Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Marjoleine
#2900562
Ik heb een vraag:
Wij (als in: de rasvereniging) werden laatst benaderd met een waarschuwing: er zouden door BARF gevallen van hypo-thyroidie (vertraagde schildklier) optreden.
We werden hiervoor gewaarschuwd omdat dit iets is wat wel voorkomt bij ons ras (wetterhoun).
Alleen is het wel zo dat wij geen leden gaan waarschuwen zonder dat onderzoek. Het is ook wat raar, zo zonder referenties, en bovendien denken wij eigenlijk dat het probleem dan hooguit in de samenstelling zou kunnen zitten.
We adviseren juist BARF of in elk geval vers als mensen eens vachtproblemen hebben (wat ook een van de symptomen van hypo-thyroidie kan zijn).

Hoe dan ook: wij zoeken dus dat onderzoek zodat we kunnen uitzoeken of het nou onzin is of niet.
Iemand die dit verhaal gehoord heeft en het weet te vinden?
Door Lizzy
#2900565
Nee, wel hyperthyroidism, bij honden die teveel schildklierhormoon binnen kregen door strotten.



Maar ik zou Jean Dodds vragen. Als iemand het weet, is zij het natuurlijk wel.
Door charmed
#2901247
Idd Hyperthyrioidie, mijn Phoebe heeft dat ook gehad. Eén van de weinige in NL. Denk dat er totaal 2 of 3 gesignaleerd zijn. Waarvan 2 zeker door voeding een hyperthyrioidie.
Door Marjoleine
#2901287
Nou, ze hebben de zaken inderdaad door elkaar gehaald.
Deze reactie kreeg ik net binnen:

Raw diets including BARF do not cause hypothyroidism , nor do they cause hyperthyroidism in dogs (a hyperactive thyroid gland pout put in dogs, unlike cats, only occurs with overdosing of thyroid therapy or thyroid secreting rumors). But, if the raw meat from cows or sheep that is fed includes the throat or gullet on the animal, the thyroid glands are frequently ground up together with the throat or gullet .  Feeding this type of raw ground meat can induce dietary hyperthyroidism.  Best regards, Jean
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door