaan. Wii kozen in onze wanhoop ook naar Prednison. Bij ons werkte dat dus echt helemaal averechts. De klachten verergerden nog meer, al leek dat haast niet meer mogelijk. Toen ging er een lichtje branden en ben ik dus weer gaan goegelen. Mijten/ prednison is een ideale combi, dat wil zeggen, de mijten doen het er prima op. Hoewel ook Luna 2 keer eerder mijtvrij leek, bleek ze toch demodexmijten te hebben. De pred. is afgebouwd en we zijn een andere richting opgeslagen wat betreft behandelen. We zijn er nog lang niet maar ik weet wel dat als er geen mijten gevonden worden dat niet wil zeggen dat ze er ook echt niet zijn.
2 keer een artuvetrintest gedaan, 2 keer totaal verschillende uitslagen. Hoe zeker kan je dan zijn van zo'n test.
Het blijft moeilijk,.....
Ja, zelfs dit is nog mogelijk! Wat goed van jou zeg, dat je bent gaan goegelen :-*

Deze test geeft zelfs bij honden die nergens last van hebben positieve uitslagen (dus allergieen voor van alles en nog wat). Ik begreep dat je de test het beste toch in combinatie kan laten doen met een huidtest.... :-\
Door Lizzy
#2919702
Roosjes3 schreef: Dan zijn we het helemaal eens  ;).
Heel goed van TS om op zoek te gaan naar de oorzaak van de jeuk! Ik denk dat er veel te winnen valt bij een allergietest, ookal is de hond nog jong. Die zou ik zelf overigens ook graag nogmaals opnieuw laten doen bij mijn hond, want als ik jou goed begrijp Lizzy zou die uitslag nu hij 2 jaar oud is veelzeggender zijn dan toen hij 4 maanden was?
Dat is inderdaad wat ik begrepen heb ja. Maar ik heb ook begrepen dat je de test eigenlijk in combinatie moet doen met de huidtest. Omdat de bloedtest eigenlijk niet echt goed werkt. Zoals ik hierboven ook schreef, honden die niks mankeren testen nog positief op de bloedtest.

Barfplaats wordt gesponsord door