Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door evelyn02
#2898633
Bobbie is ruim 13 jaar en tot nu toe nooit ziek. Hij krijgt al ongeveer 9 jaar Barf en hij at alles. Sinds een paar weken gaat het niet goed met hem. Het is erg moeilijk om precies aan te geven wat er aan de hand is. Hij eet, plast, drinkt, poept (geen onverteerde botten) en speelt als altijd. Maar soms heeft hij korte periodes waarin hij niet lekker is: staat wat te slikken en te staan en soms bibbert hij wat. Dat treedt vnl 's avonds op en soms 's ochtends (hij eet alleen 's avonds). De dierenarts dacht aan een maagdarminfectie hoewel hij geen diarree had. De buik is wel wat gevoelig en niet zoveel darmgeluiden.
Zelf denk ik nu dat hij last van maagzuur heeft door reflux, of een gastritis.
We hebben besloten een proefbehandeling met Zitac te geven. Mijn vraag is nu wat ik met zijn voeding zal doen. Ik kan doorgaan met zijn eigen voeding met een heel laag percentage bot en dan goed in de gaten houden of het bot goed verteerd wordt. Een andere optie is om de botten te gaan malen of KVV te geven.
Ik heb nog een paar dagen Renske gegeven maar dat vond ik zo onsmakelijk en vies ruiken dat ik dat eigenlijk niet meer wil geven. De klachten bleven trouwens hetzelfde met het gestoomde eten. Ook het eten over meerdere maaltijden te verdelen, gaf niet minder klachten.
Wat is jullie advies?
Door Lil
#2898695
Bij Boris moest ik malen. Vleesbotten kwamen er onverteerd uit als ik het niet deed malen. Gekookt voer deed hij het ook slecht op. Heb een eigen molen en zelf gemalen voer ging uitstekend met de zitac.
#2898723
evelyn02 schreef: Bobbie is ruim 13 jaar en tot nu toe nooit ziek. Hij krijgt al ongeveer 9 jaar Barf en hij at alles. Sinds een paar weken gaat het niet goed met hem. Het is erg moeilijk om precies aan te geven wat er aan de hand is. Hij eet, plast, drinkt, poept (geen onverteerde botten) en speelt als altijd. Maar soms heeft hij korte periodes waarin hij niet lekker is: staat wat te slikken en te staan en soms bibbert hij wat. Dat treedt vnl 's avonds op en soms 's ochtends (hij eet alleen 's avonds). De dierenarts dacht aan een maagdarminfectie hoewel hij geen diarree had. De buik is wel wat gevoelig en niet zoveel darmgeluiden.
Zelf denk ik nu dat hij last van maagzuur heeft door reflux, of een gastritis.
We hebben besloten een proefbehandeling met Zitac te geven. Mijn vraag is nu wat ik met zijn voeding zal doen. Ik kan doorgaan met zijn eigen voeding met een heel laag percentage bot en dan goed in de gaten houden of het bot goed verteerd wordt. Een andere optie is om de botten te gaan malen of KVV te geven.
Ik heb nog een paar dagen Renske gegeven maar dat vond ik zo onsmakelijk en vies ruiken dat ik dat eigenlijk niet meer wil geven. De klachten bleven trouwens hetzelfde met het gestoomde eten. Ook het eten over meerdere maaltijden te verdelen, gaf niet minder klachten.
Wat is jullie advies?
ik zou ook laten checken op Cushing, gewoon voor de zekerheid, bij mijn toenmalige zeer oude hond waren dit precies de eerste symptomen...ik heb ze niet tijdig onderkend, en later bleek hij Cushing te hebben.
Door elianne
#2899821
Heb ook ervaring met Zitac, 1 week geven vind ik wat te kort om resultaat te zien.
Zitac moet wél de kans krijgen om zijn werk te kunnen doen.

Ik gaf in deze periode de voeding in 5 kleine porties verdeeld over de dag, zodat de maag/darm geen grote opdonder kregen ( daar er weing maagzuur en maag/darmwandslijm aanwezig was) en in verloop vd tijd langzaam terug naar 2x pd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door