Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Xaja
#2901452
Even een update: Jeuk is nog steeds zo erg maar de DA staat er achter eerst te proberen op een natuurlijke wijze de jeuk onder controle te krijgen. Ze werken zelfs samen met BioMentor  :D :D Dus dat gaan we nu proberen. Ik ben al begonnen met de cardiflor forte en de glucosamine en chondrotoine want dat kon ik hier in het dorp krijgen. Darmgard wordt dermatrix omdat door particulieren te bestellen is en er het zelfde in zit of een vergelijkbaar iets met hetzelfde effect. Vitamine D3 en Milfloran zijn ook onderweg. Ik hoop dat het snel werkt want de jeuk verspreidt zich inmiddels over haar hele lichaam en als ik haar helemaal moet insmeren met de cardiflor dan gaat er wel een potje per dag door. Dus ben ook op zoek naar iets anders ter ondersteuning. Teatree olie, puur jeuk of Mentolpoeder bv. Dit laatste vertelde een vriendin me maar weet niet of je dat mag gebruiken bij een hond. Met name als ze het oplekken.

Mocht dit niet werken dan gaan we toch over op het spuiten van een ontstekingsremmer want dat helpt dat weten we omdat het risico dat ze zich verwond aan haar poot dan groter wordt. Dus kiezen tussen de twee minste kwaden eigenlijk. De ontstekingsremmer vertraagd de genezing en maar niets doen lopen we het risico dat ze weer valt en dan zijn we nog verder van huis.

Onze hondekind bezorgt ons de nodige hoofdbrekers maar ik het er voor over.
Laatst gewijzigd door Xaja op wo 02 apr 2014, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Xaja
#2901897
Helaas komt de jeuk van binnenuit en ik ga vandaag maar weer terug naar de DA. Ze heeft haar staart helemaal kapot gebeten, is rood en zwart en ze ruikt 10 km in de wind. Ik snap dat Prednoral de genezing van der breuk remt maar dit kan ook niet. Ze kreeg 10 mg per dag op 35 km dus minimaal. Ze bijt zich helemaal open tot bloedens toe. Dit kan ook niet gezond zijn naar mijn idee. En maar schudden met haar hoofd en schuren overal waar ze de kans voor krijgt. Overdag is dat nog enigszins in te perken omdat er altijd iemand in de buurt is maar 's nachts dus niet want slapen moeten wij ook. Tussen het wakker zijn door. Pfffff wat een ellende allemaal.

Nou lang gesprek gehad met DA. Vanavond langs komen. Antibiotica en hydrocortison zalf smeren. als er maandag nog geen verbetering is dan toch maar op een hele lage dosering Prednoral zetten want dan kan het niet anders meer.
Laatst gewijzigd door Xaja op do 03 apr 2014, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sella
#2902094
Ik weet niet beter dan niet met aturvin spuiten en predinson samen. dan onderdruk je de afweer reactie dus slaat de atruvin ook niet aan.
Ik desensibel ook, en bij een uitbraak mag ik niet omhoog met de spuiten en alleen in hoge nood prednison geven, omdat je weer terug bij af bent.
Beterschap voor je kanjer. Je kan op de staart nog honingzalf doen om de heling te versnellen.
En de staart kan ook kapot gebeten zijn omdat ze weet dat ze niet aan de stellage mag krabben.
Door Santa
#2912252
Tjee, wat een drama...

Kan me voorstellen hoe machteloos je je voelt.
Hier ook eentje die wordt gedesensibiliseerd.
Wel zonder inzet van ontstekingsremmers, vanwege het beïnvloeden van het effect van de Artuvetrin.
Maar ik weet, soms kan het niet anders.

Ik weet niet hoeveel je spuit, maar je zou daarmee sowieso kunnen gaan spelen.
Ik geef nu ook minder op advies van de dermatoloog en de jeuk ná de injecties is weg.

Wat betreft de jeuk door het stoppen van de Prednoral, zou je haar stellage niet kunnen inpakken met plastic en aluminiumfolie, en de plekken waar de ergste jeuk is toch wassen / afspoelen?
Cortavance spray helpt ook, maar daar kun je niet een heel lichaam mee insprayen.
Dingen als Puur Jeuk zijn hier ook niet afdoende, lijkt me.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door