Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Envie
#2913023
Wat ik me al een poosje afvraag....zou ik mijn hond niet teveel aan calsium voeren met dagelijks een half schepje glucosamine complex? Op het etiket staat  ''omdat dit product per 1/2 schepje 320mg calcium bevat, is extra calcium suppletie niet nodig'' Zou ik minder bot moeten voeren?  ???
Door Lizzy
#2913125
Sowieso een rare opmerking omdat de gemiddelde mens gewoon compleet voert. Of brokken, of KVV of BARF, met vleesbot. Je kunt vleesbot in een BARF menu terugschroeven maar je kunt het Ca gehalte in brok of blik of KVV niet terug schroeven. Hoeveel van dit product geef je per dag aan je hond?
Door Envie
#2913192
Daarom vroeg ik me dat dus ook af  ::) Ik geef 1x daags 1/3 maatschep als onderhouds dosis voor een grote hond.  Het is de Glucosamine complex Speciaal van De Groene Os.
Door Envie
#2914355
Het gaat dus om de calsium citraat in de glucosamine. Inmiddels ben ik er achter gekomen dat er ook andere glucosamines zijn zonder calsium (met dank aan barfplaats  :biggrin2:)  en stap dus over op een ander merk.
Door Lil
#2914441
Calcium citraat is nodig om de glucosamine op te kunnen nemen. Ze hebben mij altijd gezegd dat het lichaam er anders weinig mee kan. Ik zou toch even de vraag aan de groene os stellen. Ik vind het topproducten en heb hun vaker een vraag gesteld en kreeg dan altijd een antwoord en advies van ze.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door