Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door deja
#2917867
Oh wat erg op zo,n manier te worden aangevallen ik weet er alles van heb dit met mijn vorige hond Beau ook meegemaakt en blijf bang voor andere honden, denk dat dat nooit meer over gaat bij mij heb daarom een teef genomen maar Fajah is erg onderdanig en wordt zo nu en dan nog gepakt door dominante honden.
Nou heel veel sterkte met de genezing van beide knuffels van je.
Door renate1985
#2917881
Beterschap voor beide honden  :-*
Gelukkig heb je de eigenaar gevonden en zijn jullie er samen uitgekomen.
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2917919
Bedankt !
Met Lotje gaat het redelijk ,ze is nu wel heel fel op andere honden .Dat zal flink trainen worden.

Gelukkig werkte de eigenaar  super mee .Zo kan het dus ook !
Ik heb ze thuis opgezocht.Hun herder had geen verwondingen.
Een rustig gesprek gehad,bewijs materiaal meegenomen ( foto's van de wond en de hechtingen) en de DA-rekening.
Ze hebben direct gebeld met hun WA-verzekering ,alles wordt vergoed
Ik heb van hen  de onkosten alvast vergoed gekregen ,was toch 177 euro
en Lotje beterschap gewenst.

Ik ben blij dat het zo opgelost is.
Nu duim ik maar  dat Lotje geen vervelende gevolgen hieraan overhoudt.
Door El budha
#2917921
Wat super dat de eigenaar zo goed mee werkt O0

Met flink veel trainen kan het voor Lotje een stuk makkelijker worden.
Je hebt Budha gezien, die arme vent is zooo ontzettend vaak uit het niets door meerdere honden gegrepen terwijl hij vast zat aan de lijn.
Met als gevolg dat hij dat hij erg fel was op honden en ze wel wilde opeten :-\ voordat ze hem gingen opeten.
Met veel trainen kan hij nu rustig bij andere honden in de buurt zijn zonder fel te reageren.


Heel veel sterkte met Lotje :-*
Door Anne in Zweden
#2918132
Wat geweldig dat die andere eigenaar zo bereidwillig is! En dat je de da-kosten vergoed krijgt - want da's geen lullig bedrag, zeg.

Hopelijk leert Lotje weer van andere honden houden. Arme ziel, in één keer van d'r happy hondenonschuld afgeholpen...
Door renate1985
#2918152
Kaine hetzelfde. Is ook vaak aangevallen door andere honden waardoor hij heel fel werd op andere honden. Na lang trainen en goed uitkiezen van de honden die wel kennis mogen maken zijn we al een heel eind op de goede weg en kan kaine met veel honden wel weer goed overweg.

Ik hoop dat het bij jullie ook gaat lukken om haar haar trauma te laten overwinnen  :-*
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2918961
El budha schreef: Wat super dat de eigenaar zo goed mee werkt O0

Met flink veel trainen kan het voor Lotje een stuk makkelijker worden.
Je hebt Budha gezien, die arme vent is zooo ontzettend vaak uit het niets door meerdere honden gegrepen terwijl hij vast zat aan de lijn.
Met als gevolg dat hij dat hij erg fel was op honden en ze wel wilde opeten :-\ voordat ze hem gingen opeten.
Met veel trainen kan hij nu rustig bij andere honden in de buurt zijn zonder fel te reageren.



Heel veel sterkte met Lotje :-*
Dit herken ik helaas ook, maar wat goed ook van die eigenaar om zo te reageren!
Hoe is het nu met Lotje?
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2918970
Met Lotje gaat het goed .

De wond ziet er rustig uit en lijkt goed te genezen.
Het scheelt misschien ook dat ze binnen het uur na de aanval gehecht is.
Het wondvocht kan er mooi uit.

Vanmiddag ga ik even naar het bos om te trainen ,ik heb afgesproken met iemand wiens hond ze erg leuk vindt.
Door DJ_Doerak_Tucker
#2919188
Wat naar! Fijn dat de wond rustig is en ook heel fijn dat de eigenaar van de herder en jij het zo netjes hebben kunnen oplossen! Goed van je om de training meteen op te pakken, ze zal de meeste stress nu wel kwijt zijn. Ik hoop op een voorspoedige training!
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2919237
Ik ben met Lotje vanmiddag naar een stukje bos gegaan waar ze altijd uit haar dak gaat.
Ook daar zijn paadjes waar plotseling iets tevoorschijn kan komen.

Het trainen ging heel goed ,beetje sneu om te zien hoe snel ze afgeleid was omdat ze dacht iets te zien/te horen.
Ze bevriest dan als het ware en wilde dan fel reageren door er stoer op af te gaan met een borstelrug.

Gaat even duren ,maar dat komt wel goed!Wat hakt zo'n onverhoedse aanval er toch in  :(

Over de eigenaren alleen maar positieve berichten ,ze hebben alsnog geinformeerd of alles OK was met Lotje ( geen ontstekingen enzo)
De onkosten hebben ze inmiddels overgemaakt .Ik vind dat echt super .

Hun verklaring voor de aanval was dat hun hond al oud is ( 9 jaar...)  en een rugprobleem heeft en toch het baasje wilt beschermen .
Gebruikersavatar
Door nova
#2919260
Nu hopen en duimen dat er geen gedragsprobleem van hangen blijft.

het zit je niet echt mee he op t moment  :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door