Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2912522
Kaio schreef: @Sas. Hoe oud was Breezer toen dat gebeurde en hoe was het herstel erna? Hoelang en hoe intensief? En hoe zag je het bij haar?
Bree was 8 of 9. Had een uitstulping in haar ooghoek, en dat oog was wat gaan hangen. Heeft het in een onbewaakt ogenblik weten open te halen en toen bij de da een tumor geconstateerd. Weghalen ging oke, daarna een paar weken herstel nodig gehad, maar eigenlijk prima gelukt. Het was overigens geen garantie dat het niet meer terug zou komen, dus het was duimen dat het weggehaald was en/of niet snel zou groeien.

Ik heb even gezocht of ik er een foto van heb, maar heb alleen foto's van Piet Piraat na de operatie.
#2912577
hmm zie wel overal bij honer juist kleine pupil staan. En vooral afhangend bovenooglid, maar eigenlijk hangt alles, maar de foto's zien er wel hetzelfde uit.
Of ie hoofdpijn heeft weet ik niet, ik vond hem wel minder vrolijk en dacht nog dat het aan de AB lag.
Maar goed in zijn ogen kijken is best wel moeilijk, want hij vind het echt niet leuk als je hem aanstaart, loopt ie weg. Prima hond dus.  ;)

Het oog van Piet Piraat was toch nog helemaal goed gekomen? Hoeveel zorg was er nodig eigenlijk? Als in niet bij andere honden komen, wel/niet kunnen lopen, spoelen ed, en natuurlijk eraf blijven.
#2912644
Kaio schreef: hmm zie wel overal bij honer juist kleine pupil staan. En vooral afhangend bovenooglid, maar eigenlijk hangt alles, maar de foto's zien er wel hetzelfde uit.
Of ie hoofdpijn heeft weet ik niet, ik vond hem wel minder vrolijk en dacht nog dat het aan de AB lag.
Maar goed in zijn ogen kijken is best wel moeilijk, want hij vind het echt niet leuk als je hem aanstaart, loopt ie weg. Prima hond dus.  ;)

Het oog van Piet Piraat was toch nog helemaal goed gekomen? Hoeveel zorg was er nodig eigenlijk? Als in niet bij andere honden komen, wel/niet kunnen lopen, spoelen ed, en natuurlijk eraf blijven.
Bij grote beer was er met het bovenooglid niets mis, het was het onderooglid, het oog was ook helemaal scheef weggedraaid. Haar pupil reageerde compleet vertraagd op alles. De eerste dierenarts dacht aan ontsteking, zalf gekregen. Ging niet weg, ben naar een veel grotere praktijk gegaan waar één ook heel veel ogen doet (ook van die test). Haar collega zag grote beer binnen komen, keek en zei dit is het volgens mij, dus toen de testen.
#2912786
Kaio schreef: Het oog van Piet Piraat was toch nog helemaal goed gekomen? Hoeveel zorg was er nodig eigenlijk? Als in niet bij andere honden komen, wel/niet kunnen lopen, spoelen ed, en natuurlijk eraf blijven.
Ja, oog is helemaal goed gekomen. Althans, de rest van haar leven geen enkele last meer van gehad. Ze heeft een tijdje met kap rondgelopen, omdat ze er niet aan mocht zitten, maar de anderen lieten dat daarna ook wel met rust. Voordeel van een bejaardensoos. ;)
Zelf heeft ze er naar mijn mening weinig last van gehad.

Enige wat we zelf moesten doen, was een aantal weken zalven. Viel me alles mee.
Maar goed, of het teruggekomen zou zijn, weten we natuurlijk (helaas) niet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door