Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#2900387
Jesse mij clown, mijn pipo is ziek, heel erg ziek. Wat er precies aan de hand is weten we nog niet maar dat het misschien op hele korte termijn over kan zijn is wel duidelijk. Ze is van een oude hele fitte hond naar een hond waarvan je denkt; hoe lang nog, gegaan en dat binnen 2,5 maand tijd.

In oktober hebben we nog zonder moeite een heel Dogtravel weekend uitgelopen circa 50km. Met de jaarwisseling heeft ze lelijk een nagel gescheurd. Zo erg dat er een DA en 14 dagen synolux aan te pas moet komen om haar weer op te lappen. Eind januari heb ik een dagwandeling van Dogtravel met haar gelopen 18km in Velp. Niets wees erop dat dit niet zou kunnen, Jessica is getuige. Ook deze heeft ze uitgelopen. Eenmaal bij de auto was wel duidelijk dat ze moe was. Ik weet dit nog aan de synolux. Daags erna giga kreupel en ondanks pas op de plaats verbeterde dit niet. Osteopaat aan huis laten komen en ze knapte op, liep weer redelijk oke, ging ook weer door het kattenluik naar buiten. In februari een week naar de camping daar is ze lelijk gestruikeld, eenmaal thuis weer de osteopaat laten komen. Dit liet ze nu minder goed toe en vond het overduidelijk niet prettig. Inmiddels wilde ze ook niet meer wandelen. Jesse en niet wandelen ::) ::) de mensen hier die haar kennen kunnen dat ook niet geloven. Elk pad wat terug leidt naar de auto wilde ze in. Ook is ze 3 weken geleden heel ziek geweest. Het gevreesde maag/darm virus. Bloed spugen, bloed diarree, ook hier moest een dierenarts en ab aan te pas komen. Ze was in 4 dagen tijd van 27 naar 23,5kg gegaan :'( Dit weer te boven maar ze bleef zooooo kreupelen. Afspraak gemaakt bij Maarten gister. Na klinisch onderzoek gaf ze heel veel pijn aan in beide ellebogen en pols. Alles op de plaat gezet inclusief hals. Hals is dik in orde, de overgang naar de borstwervels is zo goed als nieuw, schouder niets mis mee, maar o  o o die ellebogen, beide zijn zwaar artrotisch!!! Ik kan er met mijn pet niet bij. Jesse haar ellebogen zijn altijd in orde geweest! Ook de pols was heel erg aangetast. Gezien de voor haar gekke plaats en 2 dezelfde gewrichten denkt Maarten aan reumatoide artritis. Om dit aan te kunnen tonen is er bloed afgenomen en dit kan tot 10 werkdagen duren. Als het zo is, is de prognose ronduit slecht :'( :'( :'( het is progressief en kan razendsnel om zich heen grijpen. De nier en-leverwaardes zijn dik in orde. Als pijnstiller om te proberen heb ik cimalgex meekregen. Weet nog niet of ik dat ga geven. Het is het broertje van de previcox en dat doet momenteel niet zoveel. Ze krijgt nu rimadyl, doils joint, cosequin ds + msm. Cox copositum en Yucca heb ik besteld.

Hier een artikel erover;
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 8443,d.Yms

Vandaag is ze niet lekker, ze wil alleen maar met rust gelaten worden, wil niet wandelen, zeurt niet voor de gebruikelijke dingen. Het is maar een dood vogeltje zo :'( :'( :'(
Door Roosjes3
#2900421
Sterkte  :( dat is onverwacht komen opzetten zeg! Hopelijk heeft ze nu niet teveel pijn. Geniet van alle tijd die jullie samen hebben, zulke wendingen laten je eens te meer beseffen hoe waardevol iedere goeie dag is  :-X. Sterkte.
Gebruikersavatar
Door kira
#2900444
Er schoot door mijn hoofd heen: ziekte van Lyme.

Heel veel sterkte want er is niets zo naar als onze beestjes ziek zien en achteruit zien gaan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door