Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door carriebar
#2898244
Is wellicht niet echt een medisch onderwerp... maar toch. Ik zag al een oud onderwerp, maar al van enige tijd geleden. Dat ging over of je een opstapje zou nemen voor de hond om toch op de bank te kunnen. Het was een soort van poll. Wat ik daar eigenlijk miste is waar je zo'n opstapje/plank achtig iets zou kunnen aanschaffen.

Of hoe je middels een soort tussensprongetje er voor zou kunnen zorgen dat je hond makkerlijker op en af de bank zou kunnen.

Vind het erg gezellig als onze labrador op de bank ligt. Ze is nu herstellende van een knieband operatie (tplo), maar met een week of wat zou ze weer mogen springen en wil ik het makkelijker maken voor haar. Ook omdat ze ook nog eens artrose in haar ellebogen heeft. Ze is 10 en eigenlijk haar hele leven gewend er op te mogen..Dus verbieden is moeilijk, zeker als we er niet zijn.

Dus ben benieuwd naar tips...

bedankt Carla
Gebruikersavatar
Door Riek
#2898269
Toen Charlotte nog pup was had ik twee van die grote huiskussens op de grond voor de bank liggen.
Maar zij is een klein vlinderhondje wat toen tussen de 1 en (nu) 2.8 kg weegt.
Voor een labrador hebay je daar niet veel aan.
Maar een groot stevig dik kussen moet toch te koop zijn.
Of zelf iets fabriceren.
Gebruikersavatar
Door nova
#2898316
Een nichtje van mij had een houten  kubusje beleed met vloerbedekking,  dat was t opstapje  voor de hond. Een fruitkistje  het onderste boven  en bekleden, kan ook.
of het kinderopstapje van Ikea  :)
Door Lil
#2898350
Boris, 30 kg en 60 cm hoog gebruikt daarvoor gewoon een opstapje van de Curver. Dat heet hij zou het moeten gebruiken, maar wilt het niet gebruiken en springt er dus overheen (dus opstapje maar weer afgeschaft en gebruik ik dus voor mezelf).
Gebruikersavatar
Door Neally
#2898362
Afbeelding
Zoiets, homemade. 4 houten pootjes, een plank met daarop een stuk schuimrubber, een stukje stof eroverheen.
Dat vast-geniet aan de onderkant van de plank. Stevig en ook nog zacht.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door