Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door anita1963
#2894635
Hallo,ik ben anita en nieuw hier en mijn hond heeft een leverprobleem.Na allerlei onderzoeken en echo's en foto's blijken zijn leverwaardes enorm hoog en blijft het gissen naar de oorzaak.Zelf denk ik aan een leverontsteking eventueel verergerd door verkeerd eten(rood vlees/orgaan/en toevoegingen met koper),hij heeft nu antibiotica en pred(afbouwend)en niet te vergeten 1 anabole injectie gehad 5 weken geleden.
Nu zou ik graag willen weten wat hij als snack wel zou mogen pensstaafjes zijn toch ook orgaan en gedroogde long?of kippenklauwtjes of zou een hondenkoekje goed zijn omdat hij granen nodig heeft voor de glucose.
Graag zou ik tips willen of als mensen nog andere ideen hebben over wat het kan zijn.

alvast bedankt anita
Door anita1963
#2894656
ik heb net all uitslagen gemaild gekregen en van de nieren is alleen de chloride niet goed    = 100    en moet zijn  106/120
de lever zijn de volgende niet goed  alt(gpt)  =413  en moet zijn tot 122
                                                          alkaline phosphates  =990  en moet zijn tot 147
                                                            ggt  =65    moet zijn tot 13
                                                            ast(got)= 75 moet zijn tot 59
                                                            gldh  =45 moet zijn tot 14

in de spieren kwam ldh  en is 201 en moet zijn tot 159

de alvleesklier is goed

Barfplaats wordt gesponsord door